4 Reacties
één jaar geleden
Die van mij praat volledige zinnen en kan eigenlijk alle woordjes wel zeggen. Is wel uitzonderlijk hoor want ze begon er eigenlijk al mee in december 2022, toen haar zusje werd geboren. Ze begrijpt alles en is enorm duidelijk.
Die van mij zingt graag liedjes mee van Juf Roos, of kijkt graag het zandkasteel of cocomelon. We lezen elke avond boekjes.. ik heb een gratis bibliotheek abonnement voor de kinderen en haal elke 3 weken nieuwe boekjes. Voor de rest heeft ze veel kikker boekjes, maximiliaan modderman.
Wil niet zeggen dat wat ik doe persee is geweest om te stimuleren, zij vind het leuk dus ik dan ook. Het komt echt vanzelf wel.
één jaar geleden
Onze dochter, praat ook super veel, begrijpt ook echt alles, zingt idd heel graag, de familie is verbaast al op deze leeftijd. Ik praat zelf veel,maar heb nog nooit een boek voor gelezen, grote dylext. Dus hier heeft ze het geleegd door alle dingen die ik doe, hard op te vertellen tegen der
één jaar geleden
Ja hier ook al zinnen, nu is ie bijna 2,5 jaar en rond de 2e ging het ineens heel hard met praten. Daarvoor vooral woordjes/zinnetjes van 2 woorden.
Wij lezen wel voor maar niet mega veel. Hij kopieert alles wat we zeggen eigenlijk, zo heeft ie het geleerd denk ik. Kijkt niet veel tv of iPad dus daar komt het niet van. 2,5 dagen op de opvang stimuleert het ook enorm!
Dus vooral zelf veel praten tegen ze denk ik. Als we ergens zijn, of wandelen of boodschappen doen, noem maar op, dan benoem ik alles en zegt ie me na.
Maar ieder kind is anders, ik merk aan andere leeftijdsgenootjes dat ze een stuk minder of meer praten dus alles komt op z’n tijd!
één jaar geleden
Ik heb eigenlijk niks gestimuleerd kwa praten. Tot 2 jaar was het ook alleen mama en papa. En nu in bijna 5 maanden tijd zegt hij alles na en kan hij ook zinnetjes maken. Zal je daarom echt niet druk maken hoeveel andere kinderen al praten ze ontwikkelen allemaal op hun eigen tempo ik werd juist alleen maar onzeker omdat hij tot 2 jaar alleen mama en papa zei en nu in een paar maanden zegt hij nog meer dan bijvoorbeeld kinderen die met 2 jaar wel al zinnen etc maakte