26 Reacties

2 jaar geleden

Sprong 10?

2 jaar geleden

Daarbij ga ik naast haar bedje zitten ( in haar donkere kamer dus ze ziet me niet ) en dan geef ik m’n vinger tussen de spijltjes door aan haar en houdt ze mijn vinger vast tot ze in slaap valt. Dan loop ik zachtjes weg. Dat doe ik als ze in zo’n fase zit !😊

2 jaar geleden

Hier ook zelfde met 15 maanden. Ik lig dan naast zijn bedje op de grond ofzo. Zeg ik af en toe dat ik bij hem ben en ga maar slapen enz. Heel soms geef ik ook mijn hand zodat hij voelt dat ik bij hem ben. Daarna trek ik me rustig terug. Meestal wordt hij dan wel rustiger en vertrek ik uit de kamer. Het is indd een moeilijke fase

2 jaar geleden

Hier ook crisis.. geen tips. Ik haal haar eruit. Extra fles aanbieden en vervolgens komt er ergens een moment dat ze wel wil.. soms 19:45, soms 20:00, of 20:30 uur.. 👀🫣

2 jaar geleden

Reactie op NMH

Hier ook crisis.. geen tips. Ik haal haar eruit. Extra fles aanbieden en ve ...
Lastig hè, mijn man is afgelopen avonden stukje gaan rijden, dan valt ze in slaap en legt hij haar over. Maar ik wil soort niet dat dit aangeleerd gedrag gaat worden 🫢

2 jaar geleden

Bij ons gebeurde dit de afgelopen 3 avonden. De eerste dag had hij veel te weinig geslapen, dus oververmoeid. De tweede en derde dag probeerden we 1 dutje i.p.v. 2. Was hij duidelijk nog niet aan toe. Want vandaag weer 2 dutjes gedaan en ging heel rustig slapen weer, zoals vanouds. Dus misschien te weinig slaap overdag?

2 jaar geleden

En idd, 1 van ons blijft dan bij ‘m op de kamer om ‘m te kalmeren. Zoals anderen hier ook zeggen. Hand op z’n buikje en hem sussen wanneer nodig. Uiteindelijk valt hij dan in slaap.

2 jaar geleden

Reactie op fullmoon

Bij ons gebeurde dit de afgelopen 3 avonden. De eerste dag had hij veel te ...
Eerst weigerde ze de slaapjes overdag ook, nu slaapt ze weer 2 keer overdag en op de opvang gaat ze ook zonder problemen naar bed. Vanavond heeft ze een uur gehuild en uiteindelijk met even troosten tussendoor in slaap gevallen. Hopelijk wordt dit steeds minder lang 🙏

2 jaar geleden

Hier ook, maar het gekke is dat dit alleen gebeurt als ik haar naar bed breng. Papa kan haar zonder problemen in bed leggen en valt ze rustig zelf in slaap. Maar als ik de kamer uit loop is het paniek. Ik blijf er dan ook maar naast zitten tot ze slaapt maar soms duurt dit wel een uur 😭. Bij ons lijkt het dus niet aan het ritme overdag te liggen want dan zou ze het bij papa ook moeten doen lijkt me. Hopen dat het maar weer een fase is en dat deze weer snel voorbij is

2 jaar geleden

Oh wat fijn om deze herkenning te lezen. Wij hadden een prima slaper en nu is het ineens drama met naar bed gaan. Hopelijk een fase!

2 jaar geleden

Gaat het bij jullie al beter? Bij ons ging het weer een paar dagen goed maar vanavond weer drama

2 jaar geleden

Hoi hier ook 16 maanden en ook echt drama.met hoofdletter D. Zo lastig. Net heeft ze een half uur gekrijst en ze maakte duidelijk dat ze echt weer naar beneden wilde. Maar ik heb niet toegegeven. Ze is in m'n armen in slaap gevallen. Voorheen hielp t ook om haar in bedje te leggen en er even bij te blijven. Daarna weg te gaan,maar nu wil ze ook echt niet in haar bedje worden gelegd. Ook het middagdutje wordt geweigerd in bed. In de kinderwagen lukt t wel. Is dit nu een slaapregressie?

2 jaar geleden

Ooo zo fijn dit te lezen dat we niet alleen zijn. Mijn kindje slaapt ook heel onrustig en elke keer huilen tussendoor. Het is echt een moeilijke en best frustrerende fase. Fijn om te horen dat anderen ook gewoon erbij blijven. Maar daar heb ik niet altijd zin in 😅

2 jaar geleden

Hier ook! En een humeur dat meneer heeft.. de wereld is met vlagen te klein 😂 vermoeeeiend. Maar gaat vast weer voorbij

2 jaar geleden

Oeh tip van flip (eigenlijk van het kdv van ons) spotify playlist deepsleep. Wij zetten die dan op in zn kamertje en hij wordt dan vanzelf rustig en gaat ie slapen. Dan zet ik m steeds zachter en na kwartiertje uit. Werkt nagenoeg altijd

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige is. Bij naar bed brengen is het echt krijsen, maar zo erg dat ze zichzelf helemaal te buiten gaat. Kronkelen en strekken waardoor zs zichzelf ook vaak pijn doet. Het lukt me niet om haar te troosten, ze blijft zich verzetten, totdat ik weer naar beneden ga. Ik.wil.dit niet want dan weet ze dat ze door dit gedrag weer naar beneden mag, maar ik heb echt alles geprobeerd en ze blijft maar doorgaan. Muziek/white noise helpt ook niet meer(voorheen wel). Dus als jullie tips hebben graag. Word er echt gek van elke.keer die strijd. Vandaag gewoon 1,5 uur bezig geweest...

2 jaar geleden

Reactie op Gina38

Fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige is. Bij naar bed brengen is ...
Oh ja herkenbaar. Onze dochter ging eigenlijk altijd prima slapen tot een paar dagen geleden. Ook krijsen en steeds wijzen naar de deur dat ze naar beneden wil. In t begin gaven we nog toe. Oke even naar beneden. Dan naar boven. Maar gister spande echt de kroon. Na 2x naar beneden te zijn gegaan was t inmiddels al half 9 s avonds. Ze moest van mij Toen echt gaan slapen. Uiteindelijk heeft ze een dik half uur in m'n armen gekrijst en uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Vandaag wilde ze ook weer naar beneden maar steeds gezegd we niet naar beneden gaan en lekker gaan slapen. Liedjes zingen en ze gaf t na 10 minuten al op. Mssn helpt t bij jou ook. Echt niet toegeven want anders denken ze steeds dat ze naar beneden mogen. Als alles is gecheckt, schone luier, niet ziek/pijn oid. Doorzetten en consequent blijven. Maar toch nabijheid geven Pff sorry voor t lange verhaal😆 Komt goed.

2 jaar geleden

Hier ook terug van twee weken vakantie en sinds dan weigert onze dochter te slapen. Ze weigert op de opvang overdag te slapen en savonds was ze zo een vlotte slaper maar nu staat ze onmiddellijk recht en krijst ze hysterisch. Ze kan alleen op ons in slaap vallen maar wordt dan wakker bij het overleggen naar haar bed. We zijn er uren mee bezig en intussen is ze ook erg oververmoeid. Ik weet echt niet wat te doen.

2 jaar geleden

Hier is ‘t na zo’n 1,5-2 weken weer zoals ‘t was gelukkig! Hoop bij jullie ook snel weer..

2 jaar geleden

Reactie op fullmoon

Hier is ‘t na zo’n 1,5-2 weken weer zoals ‘t was gelukkig! Hoop bij jullie ...
Gewoon zomaar ineens naar het oude ritme en routine?