11 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb daarnet een toer gewandeld van 1.5km met haar en nog met speeltuin enzo tussen.

5 maanden geleden

Onze dochter heeft er ook geen moeite mee. Maar we hebben het altijd gestimuleerd, als we bvb naar de dierentuin gaan, steeds zelf laten lopen, en soms even rusten en dan weer uit de wagen. Het is heelijk om de wagen te duwen en niet steeds maar in de weer te hoeven zijn. Maar daar worden de kids zo gemakzuchtig van. Push ze maar even met afleiding en rondje naar de speeltuin, en verleng de afstanden. Zo komen jullie er wel. Succes

5 maanden geleden

Hier precies zo. Rennen lukt ook nog niet, ze heeft niet zoveel spierkracht.

5 maanden geleden

Wij hebben een jongetje met eindeloze energie. Die rent overal heen i.p.v. lopen. Daar zijn papa en mama moe van na 20 minuten achteraan lopen 😆

5 maanden geleden

Je moet er uiteraard rekening mee houden dat ze korte beentjes hebben maar ik denk soms ook dat kindjes gemakzuchtig kunnen zijn hoor. Mijn dochter loopt verder prima maar soms moet ze wel een beetje gepusht worden, het helpt om te vragen waar haar sterke benen zijn maar ook door spelletjes te verzinnen. Kan het niet ook zijn dat je te snel loopt? Als je haar voor je laat lopen zodat zij het ritme bepaald? Want misschien loop je net ietsje te snel waardoor ze gelijk het gevoel heeft dat het gehaast is of dat het haar niet lukt en ‘geeft ze op’

5 maanden geleden

Hier zijn we met 1,5 jaar gestopt met de kinderwagen. Inmiddels loopt ze rondjes mee van 6 km, doen we ongeveer 2 uur over. Is een loopfiets nog een optie?

5 maanden geleden

Hier is het net hoe haar petje staat. Zo loopt ze als ze het leuk vind zo een paar km, uurtje of langer, ook omhoog in de bergen bijvoorbeeld. Maar als ze het niet leuk vind is ze soms na 3 stappen al 'moe' en wil ze weer zitten. Als we dan zeggen, kom zullen we takjes gaan zoeken om in de rivier te gooien, wil ze bijvoorbeeld wel weer lopen. Soms is ze wel echt moe al snel, heeft dan te maken met een slechte nachtrust bijvoorbeeld, is ook dan dus wel meer mentaal denk ik. Dus misschien als je dingen kan bedenken om haat te motiveren, lukt het wel wat langer? Wat precies hangt denk ik erg van je kind af, en in hoeverre het werkt ook. De 1 houdt sowieso meer van wandelen dan de ander 🤷‍♀️

5 maanden geleden

Hier zijn we met 1,5 jaar gestopt met de kinderwagen. Inmiddels loopt ze ro ...
Loopfiets kan ze hier helaas nog niet.

5 maanden geleden

Misschien inderdaad wat stimuleren met iets wat ze leuk vind om te oefenen! Hier wilt ze de ene keer verder dan de andere keer, maar ze kan met gemak 1,5 km lopen, deels rent ze dan haha. Maar we gaan dan ook wel “dieren zoeken” ofwel de hond uitlaten met een rondje langs een veldje met wat geitjes. De ene keer heeft ze op t einde nog energie genoeg en wilt ze nog verder of rennen, de andere keer is ze al erg moe voordat we terug zijn. Ook beetje weersafhankelijk (bij warmte sneller moe)

5 maanden geleden

Nee niet herkenbaar. Is ze echt moe of zoekt ze nabijheid? Kan ze bijv. in een speeltuin het wel een half uur volhouden om rond te rennen? Ter vergelijking mijn dochter loopt met de peutervierdaagse een kwartier met de klas. Laatst speurtocht van 1,5 km en nu de avondvierdaagse van 2km waarvan ze dan weer 1,5 loopt in drie kwartier ongeveer. Hangt wel heel erg af van of ze op haar eigen tempo mag of ons bij moet benen, die korte pootjes kunnen natuurlijk gewoon aan het rennen zijn als wij normaal lopen.