16 Reacties

één jaar geleden

Ik vind het per kind versvhillend, mijn zoon was bijna 3 toen ging hij over naar het peuterbed, hij sliep ook steeds slechter en door het peuterbed werd dit weer een stuk beter. Mijn dochter had een maand voor haar 2e verjaardag al haar peuterbed, ze kroop liever in het bed van d'r broer dan in haar ledikant en ze werd steeds meer geïnteresseerd in het klimmen. Kwa grootte pastte ze allebei nog heel goed in het ledikant maar bj allebei gaat het peuterbed echt top. Het was bij m'n dochter wel even uitvogelen dat ze met deur dicht en haar bed in een bepaalde hoek slaapt en anders niet maar dat heeft 1,5 week geduurd. Heel veel succes!

één jaar geleden

Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar! Ik ben bang dat ze steeds uit bed gaat als ze in een bedje ligt, maar vind de ledikant ook niet meer echt passend.. lastig!

één jaar geleden

Hier kan ik elk moment bevallen van de 2de, dus kiezen er bewust voor om haar in het ledikant te laten. Echter met ongv 92 cm, denk ik, verwacht ik dat ik met een maand of 3 Max 4 over ga op een peuterbed. Ik hoorde laatst ergens dat ze in het ledikant mogen blijven zolang er minimaal 10 cm ruimte over is (in de lengte). Hier slaapt ze er nog goed in. Alleen slaapt ze later in, maar dit komt waarschijnlijk doordat ze haar middagdut nodig heeft en soms makkelijk 1,5 uur slaapt. Dus ik ga eerst hier aan werken door haar middagdut te verkorten.

één jaar geleden

Mijn kleine meid is bijna 2,5 jaar en we zijn gisteravond over gegaan naar een eenpersoons bed. (Wel met aan de zijkanten latten zodat ze er niet gelijk uit kan vallen) Ze is er 1x uitgekomen en daarna is ze gaan slapen dus we mogen niet klagen! En hele nacht doorgeslapen!

één jaar geleden

Wij zijn deze week ook overstap op een peuterbed. Het gaat eigenlijk prima, ze valt er niet uit. Maar sindsdien doet ze dus geen middagdutje meer… ze komt niet uit bed, blijft wel netjes liggen maar op een of andere manier maakt het haar toch wat onrustig ofzo. Wilde wel graag overstappen omdat we wat reisjes op de planning hebben en dan kan ze in een groot bed slapen ipv campingbedje. De nachten gaan wel goed

één jaar geleden

Mijn dochter van 2,5 ook nu een maandje over naar een eenpersoonsbed. Ze vindt het geweldig, haar grote meiden bed. Ze komt er ook niet zelf uit.

één jaar geleden

Reactie op Viobaby

Mijn dochter van 2,5 ook nu een maandje over naar een eenpersoonsbed. Ze vi ...
Fijn zeg! Doet ze nog wel een middagdutje?

één jaar geleden

Reactie op Suusje1986

Mijn kleine meid is bijna 2,5 jaar en we zijn gisteravond over gegaan naar ...
Fijn! En slaapt ze 's middags nog?

één jaar geleden

Reactie op HarmkeZ

Fijn zeg! Doet ze nog wel een middagdutje?
Wisselend. Vooral ‘buiten’ huis moeizamer maar thuis slaapt ze vaak nog wel!

één jaar geleden

Reactie op HarmkeZ

Fijn! En slaapt ze 's middags nog?
Bijna altijd wel. Ze gaat er rond 13.00 in en slaapt meestal 1,5 uur. Heel soms slaat ze het dutje over nu.

één jaar geleden

Wil ze in de avond of overdag niet slapen? Wij zijn toen ze 2 jaar was overgegaan op gelijk een één persoonsbed met val beveiliging. We hebben het ledikant er bij toen laten staan voor de zekerheid. We mogen niet klagen, ze komt zelfstandig naar boven als ze wakker is rond 7 uur en slaapt ook prima in rond 19 uur. Die van ons slaapt sinds ze 2 jaar is ook niet meer overdag helaas.. we stoppen haar ter compensatie vaak wat eerder.op bed als ze heel moe is. Maar tot nu toe gaat het heel goed.

één jaar geleden

Voorlopig nog niet. Want die van mij gaat echt niet in dr bed blijven liggen. Ik vind het wel een veilig idee t/m 3 jaar ofzo, zolang ze er niet uit klimmen. En ze vind het zelf ook een fijn plekje, so why change a winning team. In jouw geval denk ik niet dat het verschil gaat maken door een ander bed te doen, maar je weet het nooit. Misschien eens proberen op vakantie. Of het nieuwe bed erbij zetten als dat past op de kamer. Mijn ervaring is dat ze toch het vetrouwde bedje kiezen (mn oudste zelfs tot 4jr)

één jaar geleden

Ik ben ook benieuwd, hij is nu 2,5 en slaapt nog in ledikant, we gaan binnenkort wel bed proberen maar momenteel is de overstap van slaapzak naar deken zelfs nog niet ok, precies bang als we deken over hem leggen 😅

één jaar geleden

Ons zoontje gooide zichzelf met 1 jaar en 9 maanden zelf steeds uit zijn ledikantje. Hebben toen noodgedwongen een peuter bed gekocht. Hij klom er inderdaad in het begin steeds uit maar lieten hem dan gewoon doen. Als hij moe genoeg was ging ie vanzelf slapen. Hebben hem wel in een grote slaapzak in zijn peuterbed gelegd omdat ik bang was dat hij onder de dekens zou stikken. Uiteindelijk met ruim 2 jaar dekens aangewend

één jaar geleden

Door zwangerschap van de 2e zijn we van slaapkamers gewisseld. Onze dochter sliep nog heerlijk in haar ledikant, maar we hebben nieuw kamertje voor haar gemaakt met een peuterbedje. Ze heeft zelf ook wat uit mogen zoeken. Na de vakantie mocht ze kiezen waar ze wou slapen en ze koos zonder twijfel haar nieuwe kamer met nieuw bedje. We hebben bedje van petit Amelie omdat ze juist de geborgenheid fijn vind en ze slaapt dus ook helemaal bovenin 😂 is voor ons alles meegevallen, nieuwe kamer en nieuw bedje. Eerst ging ze op de wandel, maar nu vragen we of ze in haar bedje wil blijven en 1 of andere manier doet ze het keurig 😅 ze slaapt nog wel in zomerslaapzak met klein dekentje. Grote deken wil ze echt nog niet

één jaar geleden

De tip die ik zou geven voor de overgang is eventueel het ledikant in de nieuwe kamer zetten als zij ook in een kamer gaat zodat ze ook aan de nieuwe kamer went. Wij hebben gelijk een 1 persoonsbed gedaan, wel met wangen zodat ze er niet uit kan rollen. En veel knuffels erin zodat het wel geborgen voelt.