49 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een zoontje van 15 maanden, staat wel los, loopt met 1 handje vast, en langs de meubels maar nog niet los

2 jaar geleden

Ja hier ook hoor, toevallig gister paar stapjes los gelopen omdat ik ze gewoon neer had gezet staand en los heb gelaten. Maar ja kruipen is sneller dus waarom zou je moeite doen 🤣

2 jaar geleden

Hoiii ik krijg ook echt altijd dezelfde vraag en dan proberen ze het goed te praten door ohhh komt nog wel enzo te zeggen. Maar mijn zoontje is ook al ruim 15 maanden en kan nog niet lopen..

2 jaar geleden

Hier ook, hoor! Hij trekt zich pas sinds een paar weken recht, en heeft pas vandaag zijn loopwagentje echt ontdekt.

2 jaar geleden

Hier ook nog niet. Komt wel. Ik vind het wel schattig zo. Het gaat al snel genoeg.

2 jaar geleden

Zoontje liep met 11 maanden. Super trots natuurlijk, maar ik vind de aandacht die we hierover krijgen, de vragen en vergelijkingen die vervolgens gedaan worden met eigen kinderen echt ontzettttttend vervelend. ‘Ohhh die van ons loopt nog niet’ of ‘ohhh die van ons was pas 16 maanden voor hij zelfstandig kon lopen’ enz enz. Jaa… sta ik daar een bek vol tanden. Hoe moet ik hier nou op reageren? Word er zo ongemakkelijk van. Het komt inderdaad uiteindelijk echt wel. De ene loopt eerder en de ander praat eerder. Als ik dan de teleurstellende blikken zie van die ouders denk ik man man man raap jezelf op en heb een beetje vertrouwen in je kind, laat je niet onzeker maken door mijn kind van inmiddels 14 maanden. Heel veel heb je nu vast niet aan mijn bericht, maar wilde toch even mn gevoel uiten vanuit de andere hoek.

2 jaar geleden

Zoontje 14,5 maand en loopt ook nog niet los. Ik vergelijk mijn kind nooit met anderen dus nu ook niet 😊 hij racet heel de dag met z'n loop kar door het huis en zie dat er vooruitgang is. Elk kind z'n eigen tempo.

2 jaar geleden

Hier een dame van 15 maanden en die loopt, rent en klimt als de beste. Ze kan sinds ze 1 jaar is zelf lopen, maar praten Ho maar. Ze zegt nu pas echt mama. Hoevaak ik dan niet hoor oh die van mij praatte al met xx maanden. Denk dan echt... leuk voor je. Mijn dochter doet dit lekker op haar eigen tempo. Zo zie je maar dat je het nooit goed kan doen in de ogen van een ander. Is je zoontje happy en gezond... dat is het belangrijkste

2 jaar geleden

Reactie op Soebii

Zoontje liep met 11 maanden. Super trots natuurlijk, maar ik vind de aandac ...
Hoi ik begrijp je ook hoor. Gelukkig ben ik niet teleurgesteld, ben trots op heel wat die hij al kan. 😀 mensen zien zelfstandig lopen als "de mijlpaal" en denken niet altijd na als ze iets zeggen. En kan idd ongemakkelijk aanvoelen .. Hij zal uiteindelijk op zijn tempo leren stappen en voor ik het weet mag ik er continu achter crossen en zeg ik ’ waar is de tijd dat hij nog stil in mijn armen lag’ 😅

2 jaar geleden

Hier 15 maanden en loopt ook niet los. Wel echt mega veel praten. Elke ontwikkeling loopt anders ☺️

2 jaar geleden

Hier ook alleen met 1 handje. Los vindt hij veel te eng. Hij gaat nu staan tegen de muur zelf en is dan super trots. Daarentegen begrijpt hij heel veel van wat ik zeg en kent veel woorden, dus de ontwikkeling is ook steeds op een ander gebied zie ik?

2 jaar geleden

Hier met 10 maanden voor het eerst opgetrokken tot staan. De dag na haar verjaardag had ze ineens ze loopkar ontdekt. Maar ze vond kruipen toch heel veel sneller gaan en veel makkelijker. En nu een week geleden stond ze ineens uit haarzelf op en begon te lopen en ze is net 15 maanden geweest. Maar soms geeft ze nog steeds de voorkeur aan kruipen ipv lopen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 maanden loopt ook nog niet. Wel langs meubels, met loopkar (sinds 2 weken) en met 2 handjes vast. Het komt idd vanzelf wel maar soms kan het je idd wel onzeker maken als mensen er opmerkingen over maken🙈😅

2 jaar geleden

Mijn dochter is 15,5 maand en loopt ook nog niet. Zelfs niet aan de hand of achter een karretje. Ze kan zichzelf ook nog niet optrekken. Ze is een billenschuiver dus komt verder wel goed vooruit. Ik merk dat ik nu ook wel wat onzeker word. Ze groeit snel en merk dat ze ook mentaal meer wil dan dat ze kan (bijv klimmen met kindjes) ze is heel geïnteresseerd en komt dan niet verder. Bij het consultatiebureau zeggen ze dat het toch 18 maand ongeveer wel “moet”. Dus we hebben nog eventjes 😊

2 jaar geleden

Reactie op Bili

Hoi ik begrijp je ook hoor. Gelukkig ben ik niet teleurgesteld, ben trots o ...
Zeker niet naar jou toe hoor mn berichtje nu… fijn dat je er ook zo nuchter in staat. Hahah vooral dat laatste!!! Dat crossen deed ik dus heel vroegtijdig en ben ook zwanger van de derde (nu hoog) en jeetje wat was dat pittig… hij wordt nu pas eindelijk wat makkelijker.. nou ja ik bedoel minder ‘gevaarlijk’ voor zichzelf. Alles heeft dus echt zn voor en nadelen.

2 jaar geleden

Oh wat een onzin, die opmerkingen! Hier ook hoor. Zoon loopt aan hand en langs alles maar nog niet los. Boeit ons niet zoveel, komt vanzelf als hij er vertrouwen in krijgt. Terwijl ik denk dat lopen heus belangrijk is, maar andere ontwikkelingen zijn mijns inziens even belangrijk.

2 jaar geleden

Hier een tweeling waarvan er 1 al bijna 2 maanden los loopt, de ander alleen maar rond de box en staat af en toe los. Volgende week zijn ze 16 maanden.

2 jaar geleden

Hier ook niet hoor! Idd wel achter een karretje en aan 2 handen.

2 jaar geleden

Hier ook niet. Ze kan het wel, als we haar aanmoedigen durft ze ineens. Maar uit zichzelf geen pogingen🤣

2 jaar geleden

Meisje van 15,5 maand en ze liep aan meubels aan de handjes. Maar toen viel ze en nu merk ik dat ze het weer eng vind