178 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn net gegaan voor de Harvey 2. Iemand daar ervaringen mee? Pfffff ik ...
Uiteindelijk maakt het echt niks uit hoor. Gewoon wat je mooi vindt en wat makkelijk inklapt. Het is allemaal goed. 🤗

3 jaar geleden

Wij hebben de Mika xari. Hele prettige wagen. Makkelijk schoon te maken, beweegt soepen. Klein en makkelijk op te klappen

3 jaar geleden

Bij van asten hebben ze nu een hele goeie aanbieding! De joolz geo2 incl verzorgentas en maxicosi voor 900 euro. Heb hem net besteld in het zwart🥳 eerst aankoop voor onze baby

3 jaar geleden

Bij van asten hebben ze nu een hele goeie aanbieding! De joolz geo2 incl ve ...
Goede deal! Fijne wagen ook!!

3 jaar geleden

Nog niet gekocht, maar ik ben echt wel verliefd op deze mutsy icon vision jade green. Helaas is het niet 3-1 maar 2-1, ben benieuwd of iemand me advies kan geven of een losse maxi cosy onhandig is naast een reiswieg? Volgens mij kun je een groep 0 autostoel maar tot 9 maanden gebruiken en moet je er dan toch weer eentje kopen. Denk dat ik in het begin toch meer wandel dan autorij.

3 jaar geleden

Reactie op EVB93

Goede deal! Fijne wagen ook!!
Klopt! Me zus en me zusje hebben hem ook hihi dus lopen straks alle 3 met een joolz🤣

3 jaar geleden

Wij hebben de Mutsy EVO, van de oudste (bijna 2). Ik twijfel enorm of ik niet toch beter deze kan proberen te verkopen en kijken wat het op zou leveren en een dubbele wagen (Bugaboo oid) aanschaffen die zowel enkel als dubbel te gebruiken is... Wat doen anderen bij de tweede? Zoon loopt liever dan hij zit maar dan ben ik niet gerust qua veiligheid en schiet niet echt op.

3 jaar geleden

Reactie op Ashurybaby

Wij hebben de Mutsy EVO, van de oudste (bijna 2). Ik twijfel enorm of ik ni ...
Ik zou geen dubbele aanschaffen als de oudste nu al bijna 2 is. Tegen die tijd zal hij de kinderwagen toch niet zo hard nodig hebben. Ik zou dan voor een plankje kijken voor achter de wagen. Ik zelf twijfelde wel een beetje. Onze dochter is net 1 jaar en straks 19 a 20 maanden als de 2e komt. Maar ben zo blij met de wagen die we nu hebben.. dus denk dat ik de jongste gewoon veel ga dragen.

3 jaar geleden

Reactie op DEM89

Ik zou geen dubbele aanschaffen als de oudste nu al bijna 2 is. Tegen die t ...
Ik draag inderdaad ook veel. Twijfel omdat de oudste een enorm moeilijke slaper was (is...) dus ik úren per dag heb rondgewandeld met de wagen het eerste jaar. Zolang met de draagdoek of oudste op een plankje rondlopen zie ik niet zo zitten. Al neig ik toch naar huidige wagen houden, ook omdat die door mijn inmiddels overleden oma is gegeven.

3 jaar geleden

Reactie op Lin_20

Nog niet gekocht, maar ik ben echt wel verliefd op deze mutsy icon vision j ...
Een maxi cosi is vaak tot 9 mnd inderdaad. Tot het hoofdje echt aan de bovenkant is en dan kun je voor een andere stoel gaan. Ideaal is ook met veel kinderwagens dat de maxi cosi erop past, misschien ondanks dat hij er niet bij zit past het wel? Dus met een kleinere auto of even een korte boodschap hoef je alleen je onderstel mee te nemen en klik je de maxi cosi er zo op. Wij hebben de maxi cosi gebruikt, daarna de maxi cosi priori (kraamcadeau) en nu een maxi cosi rodi XP (als nieuw via mp) Je hebt ook stoelen die bijv groep 1-2-3 ineen zijn, maar daar betaal je dan ook flink voor. Voor groep 0 weet ik niet wat de andere opties zijn naast de maxi cosi. Als tip zou ik sowieso een maxi cosi / stoel voor in de auto aanschaffen. Op marketplace / marktplaats staan ook vaak nette en onbeschadigde stoelen. Stel dat je plots naar het ziekenhuis moet of een dagje weg wilt, dan moet je er nog een kopen. Ik had echt niet zonder gekund!

3 jaar geleden

Reactie op lies1912

Ik hoorde vd week dat je bij de prenatal in amersfoort een testbaan hebt ;- ...
Ook bij Babypark in Barendrecht!

3 jaar geleden

Een tweedehandse kinderwagen gekocht destijds. Had flink wat eisen, zoals schuimbanden waardoor de meeste onbegaanbare wegen, goed te bewandelen zijn, fijn zitje, goed schoon te maken, etc. Het werd de Maxi-Cosi Mura 4. En nog elke dag heel blij mee! Waarom tweedehands? Tweedehands waren wij 100 euro kwijt, complete nette kinderwagen met Maxi-Cosi, kinderwagenbak en buggy. Regenhoes, parasolletje tegen de zon, etc. Nieuw zouden we 850 euro kwijt zijn geweest. Dat geld hebben we apart gezet voor op de spaarrekening. Kinderwagen zag er als nieuw uit, als nieuwe moeder flink lopen pronken, maar al wel ruim 700 euro extra aan ons kindje kunnen geven met die besparing. Dat was onze afweging 😊 veel tweedehands kinderwagens zijn als nieuw en je bespaard je flink wat kosten. En je verkoopt ze vaak lang niet meer zo goed omdat er een ontzettend groot aanbod is van tweedehands wagens.

3 jaar geleden

En waar ik zelf naar zou kijken: - past het in je auto - waar wil je wandelen, wat voor wagen past er bij - grootte boodschapenmand - hoogte stuur - makkelijk in en uit te klappen - maxi Cosi er op te klikken - regenhoes en muskietennet - kap kan voldoende sluiten tegen de zon - volledige ligstand vanaf 9 maand - goed en makkelijk schoon te maken en houden

3 jaar geleden

Reactie op hanneke84-24

Ik vind een tweelingwagen uitzoeken ook heel lastig! Twijfel tussen mountai ...
Wij hebben een Bugaboo gekocht met alles erop en eraan...

3 jaar geleden

Wij zitten erover te denken om de Doona als autostoeltje te kopen naast de kinderwagen. Dit is een stoeltje met wieltjes, zodat de kinderwagen sowieso 3 vd 4 keer niet mee hoeft (voor een boodschapje of afzetten bij de kinderopvang of iets). Lijkt mij erg handig. Iemand ervaring mee?

3 jaar geleden

Een maxi cosi is vaak tot 9 mnd inderdaad. Tot het hoofdje echt aan de bove ...
Dus eigenlijk is het wel fijn als het past op het onderstel? Ja ik heb een groep 0+ tot 3 gezien tussen de 130-200€, meerdere aanbiedingen, daar kan marktplaats vaak niet tegen op omdat het een meegroeistoel is. Er komt er sowieso eentje, maar omdat dit de eerste baby is twijfelde ik wat handiger is. Tnx voor je reactie!

3 jaar geleden

Reactie op Gitarist90

Wij zitten erover te denken om de Doona als autostoeltje te kopen naast de ...
Mijn nicht heeft het gebruikt het is zelf best zwaar en je moet het ook met de baby er bij gaan denken zegmaar 🤷‍♀️ ze vond het zwaar

3 jaar geleden

Misschien ook iets om nog te overwegen: schadelijke chemische stoffen in het materiaal van kinderwagens. In Nederland is er vast ook een kinderwagen test, maar in Duitsland kijkt bijv. Stiftungwarentest ernaar. Voor persoonlijk doorslaggevend in mijn keuze:)

3 jaar geleden

Ik lees hier dat een maxi cosi voor 9 maanden is, maar die kan veel langer mee hoor. Zeker tot dat je kind 80 cm is. Volgens mij zelfs 80 cm. Mijn dochter van 13 maanden is helemaal gemiddeld qua lengte en gewicht en past nog steeds in de maxi cosi.

3 jaar geleden

Verder is een maxi cosi sowieso een must. Hoeft trouwens niet perse van t merk maxi cosi te zijn. Daarbij is het fijn om een iso fix base erbij te komen, klik je heel makkelijk erop. Het is heel makkelijk om een maxi cosi te hebben als ze jong zijn omdat je dan de baby in de maxi cosi mee kan nemen en zoals hier al wordt gezegd je hem op de kinderwagen kan zetten. Wij konden de maxi cosi ook bij de opvang laten. Makkelijk als de een haar weg brengt en de ander haar ophaalt. We hebben later pas een opvolgstoel gekocht. Die blijft uiteraard gewoon in de auto staan.