10 Reacties
één jaar geleden
Hier krijgt en wil ze nog vaak bv, zelfs de nachten nog. Bv is anders dan kv natuurlijk maar lijkt me niet dat het kwaad kan, je kan ze misschien kleiner maken zodat ze wel wat heeft maar er niet vol van raakt ofzo? Of steeds minder scheppen kv, overstappen op gewone warme melk? Als dit werkt natuurlijk, maar het helpt misschien voor je “schuldgevoel”?
één jaar geleden
Nee, ik geef al vanaf 14 maanden geen bv meer en nooit overgestapt op kv. Mijn dochtertje is een goede eter en stopte zelf met het vragen om melk, op een gegeven moment werd een voeding secondenwerk en deed ik het alleen nog maar voor mijzelf.
De WHO raad aan om tussen 6 maanden en 2 jaar (of langer) langzaamaan over te gaan op vast voedsel. Ik heb nog nooit gehoord dat lang melk geven slecht zou zijn, of dat nu bv of kv is.
één jaar geleden
Kan me voorstellen dat je er voor kiest om nog een flesje te geven. Ik ben bij mijn beide dochters net zo lang door gegaan met een flesje totdat ze die zelf gingen weigeren. De jongste begon dat vorige maand te doen en zij is van april 2021.
Daarvoor gaf ik er ook nog één in de middag voor het slapen en in de avond voor het slapen. Zij was ook een moeilijke slaper.
één jaar geleden
Overdag wil die van ons geen fles en ook geen melk. Voor het slapen gaan drinkt ze wel een fles melk, 200 cc, weg (havermelk voor kinderen). Mocht ze in de nacht wakker worden dan krijgt ze 100 cc. Dit gebeurd zelden. Ze slaapt vaak direct verder na zo’n fles. Geen idee of het kwaad kan. Ze eet verder goed en is vrolijk.
één jaar geleden
Onze zoon heeft ook graag voor het slapen in de avond nog zin in een flesje melk. Wij laten hem er zelf om vragen, soms slaat hij hem dan over.. maar merendeel van de tijd vraagt hij er om hoor. Wij geven dan 100ml halfvolle melk, een klein beetje verwarmd en daar slaapt hij prima mee.
Hier ook lang een moeilijke slaper gehad, nu is hij alleen nog maar een vroege vogel. 😅
Lijkt mij geen kwaad te kunnen hoor als ze er zelf nog om vragen, hij eet hier verder ook gewoon goed, en slaapt lekker in met nog even een klein flesje, dus waarom niet? 🙂
Als je het zelf wel wilt afbouwen, zou ik steeds wat minder geven tot ze er zelf niet meer om vraagt.
één jaar geleden
Wij geven ook nog flessen.. Dreumesmelk nr 4 van het kruidvat. Soms voor z'n middagdutje, en voor z'n avondslaapje altijd! Sterker nog.... we zitten in de nacht ook weer met een fles sinds kort 🫠. "Mama, zitten, drinken" zegt ie dan. Het zal inmiddels wel weer een gewoonte zijn, maar mijn slaap (33wk zwanger) is me toch ook heilig 🤣🙌🏼