Hoi hoi,
Nu ik een fiets heb aangeschaft, twijfel ik of ik een voorzit moet kopen of toch een achterzitje.
Mijn kindje is bijna 2 jaar en weegt 12kilo. Ik zal het hartstikke leuk vinden als ze voorop kan. Maar weet ook dat het tot de 15 kilo kan.
Mijn vraag voor de fietsende mama’s: zit jullie kindje al achterop of nog steeds voor?
Bij mij zit ze nu nog voorop, mede doordat haar broer van net 3 nog achterop zit. Wanneer hij op de speelzaal zit zit m'n dochter achterop omdat ik dat toch net iets fijner vind. Ze past nog wel gewoon prima in het voorzetje, ze weegt nu iets meer dan 10 kilo
Bij ons nog voor, maar dat is ook omdat we nog geen achterzitje hebben en ik het leuk vind als ze voorop zit.
Ze is nu ook 12 kg en ik vind het prima te doen nog, ligt misschien ook aan de wendbaarheid van je fiets
Voorop is veel leuker en gezelliger. Ik vond het ook niet zwaar (tot 3 jr/15 kg gedaan met bobike zitje). Maar of ik voor een jaartje zon hele set voor voorop zou kopen? Denk het niet. Het moet ook maar tussen je stuur en buik passen, zodat je nog wel kan afstappen.