Nog meer peuters die tot 22:00u wakker zijn en absoluut niet willen (en denk ook kunnen) slapen?
Mijn zoontje van 13-04 is nog super wakker als ik hem om 20.00u (normale bedtijd) in bed leg.
Smiddags slaapt hij nog max. 2 uurtjes.
M’n hele avonden zijn weg, kan zelf wel naar bed zo! 😫
Herkenbaar 😂 Ook wanneer hij vroeg op was, de hele dag buiten had gespeeld was hij pas 22:00 uur moe. Soms zelfs wel later. Het zal wel een fase zijn hoop ik.
Herkenbaar 😂 Ook wanneer hij vroeg op was, de hele dag buiten had gespeeld ...
Ja hier ‘t zelfde verhaal hoor. Gister de hele dag naar de crèche geweest en buiten gespeeld: dood op was ie. Maar ook gister pas om 22.15 in slaap gevallen. Volhoudertjes!
Middagdutje inkorten?
Als ons kind een uur slaapt in de middag, slaapt ze vaak pas om 20u (19u normaal). Komt ook vaak voor dat ze niet gaat slapen smiddags en dan slaapt ze om 19u. Ze heeft het dutje nog wel nodig, maar we zitten net in zo'n tussenfase dat ze dan weer niet moe genoeg is voor haar 'normale' bedtijd
Zelfde hier.
En het maakt niet uit of je hem om 19:30 of om 21:00 naar bed brengt… rekken tot 22:00 is nu het nieuwe ( hopelijk tijdelijke 🫣) normaal.
Daaaaaag avonden 👋🏼👋🏼👋🏼
Hier ook zoiets. En hij wil ook alleen maar in het grote bed met ons allebei erbij in slaap vallen. De helft van de keren wordt mijn man of ik rond 0:00 wakker om te constateren dat we weer met z'n allen in slaap zijn gevallen. 😂
Hier duurt het ook lang voor hij slaapt. En dan wel weer 5.30/6.00u wakker ...
Mijn zoontje wordt ook rond 06:00 uur wakker, pfff. En dan pas rond 20:30 in slaap vallen. Dutjes overdag zijn ongeveer 1,5 uur. Soms vraag ik me af of hij wel genoeg slaapt krijgt…
Dan valt het bij ons nog mee. Hij ligt om 19.30/20.00 uur in bed en gaat dan kletsen en staan en vanalles doen tot hij slaapt om 21.30/22.00 uur. Ook gevarieerd met bedtijd en korter middagdutje, maar weinig effect. Hij huilt bijna nooit, maar dit is al weken aan de gang zolang wakker in bed.
Mijn zoontje wordt ook rond 06:00 uur wakker, pfff. En dan pas rond 20:30 i ...
Ja dat dus! Mijn zoontje is heel moe overdag maar slaapt dus ook maar 1,5uur overdag van 12.30 tot 14.00 of 13.00u tot 14.30u en dan om 19.00u in bed maar duurt lang voor hij slaapt en heel vroeg wakker waardoor heel weinig uren slaap op een dag. Je komt dan in een vicieuze cirkel.
Hier ook nog steeds drama, overdag moe en amper slapen.. Zodra het licht is wil ze spelen en in de avond geeft ze zich pas over als het donkerder wordt… Misschien hebben meer kindjes hier last van? We maken het zo donker mogelijk met slapen maar het is echt een strijd.
Ik lees jullie berichtjes nu pas en was op zoek naar herkenning! Wow! Het is echt al een paar weken hier ook zo heftig en ik vind het zelf heel erg lastig om geen avond te hebben.. onze nachten waren sowieso al 2 jaar onderbroken maar nu dit is toch echt pfu…