12 Reacties
2 jaar geleden
Hoihoi ik heb precies als jij vorig jaar april bevallen van mijn eerste, een zoontje en nu sinds een paar dagen hebben we ook een prachtige dochter. Ik denk dat het juist heel leuk is zo'n klein leeftijdsverschil. Druk is het evengoed wel of er nou 1.5 jaar tussen zit of langer :) met kinderen heb je het nou eenmaal druk
2 jaar geleden
Hier is het verschil 16 maanden en ons meisje van april was ons 2e kindje. Ik vind het eigenlijk pas echt druk worden als het 2e kindje de leeftijd van 1 jaar heeft gepasseerd. Mijn zoontje begon het toen ook pas moeilijk te vinden dat zijn zusje ook wat aandacht opeist. En je moet ze beide nog veel helpen. Maar zie ook zeker de voordelen ze spelen samen en hebben veel aan elkaar.. er is natuurlijk ook wel juist wat ruzie omdat ze nog dezelfde interesses hebben maar ruzie maar dat heb je denk ik altijd wel een beetje 😅🤣
2 jaar geleden
Ik heb een dochter van 10 april 2021 en nu een zoon van 27 juli 2022. Hij is 8.5 week.. ik moet zeggen, de ene keer heb ik het druk en de andere keer weer niet. Onze dochter kan zelf goed spelen. Maar de afgelopen weken was ze een boef en niet luisteren, drama enz. Sprong nummer 10!
Het is wel zo dat als ik beide kids de hele dag alleen heb ik soms een dutje kan doen als ze beide slapen. En soms ben ik de hele dag in de weer.. heeft de 1 de fles gehad en de ander wordt wakker en moet dan ook eten. Is zij klaar dan gaat de kleine man weer huilen. En in de tussentijd fruithapje maken zelf eten en drinken. En onze dochter doet nog 2 dutjes. Dus hop naar bed en dan is het alweer tijd voor de volgende fles van meneer. En ga zo maar door. Veel huishouden doe ik niet op zulke dagen
2 jaar geleden
Allereerst, gefeliciteerd met de gevoorte van je dochter! Mijn kinderen verschillen 14 maanden, ik heb een zoon van 2,5 en een dochter van 17 maanden. Iedereen zei me het word zo zwaar maar eerlijk waar, ik vond het eerste jaar zo meevallen. M'n dochter sliep heerlijk in de draagzak en zo kon Ik m'n zoon ook aandacht geven, al had ik de eerste maand wel last van veel schuldgevoelens dat ik m'n aandacht moest verdelen. Ik vind het nu wel pittig nu m'n zoon in de peuterpuberteit komt en m'n dochter juist eenkennig is met verlatingsangst en ondertussen een flinke eigen mening ontwikkeld. Maar ondanks de moeilijke dingen heb ik geen enkele seconde spijt, m'n hart smelt als ze samen ineens knuffelen of elkaars hand vastpakken en rondlopen. Ruzie maken kunnen ze, maar samen spelen doen ze zo heerlijk. Het is drukker dan met 1 kind, ze trekken elkaar sneller mee in gedrag en het is dubbel opletten maar ik vind het heerlijk
2 jaar geleden
Ik heb 23 maart 2021 een zoontje gekregen en 23 maart 2022 een dochter het wel druk met je went er aan☺️🤪
2 jaar geleden
Van harte gefeliciteerd!
Onze middelste en jongste schelen 20 maanden. Ik vond het in het begin heel erg meevallen. Nu wel pittig, ze zijn 3 en 1,5. Echt twee boefjes samen. Maar is ook weer een fase denk ik dan.
2 jaar geleden
Hier een zoontje van april 2021 en een dochter van juni 2022. Ik vond de eerste weken enorm pittig met borstvoeding/kolven en een kleine dreumes in huis. Nu de kleine meid beter slaapt en een ritme krijgt is het prima te doen! Kijk uit naar het moment waarop de heerlijk samen kunnen spelen 🥰
2 jaar geleden
Ja een zoon van 1.5 en een dochter van 3 maand. Het is best pittig op sommige momenten met name nu ze naar de opvang gaan en als ze tegelijk komen qua wakker worden. Onze zoon loopt nog niet alleen wel bij tafel en aan de hand. Maar over het geheel gezien is het vooral genieten van hoe ze op elkaar reageren dochter is volledig gefocust op broer. En hij wil kusjes geven en aaien.