10 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook, ik haal haar geregeld weg uit de situatie of pak iets af, hangt er net vanaf wat er gebeurd. Staan op de bank, zet ik haar eraf, bijten/slaan/duwen zet ik haar weg, en doet ze iets met speelgoed wat niet mag dan gaat het speelgoed weg. Tot nu toe weinig verschil maar we houden vol 😅
2 jaar geleden
Ik zeg eigenlijk nooit "nee", maar zeg juist wat ik wel verwacht: "de bank is om op te zitten, zitten doen we op onze billen, ga je zelf zitten of zal ik jou helpen met gaan zitten?" Werkt uitstekend 👌
2 jaar geleden
Ik denk dat we nu inderdaad de basis moeten leggen en vooral volhouden en consequent reageren. Helaas zéér moeilijk..
Hier werkt het vaak om te laten zien wat ze wel mag doen! Ze klimt vnl op meubels, dus als ze dat doet dan leg ik haar speelblokken klaar waar ze wel op mag klimmen . Of kasten/lades opentrekken, dan laat ik haar zien dat ze enkel de lade mag openen met haar stickertje erop....
Zeker geen gouden tip, maar soms werkt het goed!
2 jaar geleden
Hier ook zo nen deugeniet 🙈 die vingertjes zitten overal aan, hij gooit vaak met speelgoed en kan nu ineens zelf in de zetel klimmen en natuurlijk is staan in de zetel leuker dan zitten 🫣🫣. Hij lijkt soms echt een gevaar voor zichzelf. Ik blijf herhalen wat wel moet. Mijn geduld wordt getest 😀.
2 jaar geleden
Merci voor de tips mama! Hier is het idd staan en lopen op de zetel, alles van de luiertafel gooien, de keukenkasten opentrekken en leeghalen en noem maar op 😁
2 jaar geleden
Reactie op Babyontheway86
Merci voor de tips mama! Hier is het idd staan en lopen op de zetel, alles ...
Volledig herkenbaar! Als je dan de luiertafel weer aan het opruimen bent, is ze ondertussen wel een andere kast aan het leegroven! Wij hebben op enkele kasten slotjes gezet, de andere kasten heb ik mee leren leven dat ze die overhoop gooit 🙈
2 jaar geleden
Ik zeg vaak: dat mag niet en hang er een voorwaarde aan vast. Momenteel behoorlijk last van haar driftbuien dus als ze bijvoorbeeld slaat dan zeg ik: je mag mama niet slaan want dan doe je mama auw, als je nog één x doet dan zet ik je op de gang. En dat heb ik een aantal keren al gedaan en dat vind ze niet leuk dus vaak stopt ze na die voorwaarden en zegt ze aaai 😅😆
2 jaar geleden
Ik had ergens gelezen dat het aanbieden van alternatief belangrijk is en ik moet zeggen dat dat hier wel werkt. Ik corrigeer dus wel en zeg ook wel nee, maar geef ook aan wat dan wel. En hoe moeilijk het ook is af en toe volhouden.
Hier is ze nu zo ver dat ze zelf al nee zegt wanneer ze iets wil doen wat niet mag en gaat iets anders doen (niet altijd natuurlijk, dat zou het te makkelijk maken😉)
2 jaar geleden
Ik denk dat ze het woordje nee niet horen.
Dus ik zeg niet : nee je mag niet krabben (dan krijg ik dus een krabbel)
Maar ik zeg: je mag mama aaien.
Zo doe ik het bij alles. Als ze op de bank gaat staan zeg ik niet : niet op de bank staan, maar ik zeg: zitten op de bank. Enzovoorts
Het werkt hier wel goed.