9 Reacties

één jaar geleden

Ik heb twee tips voor u. Eerst passief zijn, laat hem weten als hij speelgoed gooit of schreeuwt, je zal hem aan de hoek zetten. Als hij doet, zet hem aan de hoe. Hij zal niet blij zijn hen. Hij zal nog meer roepen dan normaal, na paar minuten, breng hem in de woonkamer. Hem waarschuwen, als hij nog roept of niet luisteren, dat je zal hem nog een keer aan de hoek zetten. Als hij opnieuw doet, je moet hem aan de hoek zetten. Na paar dagen denk ik het zal goed gaan. Maar altijd eerst passief zijn, proberen zijn aandacht naar andere dingen te trekken ( met hem spelen, kietelen....). Success 🙋‍♂️🙋‍♂️

één jaar geleden

Mijn dochter is ook echt op oorlogspad de laatste tijd, en gíllen dat ze kan, een vliegtuig is er niks bij met dat volume van d'r. Ik ben haar sinds vandaag maar wat meer op de gang gaan zetten, 1 waarschuwing en dan de gang op. Vanmorgen begon het al omdat ik niet snel genoeg was met t brood maken, later omdat ze even 2 seconde moest wachten op d'r drinken toen ik aan het koken was en zo nog tig dingen op n dag. M'n zoon is een jaar ouder maar ook volop in de peuterpuberteit, ik vind het pittig deze periode.

één jaar geleden

Reactie op dansoko32gmailcom

Ik heb twee tips voor u. Eerst passief zijn, laat hem weten als hij speelgo ...
Thanks voor je tips, maar op de gang of in de hoek werkt hier helaas niet.

één jaar geleden

Pittige periode hè! Ik probeer vaak af te leiden en even uit de situatie te halen.. maar soms is er geen land mee te bezeilen. Ik mag vaak niet eten. Hij graait het liefste mijn eten van mijn bord, is van hem zegt hij dan en zodra ik toch een hap neem, springt hij gillend van zijn stoel en stort zich op de grond… halloooo puberteit 🫣 Vaak laat ik hem dan even uitrazen en negeer het, om hem daarna af te leiden met beginnen over een ander onderwerp of iets anders te gaan doen. In een hoek blijft hij zeker niet staan en lacht mij dan eerder uit. Schreeuwen wil ik ook niet, dus afleiden dan maar..! Bij het gooien met speelgoed geef ik 1 waarschuwing en daarna is hij dat speelgoed voor die dag kwijt. Er heeft al heel wat speelgoed op de gang gestaan voor straf 😅 ik heb wel het idee dat dat wel helpt voor hem, hij wilt zijn speelgoed ook niet kwijt, dus dan maar niet meer gooien… Maar pfff soms lastig om je geduld niet te verliezen hè en een passende manier vinden om het aan te pakken, en daar vooral bij te blijven.. grenzen trekken is denk ik het belangrijkste nu, maar ook heel lastig 😅

één jaar geleden

Wat ik merk bij mijn peutertje is wanneer ze uit haar ‘spel’ wordt gehaald, dat ze dan heel boos of verdrietig kan worden. Ik probeer tot op zekere hoogte hierin mee te bewegen. Vb. Als ik wil dat ze naar het potje gaat, vertel ik dat haar knuffel bijvoorbeeld heel nodig moet plassen. Ze vindt het fantastisch om haar eigen knuffel eerst op het potje te zetten en daarna zelf te gaan. Bij het eten probeer ik ook eerst positief te benaderen, door bijv. te zeggen dat ik denk dat ze het echt niet gaat opeten wat op haar bord ligt, en dan gaat ze laten zien dat het wel zo is. Pas als ze iets doet wat heel gevaarlijk is of echt niet mag, dan geef ik dit bij haar aan of als ze niet luistert na 3 keer, gaat ze even op de bank zitten, maar wij blijven wel in dezelfde ruimte. Daarna ga ik altijd het gesprek aan, waarin ik haar emoties benoem. Succes! Het is een hele uitdaging😉

één jaar geleden

Gebeurd hier ook. Heel moeilijk maar slecht gedrag negeren en goed gedrag belonen.

één jaar geleden

Uitleggen, rustig blijven, herhalen, consequent grens stellen, dan snappen ze het een keer. Heel goed dat je niet boos wilt worden, maar soms is streng wel even nodig.

één jaar geleden

Ja hier, een baby van 3 maanden en kan er totaal niet van genieten de meeste tijd. Mijn zoontje is zelfs van het kinderdagverblijf afgeschopt omdat ie kindjes sloeg. We zijn ten einde raad..

één jaar geleden

Oef hier af en toe ook. Neeeeeeeee mama roept ze dan in mn gezicht met die handjes zo stijf langs haar lijf. Moet eigenlijk om lachen soms maar moet nie 🤣 maar dan word ik boos zeg ik dat ze niet zo'n grote mond moet hebben tegen mama en zet ik dr op de gang. Zeg ik als je kan luisteren mag je terug komen. Hoor ik gerommel aan de deur. Doe ik m open, niet luisteren mama zegt ze dan. Doe ik m weer dicht. Weer gerommel aan de deur. Wel luisteren mama zegt ze dan en dan is ze lief. Op de opvang ook soms. Dan is ze te overprikkeld en moet ze even alleen zijn dan luistert ze eigenlijk wel weer