15 Reacties
2 jaar geleden
Die van ons wil op het moment alleen van mijn bord eten. Misschien werkt dat bij jullie ook? Ze wil dan ook echt mijn vork gebruiken. Misschien geen gewoonte die je wil aanleren maar ik maak me daar niet zo druk meer om. Hebben inmiddels al zo vaak van zulke dingen gehad dat we dachten hoe moeten we dit ooit weer afleren en dat ging allemaal vanzelf dus ik ga er maar van uit dat dit hiermee ook weer zo zal zijn. Het zijn gewoon gekke wezens die kinderen 🤣
2 jaar geleden
Ja hier ook hoor, ene avond prima andere ineens niet willen, dan ze ik t op de salon tafel en eet hij tussen spelen door wel wat. Liefst okk idd met mijn vork van mijn bord mee eten, zet mezelf dan ook maar aan de salon tafel😄
Komt wel weer goed denk ik dan maar!
2 jaar geleden
Yes hier ook, at eigenlijk alles, veel groentes etc etc en nu is t dramaa
2 jaar geleden
Hier is vooral brood drama, ik ga maar weer gepureerde soepen maken, dat gaat dan meestal redelijk.
2 jaar geleden
Ik had dit bij het consultatiebureau gevraagd, en ze zeiden dat dat idd voor kan komen. Komt ook weer vanzelf goed. Geen alternatieven aanbieden. (Dat doe ik wel 🤭, laatst had ie alleen n banaan op als avond eten...) ja je moet toch iets 😅. Maar dit grapje kan wel tot n paar maanden duren 😒. Succes 😂
2 jaar geleden
Mijn dochter at mega goed en nu heeft ze steeds vaker dat ze haar groente niet wil. Ik merk dan dat ik gelijk gestresst raak maar dat helpt dus niet! Wat ik heb geleerd is haar gewoon laten eten wat ze wil eten (uiteraard wel gezonde dingen aanbieden), ze zal niet verhongeren. Ik zorg dat er altijd groente op haar bord ligt en ook altijd iets wat ze lekker vindt. Na het eten krijgt ze fruit en meestal wil ze dat al eerder en dan doe ik dat ook op haar bord maar haal de rest nog niet weg en vaak gaat ze dan na het fruit weer verder met haar groente. Blijven aanbieden en niet stressen, dat helpt het meest! En het is inderdaad ook zo dat als ik iets eet zij het ook wil.
2 jaar geleden
Hij eet inmiddels hetzelfde als wat wij eten, eerst gaan paar hapjes goed, en daarna wordt overal even met het vingertje in geprikt, of in de handjes fijn geknepen.
Dan zegtie “ zo, op!” En geeft ons zijn bordje. Als we dan proberen hem een stukje eten van zn bordje te geven ( want hij at maar zo weinig) draait ie zn hoofdje om en zegtie bah.
We laten het maar.. zolang wij ons geen zorgen maken over zn gewicht zal het vast oke zijn🧐😅
2 jaar geleden
Reactie op TRS
Op instagram: "bakken met Bel" staan leuke makkelijke dingen die je kan mak ...
Dankjewel! Ik ga eens een kijkje nemen. 😃
2 jaar geleden
Hier nu alweer weken voorbij en nog steeds drama met eten, hij draait steeds zn hoofd om, ook bij “zelf” eten, word er geen groente meer gegeten, of aardappelen.. overdag eet hij wel goed.. maar ook dan gaat alles niet op. 🤷🏼♀️ ik weet het niet meer haha