21 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn toevallig vandaag begonnen we hebben mijn zoontje gewoon in z'n blote kont laten rond kruipen en hij heeft 1 keer op het potje geplast nadat wij hem erop hadden gezet en vervolgens 2 keer op de grond geplast en 1 keer op de bank🙈 gelukkig hadden we daar rekening mee gehouden en matras beschermers op de bank gelegd haha daarna maar weer zijn luier aangedaan en morgen weer een nieuwe poging

2 jaar geleden

Ben benieuwd naar de zindelijkheidsbox.. Beetje aan het verdiepen, maar mijn dochter loopt nog net niet, is denk ik nog te vroeg.

2 jaar geleden

Heel af en toe oefenen wij al. We hebben het potje beneden staan (in de toiletruimte) en soms zet ik hem er op een logisch tijdstip op. Soms als ik zelf moet plassen, dan leest hij gezellig een boekje op het potje en af en toe plast hij. Soms als ik weet dat hij moet poepen, dan probeer ik het gewoon. Tot nog toe vindt hij het heel leuk om op het potje te zitten, ook met kleren/luier aan. Dat is denk ik ook de boodschap die ik hem nu mee wil geven. Dat het leuk is. De rest komt wel.

2 jaar geleden

Reactie op Josepha

Heel af en toe oefenen wij al. We hebben het potje beneden staan (in de toi ...
Oh ja, poepen lijkt hij toch spannend te vinden op het potje. Er komt af en toe een keuteltje uit. Heel schattig en dan reageer ik ook heel trots. Maar ik probeer het ook leuk te laten zijn als er niets uit komt. Heel soms kruipt hij zelf naar het potje en heel vaak zijn we dan te laat of te druk om zijn kleren en luier uit te trekken. Maar we merken wel vaak dat hij dan wél daadwerkelijk moest poepen. Dus hij snapt het wel steeds beter.

2 jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes

2 jaar geleden

Weet niet zo goed hoe hier mee te beginnen om eerlijk te zijn.. mijn zoon poept op redelijk regelmatige tijden.. maar dat is eigenlijk altijd als hij in zijn stoel zit te eten.. zie het niet zo zitten om het dan snel uit de stoel te trekken en op de pot te zetten. Plus denk ik niet dat meneer dat waardeert.

2 jaar geleden

Reactie op Zohra123

Hoe oud zijn jullie kindjes
Zoontje is van 2 april. 80% van de tijd doen we nog niks met het potje hoor, maar we vinden het leuk om langzaam te wennen.

2 jaar geleden

We hebben wel het potje alvast zichtbaar op z'n kamer en 1tje in de woonkamer gezet zodat hij eraan kan wennen. We willen na de vakantie pas echt gaan oefenen om op het potje te gaan zitten.

2 jaar geleden

Hi! Wij zetten ons zoontje eigenlijk al sinds dat hij 10/11 maanden oud is op het potje. Vaak op vaste tijden, waarop hij normaal ook altijd poept. We zijn begonnen met ‘s middags na zijn slaapje, dat was de meest makkelijke om mee te starten vonden wij 😊 Meestal gaven we hem dan een koekje, bekertje water en/of wat speeltjes. Hij deed eigenlijk al vrij snel een plasje en poepje in de pot en had ook na een paar weken tijdens zijn middagslaapje een droge luier! Heel trots is hij elke keer als er wat in het potje zit haha. Inmiddels hebben we het uitgebreid naar andere momenten dat hij vaak poept, die zijn wel vaak gerelateerd aan eet momenten moet ik zeggen 😅. Hij loopt nog niet, maar ik hoop dat hij binnenkort zelf ook gaat aangeven als hij moet poepen of plassen 🤞🏼 Geduld is een schone zaak 😁

2 jaar geleden

Nog niet. Maar wij vragen wel elke keer of ze moet poepen zodat ze wel gaat begrijpen dat wij dat belangrijk vinden om te weten en dan de volgende stap is, poep ja -> potje

2 jaar geleden

Met 15 maand? Jee dacht dat mijn oudste met met 20 maand al vroeg begon. Maargoed we zijn ermee bezig in de zin van; noemen wanneer ze plast als ze even zonder luier is, voor de lol met broek aan op potje, mee met grote zus naar de wc. Maar ik wacht wel tot het lichamelijk haalbaar is hoor. Voor nu kan ze alleen zeggen dat ze een poepluier heeft en roept ze plas zodra ze al plast. Volgens mij moet je wachten tot ze grotere plasjes maken en het dus op kunnen houden. Mijn dochter maakt nog steeds kleine plasjes ieder half uur/ uur. Geen beginnen aan. Zindelijkheidsbox is echt onzin. Bij de action kan je superveel stickers krijgen voor 2 euro. En zelf een flinke dosis enthousiasme. En een dweil, ook wel handig.

2 jaar geleden

Met 15 maand? Jee dacht dat mijn oudste met met 20 maand al vroeg begon. Ma ...
Haha bedankt voor je reactie! Ik zag toevallig iemand met een baby van 6 maanden op Instagram potje training doen 😂 dat vind ik pas vroeg! Daarom dacht ik even, ben ik nou de enige die hier nog niet aan begint 😂

2 jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes? Mijn dochter is 15 maanden en ik vind haar hier nog veel te jong voor 🫣

2 jaar geleden

Reactie op bo1993

Hoe oud zijn jullie kindjes? Mijn dochter is 15 maanden en ik vind haar hie ...
Is ook zo hoor, het is nu meer je kindje bewust maken. Zo jong hebben ze er soms wel interesse voor, maar kunnen het nog niet echt.

2 jaar geleden

Wij zijn denk ik sinds 13m bezig. Zet mijn dochter op het potje voor en na het middag slaapje als ik haar toch verschoon. Soms doet ze wel wat en soms staat ze direct weer op en gaat ze liever spelen met de pot en doet het er dan ook regelmatig naast. Met mooi weer lekker in de blote kont laten lopen en het potje in zicht, eigenlijk gewoon een wen fase om besef te krijgen van poep en plas gedrag. Daarnaast luieren we wasbaar.

2 jaar geleden

Ik ben niet heel bewust met potjestraining begonnen, maar had laatst wel een potje meegenomen met de gedachte: ach ooit hebben we m een keer nodig en t kan geen kwaad om m vast in het zicht te zetten. Dus had hem in de badkamer tegenover de wc neergezet. Niet bewust met echt trainen begonnen maar wel een keer benoemd “mama gaat plassen op de wc, Ella kan plassen op het potje” etc. Ze ging er regelmatig even op zitten met luier om als ik naar de wc ging. Gister begon ze opeens aan haar romper te trekken, dus heb ik haar luier eens uit gedaan en toen poepte ze zo op het potje! Vanochtend haar er weer eens opgezet en plaste ze erin. Nu ga ik haar toch maar consequenter op potje zetten een paar keer per dag na het slapen/drinken… kijken hoe zich dit gaat ontwikkelen

2 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Ik ben niet heel bewust met potjestraining begonnen, maar had laatst wel ee ...
Oh wauw! Moet hier ook maar eens een potje halen lees ik al!

2 jaar geleden

Onze dochter doet na haar slaapjes elke x op de wc een plas of 's ochtend vaak een plas en kaka. Dit doet ze sinds haar 7 maanden. Eigenlijk per toeval ontdekt toen we haar broer wilde zindelijk maken 🤣. Ze is nu 15 maanden en het gaat op en af soms gaat ze zelf op potje maar soms is ze te druk aan het spelen overdag en is ze te laat. Na haar slaap zet ik haar standaard op de wc en dan doet ze altijd Eigenlijk en ze voelt ook wel goed aan of er nog kaka komt of niet. Soms blijft ze dan 10 minuten zitten..

2 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Ik ben niet heel bewust met potjestraining begonnen, maar had laatst wel ee ...
Als update, ik heb haar een paar dagen op vaste momenten op t potje gezet, maar dat werkte (nog) niet. Ze zat er vrolijk 3 volle seconden op en rende dan snel weg zonder luier haha. Toch heeft ze afgelopen week nog twee keer zelf aangegeven op t potje te willen en er toen ook op gepoept. Dus dat kan ze blijkbaar al wel een beetje aanvoelen! Voor nu meer dan genoeg ☺️

2 jaar geleden

Ons zoontje (18 maanden) begon zelf aan te geven dat hij zijn luier uit wilde zodra hij wakker werd. Ik heb op zijn kamer en in de woonkamer een potje neer gezet. Als hij s ochtends wakker wordt zegt hij meteen uit en wijst naar z’n luier. Ik zet hem dan op het potje en samen doen we ongeveer 10 tot 15 min een boekje lezen. Ongeacht of het gelukt is of niet doe ik hem daarna z’n luier aan. Dit doen we ook na het avond eten. Hij heeft er nu een paar keer iets op gedaan en ik geef hem dan een compliment. We doen het ook op zijn tempo niks verder geen dwang of benoemen van het potje maar hij vind het ook heerlijk die kleine momentjes samen en loopt nu overdag ook regelmatig naar zijn potje toe.