11 Reacties

3 maanden geleden

hi, mijn dochter is van april 2021 en zij doet uiterlijk 13:00 een kort dutje van ongeveer 30-45 min. Tegen de tijd dat het bedtijd is doen we nog een ritueel en vervolgens slapen. Ik merk dat wanneer ze later op de dag (na 14:00) haar dutje doet, ze savonds heel veel moeite heeft met in slaap vallen. wellicht kun je het dutje inkorten? Ik moet mn dochter altijd wakker maken, ze zou als ik haar niet wakker maak ook zo 2 uur kunnen slapen, maar dan heeft ze savonds dus een probleem met in slaap vallen.

3 maanden geleden

Hier doet onze dochter al een tijdje een dutje van 1 uur. Ik maak haar wakker na 1 uur. Soms slaapt ze niet tussen de middag, als we een dagje weg zijn bijvoorbeeld en dat gaat ook goed. Ze kan ook nog met gemak 2,5 uur slapen in de middag maar ik merk dat haar nachtrust dan minder is of dat ze dan de volgende dag haar middagdut weigert. Hier werkt het prima om ze na 1 uur wakker te maken. Even niet te genieten maar wel beter voor haar ritme

3 maanden geleden

onze dochter sliep helaas al niet meer toen ze 2 jaar werd. Dat was ook zo'n zware periode. We deden haar dan 18.30 ipv 19.00 uur naar bed en ja het avondeten was en is nog steeds zwaar.

3 maanden geleden

Hier weigert ze ook ineens 2 dagen!

3 maanden geleden

Reactie op mamababyL

Hier weigert ze ook ineens 2 dagen!
Wat toevallig! Ze heeft net dus ruim een uur in bed gelegen. Maar absoluut niet geslapen. Riep heel lief dat ze er weer uit wilde. Ben benieuwd hoe de rest van de middag verloopt…. Hier namelijk ook nog een zieke baby in huis d’r bij :)

3 maanden geleden

Reactie op Tmom

Wat toevallig! Ze heeft net dus ruim een uur in bed gelegen. Maar absoluut ...
Zelfde verhaal! Hier ook een zieke baby van 3 maandjes.. Wij kunnen dit 😜💪

3 maanden geleden

Reactie op mamababyL

Zelfde verhaal! Hier ook een zieke baby van 3 maandjes.. Wij kunnen dit 😜� ...
Je krijgt er zo veel liefde voor terug…. 😅 succes daar ook🫶🏼

2 maanden geleden

hey, Mijn dochter van april 2021 gaat al naar school(België). Ze doet op woensdag, zaterdag en zondag en zondag een best grote dut van 13u tot 15u30 soms tot 16u30. Ze gaat ook elke dag om 18u30-19u slapen. Elk kind heeft andere noden en je voelt als mama zelf de noden van je kind. De overgangen naar minder slaap is altijd zwaar.

2 maanden geleden

Bij ons thuis slaapt ze 2-4 uur in de middag. Bij de crèche slaat ze het middagdutje meestal over. Ze heeft ook fasen gehad dat ze bij ons in de middag echt niet wilde. En als we een drukke dag hebben, en het slaapje komt er niet van, dan is dat niet erg. Maar uiteindelijk komt het slaapje toch altijd weer terug. De nachten maken geen verschil of ze wel of niet heeft geslapen. Ze heeft altijd veel slaap nodig gehad en ik verwacht voorlopig nog wel dat ze in de middag meestal slaap nodig heeft. We volgen haar daarin en zolang we merken dat ze echt moe is als ze het middagslaapje mist blijven we het aanbieden. Wil ze vervolgens echt niet, dan halen we haar er gewoon uit.

2 maanden geleden

Bij ons waren we even gestopt.. of geprobeerd, maar dochterlief hield het niet vol. Die viel dan vaak opeens op 17u in slaap voor een dutje en dan kregen we haar met geen mogelijkheid wakker.. en ‘s avonds sliep ze dan natuurlijk ook niet meer. Lang verhaal kort: ze doet nog steeds een middagdutje

2 maanden geleden

hier ook een dochter dat naar school gaat (België) en zichzelf heel groot vind en dus ook geen dutjes meer wilt doen. dus hier is het alternatief om 18u30 echt in bed.