8 Reacties
2 jaar geleden
Wat een gedoe. Maar wat fijn dat hij wel bij jullie in slaap valt.
Niet gemeen bedoeld, maar weg is het probleem van hem bij jullie in slaap laten vallen?
2 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Wat een gedoe. Maar wat fijn dat hij wel bij jullie in slaap valt.
Niet ge ...
Ik ben bang dat dit voor hem een gewoonte wordt terwijl hij eerder heel goed zelf in slaap kon vallen. We zijn nu in de avonden lang bezig voordat hij in slaap valt, vermoeiend voor ons allemaal. We doen het met alle liefde, maar terug naar het 'gewone' ritme zal wel fijn zijn 😄
2 jaar geleden
Ik leg in zo'n geval altijd na een halfuurtje weer in eigen bed. Als we nog wakker zijn, lezen we samen wat boekjes of doen we een puzzeltje. Als het al laat is een half uurtje knuffelen in het grote bed. Daarna, ongeacht of nog wakker of niet, weer naar het eigen bed. En dat herhalen we totdat ze rustig in slaap valt in haar eigen bed.
2 jaar geleden
Reactie op SusanneNuijen
En als je op zijn kamer blijft terwijl hij in bed ligt?
Ook geprobeerd, is tot nu toe ook geen succes.. Of ik moet nog langer volhouden, maar vind hetzo vervelend als hij zo overstuur raakt
2 jaar geleden
Wij hebben een eenpersoons matras en dekbed op de slaapkamer van onze dochter neergelegd. Als zij nu ‘s nachts wakker wordt proberen we haar eerst vanuit haar eigen bedje te troosten, als dit niet werkt leggen we het matras naast haar bedje en dan gaat een van ons (papa of mama) daar liggen. Zo voelt ze onze nabijheid en blijft haar eigen kamer wel haar vertrouwde plekje. Soms lukt het niet om haar rustig te krijgen en dan leggen we haar op het matras bij een van ons. Dit werkt dan altijd. Als ze slaapt leggen we haar terug in haar eigen bed en dan gaan we zelf ook naar onze eigen kamer. Zo went ze er niet aan om bij ons in bed te slapen.