23 Reacties
één jaar geleden
M'n zoontje had dit ook toen hij net 2 was, zei amper woordjes ook al begreep hij duidelijk wat je zei. Van de logopediste heb ik gehoord dat geluiden en gebaren wel al een hele goede stap zijn om te beginnen met praten. Mijn zoontje was heel erg stil en wees ook nergens naar e.d. maar nu een jaar later praat hij al behoorlijk wat voor zijn doen. Soms duurt het even wat langer maar komt absoluut goed 💕 eventueel ff bij cb aangeven bij volgende consult, zij kunnen dan kijken of er meer aandacht aan gegeven moet worden of dat het gewoon prima verloopt
één jaar geleden
Reactie op BabymamaT
M'n zoontje had dit ook toen hij net 2 was, zei amper woordjes ook al begre ...
Dankjewel voor je geruststellende reactie ! Ga ik doen❣️
één jaar geleden
Hier ook een zoontje die in april 2 wordt. Hij zegt mama en maakt een aantal dieren geluiden. Verder snapt hij alles wat we zeggen en kan hij ook opdrachtjes uitvoeren. Zoals bord op het aanrecht zetten enz. De een is nu eenmaal sneller met praten dan de ander. Als ouder snap je je kindje vaak toch wel🥰😅 ik denk niet dat je je al zorgen hoeft te maken. Maar als dat wel zo is kun je altijd contact opnemen met het cb. Succes
één jaar geleden
Mijn dochter praat ook niet. Ze zegt een paar woordjes, maakt gebaren en begrijpt ons wel. Helaas blijft het nog daarbij.
één jaar geleden
Hier is het ook zo, mijn dochter word ook 2 jaar in april. Ze zegt alleen mamma, pappa, poes, nijntje, die, geef, ja en nee 😁. Ze begrijpt wel wat wij bedoelen en als ze iets wilt wijst ze/ maakt gebaren etc. Cb gaf aan dat het al goed is als ze ons begrijpt. Wel wordt ze tweetalig opgevoed.
één jaar geleden
Hier ook zoontje word 13 april 2. Zegt alleen papa, bal en bah. Dat is het.. hij staat nu ook op de vve lijst voor extra peuterspeelzaal dagen om hem te stimuleren. Voor de rest veel voor lezen ookal lijkt het alsof hij niet oplet ze krijgen het toch wel binnen. Ikzelf heb ADHD e autisme, kan dus zijn dat hij dit ook heeft en daarom laat is. Maar dat kunnen we nu nog niet zeggen zo vroeg
één jaar geleden
Kindjes verschillen gewoon enorm.. Nog geen zorgen! Hij snapt het immers wel allemaal.
Onze dochter maakt 4 woordzinnen, en is klein, weinig haar. Dan krijg je dus dat mensen met open mond gaan staren, als we een gesprek voeren.
Maar als ze loopt, vragen ze of er iets mis is met dr. Loopt zo briek. Ja sorry mevrouw ik ben zelf fysio en ieder kind doet t op zn eigen manier. Bij mn oudste ook recht getrokken.
Mijn dochter heeft eerst leren praten, jouw zoontje kan waarschijnlijk veel beter lopen of iets anders beter ;) Gewoon andere volgorde
één jaar geleden
Jaaaaa hier ook hoor!mn zoontje wordt eind april 2 en mensen vragen de hele tijd of ie nog niet praat 😅 ik voel geen stress,ieder kind zn eigen tempo,en hij is motorisch ENORM sterk/snel. Brabbelt al maandem in een soort van Thais klinkend taaltje met tussen door papa-daar-boom.kan ook 3 en 10 zeggen.maar verder...vrij weinig van te maken 🤣 hij snapt echter alles,en weet mij vaak duidelijk te make wat ie wil. Dusss...ik laat het en wacht rustig af. Zou alleen zo graag weten wat ie allemaal denkt in dat hoofdje, hij vindt van alles grappig namelijk.
één jaar geleden
Kindjes verschillen enorm , werk in een kinderopvang en de een babbelt vlotter als de andere en zo is de andere qua motoriek sneller etc..
één jaar geleden
Reactie op NSV
Hi allemaal! Hoe gaat het inmiddels met praten? Ons zoontje is 2 geworden l ...
hier ook hoor. gaat wel steeds meer na zeggen, maar echt praten nog steeds niet
één jaar geleden
Reactie op NSV
Hi allemaal! Hoe gaat het inmiddels met praten? Ons zoontje is 2 geworden l ...
Hier heeft ze (nog steeds) enorm veel te vertellen, maar begrijp er weinig van. Herhaald dan bv hetzelfde 'zinnetje' telkens, ze weet dus zelf wel wat ze zegt. Maar ik kan er geen enkel herkenbaar iets uit op maken.
Verder inderdaad heel veel nazeggen, en langzamerhand begin ik wel steeds meer losse woordjes te herkennen. Maar 2 woorden achter elkaar, nee zie ik nog niet gebeuren. En echt gesprekken voeren dus ook bij lange na niet.
één jaar geleden
Dinsdag word hij 2 jaar . Er zijn wat kleine klanken en woordjes bij gekomen maar nog steeds niet veel haha. Hij kan nu wel heel goed JA en NEE zeggen😂😂 Hij doet dus nog steeds rustig aan hihi.
één jaar geleden
Hoi,
Hier sinds 2 weken ineens veel meer woordjes erbij.
Ons zoontje (van 13-3-21) sprak ook bijna geen woordjes. Wel veel klanken en idd eigen brabbel taaltje.
Hij begreep/ begrijpt ook alles en is gewoon sneller in zijn motorische ontwikkeling.
Maar wel fijn om te merken dat ie nu toch wat sprongen maakt in z’n taal. Ik maak me geen zorgen hoor, ieder kind maakt z’n eigen ontwikkeling door.