23 Reacties
één jaar geleden
Helaas ervaar ik dit ook. Mijn dochtertje is van april 2021 en daar kan het al gaan om de verpakking die om een koekje zit die ze zelf wilt open maken wat der niet lukt. Altijd geduld blijven hebben want ze weten zelf nog niet hoe ze met die emoties om moeten gaan, maar ondanks dat blijft het voor ons oudere zijnde lastig om kalm te blijven
één jaar geleden
Reactie op sarinaalisha
Helaas ervaar ik dit ook. Mijn dochtertje is van april 2021 en daar kan het ...
En hoe….
Mijn geduld wordt hiermee aardig op de proef gesteld iig🙈
één jaar geleden
En hoe….
Mijn geduld wordt hiermee aardig op de proef gesteld iig🙈
Hahaha ik ken het. Laatste had ze het in de supermarkt omdat ik de verkeerde ijsjes pakte. Nouuuuuuuu, schaamde me kapot in de supermarkt. Was ook de eerste keer dat ze een driftbui had en wist ook nog niet echt hoe ik er mee om moest gaan
één jaar geleden
Reactie op sarinaalisha
Hahaha ik ken het. Laatste had ze het in de supermarkt omdat ik de verkeerd ...
Oo heftig.. mijn zoontje in de wachtkamer van de huisarts… omdat hij de deur niet op slot mocht draaien🤷🏼♀️
één jaar geleden
Oo heftig.. mijn zoontje in de wachtkamer van de huisarts… omdat hij de deu ...
Haha ja dat kan ook natuurlijk
één jaar geleden
Ik merk dat het bij mijn dochter (april 2021) meer zit in ondeugendheid op moment. Vooral het weglopen en nog verder rennen als je zegt 'kom hier'. Als ik iets in de auto of de fiets zet en haar hand dus niet kan vasthouden peert ze hem er tussenuit, zo de weg op. Gisteren in de zeeman werd het meteen een spelletje. Ik was haar kwijt tussen alle stellages en was bang dat ze de winkel uitgerend was (zo de straat op) maar viel mee 😅
Ik hoef iig nooit een jas aan buiten, krijg het warm genoeg 😁
één jaar geleden
Reactie op Belly1
Iets nieuws vanaf vandaag.. Vanaf nu zegt ze ook ‘wil niet!!!’ ipv enkel ‘n ...
Hier is het ook nee mama/papa, nee leuk (niet leuk) en bij alles waar ze het niet mee eens is ligt mevrouw op de buik te huilen, schoppen en slaan op de grond.. Als je vraagt wat er is of wat ze wil wordt het alleen maar erger. 😔 Echt om moedeloos van te worden, je wil helpen, maar hoe. 😅
één jaar geleden
Wij waren laatst het typische stel in de supermarkt met onhandelbare dreumes/peuter.
Alle ogen en keurende blikken op ons gericht.
Eigenlijk deed het me niet zo heel veel. Ik was er vaak genoeg voor gewaarschuwd dat dit ook ons een keer zou gebeuren. Dus er was niet veel ontkomen aan.
Geen walk of shame dus. 😂
Wel een zweetfestijn. Halleluja wat een topsport is dat! Boodschappen doen met je puberende peuter in wording…
Verder thuis… : yep.
Het enige verschil is dat de reacties van mijn vriend nog meer tegenwerking geven. Dus dan duurt de driftbui langer.
Had niet verwacht dat ik de geduldige van ons 2 zou zijn op dat vlak.
Hoe lang gaat deze fase duren??? 😅
één jaar geleden
Zoooo herkenbaar! Om alles huilen als het mevrouw niet zint en alles moet op haar manier. Het huilen irriteert me soms maar merk dat ik er de laatste tijd beter tegen kan haha, zal vast gewenning worden.
Hopelijk is deze fase snel weer voorbij
Merk wel dat de ontwikkeling ook super snel gaat nu! Ze zit zichzelf daarom denk ik ook vaak in de weg 🫣
één jaar geleden
Reactie op MvM2021
Wij waren laatst het typische stel in de supermarkt met onhandelbare dreume ...
Haha same here. Zowel die driftbuien in de supermarkt, als dat ik er blijkbaar beter mee om kan gaan dan mijn man. Nooit gedacht! Hij kan dan echt boos worden, terwijl ik er juist onnatuurlijk kalm van wordt. (Net als mijn moeder 🙊)
Bij mij werkt het ook vaak, haar even uit laten razen (dan ligt ze schreeuwend en krijsend op de grond te trappelen bv), dan klap ik een paar keer in m'n handen en vraag of het klaar is. Vrijwel altijd staat ze dan op, stopt met huilen en wil een knuffel. Even knuffelen en ze gaat weer spelen. Mijn man kan klappen wat ie wil 😅
Maar man man man, het is niet makkelijk. Een goede ochtend heeft ze 'slechts' 5 driftbuien. Sommige momenten helpt niets en is niets goed.
En dan op goede momenten opeens weer de lieve knuffelige zelfredzame en vrolijke (nog net) dreumes die we kennen 😅. Ik hoop dat die snel weer helemaal terug is, en dat het niet nog erger gaat worden dan dit haha. Nu valt de nee nog mee, dus ik ben bang voor het ergste 😂 Maar ik ga er vanuit dat we daar gewoon súper goed mee om gaan en dat we die overslaan haha.
één jaar geleden
Als je je afvraagt waarom is 'de kinderfluisteraar' leuk om te volgen. Handige tips hoe hier mee om te gaan.