237 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Hebben jullie een goed beeld vanaf wanneer de baby mee naar huis mag? Welke ...
Destijds bij onze zoon waren de eisen: 48u geen saturatie dips Zelfstandig kunnen drinken 2kg (al was dat de minst harde eis, want die van ons was op 15 gram na 2kg). Hij ging met 36.2 wkn mee naar huis

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Hebben jullie een goed beeld vanaf wanneer de baby mee naar huis mag? Welke ...
De eisen verschillen per ziekenhuis, het beste kun je het aan de kinderarts vragen. Bij ons was het 48 uur zonder dipjes, tenminste de helft van de voedingen zelf drinken en 2kg wegen. Onze dochter begon met 32 weken al zelf te drinken. Dat heeft haar veel energie gekost en ze had veel dipjes daardoor. Ik hoopte zo dat ze met week 35 naar huis mocht, maar helaas. En toen met 36 weken ging het opeens snel. Met 36.6 was ze van de monitor af en gingen we 1 nacht bij haar slapen. Met precies 37 weken, na 7 weken en 4 dagen ziekenhuis, ging ze mee naar huis!

3 jaar geleden

Bij ons gaan ze inderdaad ook van de uitgerekende datum uit en inderdaad ook elke dag eerder is een dag 'winst'. Verder moet ze 48 uur zonder dipjes zijn voordat ze van de coffeïne af kan en dan nog eens 48 uur zonder dipjes voordat ze van de monitor mag. Verder moet ze alles uit de fles of borst drinken en inderdaad ook in een gewoon bedje liggen. Wij houden dus ook maar gewoon de uitgerekende datum aan om teleurstellingen te voorkomen.

3 jaar geleden

Hi ladies, wat fijn dat je deze topic bent gestart. Afgelopen dinsdag ben ik met dmv een spoed OK bevallen van onze zoon. Gelukkig is hij gezond, al mag hij nu nog niet mee naar huis vanwege de dips in zijn saturatie en hartactie. Hier heb ik rationeel begrip voor, maar gevoelsmatig hoop is natuurlijk dat het snel zo goed zal gaan dat hij met ons mee naar huis mag. Wat ik ook wel een raar idee vind is dat een vriendinnetje van mij nog zwanger is, want we scheelde 2 dagen.. Toch een soort realitycheck waar ik nog moeite mee heb. ( vooral door het abrupte einde vd zwangerschap)

3 jaar geleden

Oh dames, wat fijn om te lezen dat er meer in hetzelfde schuitje zitten. Voel me soms zo alleen in deze situatie. Onze lieve jongen is met 33.2 geboren dmv spoedkeizersnede ivm loslaten placenta. Ik vond de eerste dagen echt een rollercoaster, ik was helemaal de kluts kwijt. We zijn dan ook de eerste dag naar een ander ziekenhuis gebracht, ivm ademhalingsproblemen heeft onze kleine een dagje op de nicu gelegen. De dag daarna werden we al weer vervoerd, terug naar ons eigen ziekenhuis. Inmiddels is de kleine 10 dagen en doet het voortreffelijk maar wat een hel is het achterlaten van zo n kleintje zeg. Elke dag bij het naar huis gaan voel ik mij weer een soort schuldig. We hebben al flinke stappen gezet. Inmiddels gestopt met de coffeine, alle infuusjes zijn er uit. Het neusbrilletje is verdwenen en sinds 2 dagen zijn we aan het oefenen met de flesvoeding. Dit doet meneer ook super. Vanmorgen stond er weer een grote stap op de planning. De couveuse is vervangen door een wiegje. Nog een paar stappen om te zetten en dan hoop ik dat ons lieve mannetje snel mee naar huis kan.

3 jaar geleden

Reactie op C88

Hi ladies, wat fijn dat je deze topic bent gestart. Afgelopen dinsdag ben i ...
Ja ik had er in het begin ook.moeite mee andere bekenden zwanger te zien die ongeveer gelijk liepen met mij. In mijn hoofd was ik er nog helemaal niet aan toe om te bevallen. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, jaloezie kan ik het niet echt noemen, maar meer een gevoel: waarom moet mij dit nou weer overkomen. Ik miste haar echt in mijn buik en doordat ze op de nicu lag kon ik haar ook niet vasthouden wanneer ik wilde. Gelukkig is dit gevoel nu wel zo goed als weg en ben ik er aan gewend dat ze er al gewoon is :D.

3 jaar geleden

Reactie op Gina38

Ja ik had er in het begin ook.moeite mee andere bekenden zwanger te zien di ...
Dat herken ik wel. Mijn schoonzus was eigenlijk een week voor mij uitgerekend en nu is onze kleine er al lang en breed terwijl mijn schoonzus nog met een dikke buik rondloopt. Best heel vreemd.

3 jaar geleden

Reactie op Patt9

Oh dames, wat fijn om te lezen dat er meer in hetzelfde schuitje zitten. Vo ...
Mooi om al die stappen te lezen die jullie kleine al heeft gezet!

3 jaar geleden

Lieve mede mama’s, In het ziekenhuis waar wij verblijven mag ik 24/7 bij onze dochter blijven. Intens maar fijn. Maar ik zie ook dat als de kleine gaat huilen, de verpleging er meestal sneller naast dan ik! Super lief en persoonlijk hoe ze met haar om gaan. Ze is nu 34+3, bij 32+6 geboren. Het is een enorm verschil. Van slapende baby naar een meisje die echt wel laat horen wat ze wil en veel wakker is. We zijn voorlopig nog wel hier ivm de coffeine en aardig wat dipjes (varieert van 5 naar 12 per 24 uur). Haar groei gaat nu goed (1800+) dus waarschijnlijk mag ze over een paar dagen uit de couveuse. Volledig zelf drinken is geen harde eis voor ontslag uit het ziekenhuis hier. Wij mogen als ouders een cursus sondevoeding doen (inbrengen niet, en dan 2x per week controle aan huis) De bevalling heb ik ook nog niet verwerkt. Maar de buik mis ik niet. Waar shoppen jullie prematuur kleding? Zeeman (lekker winkelen op afspraak), neomaatje, studio stof en draad (via Facebook/vinted te vinden), C&A

3 jaar geleden

Hoi dames, precies een week geleden ben ik bevallen van mijn dochter met 35+4. Ik heb weeen opwekkers gekregen omdat ik zwangerschapvergiftiging had. Het was een hele snelle bevalling. Om 20:30 waren mijn vliezen gebroken en om 22:45 is mijn dochter geboren. Het gaat goed met haar, alleen moet ze groeien en uit een flesje kunnen drinken. Mijn dochter ligt nog in t ziekenhuis. Ik was zelf vorige week donderdag ontslagen uit het ziekenhuis. Dus ik ga op en neer naar het ziekenhuis om haar te bezoeken. Ik gun mezelf haast geen rust, overdag hier en s nachts thuis. Ik voel me heel slecht, omdat ik geen energie en puf heb. Maar ik wil echt een goede moeder zijn. Hoelang duurde het bij jullie dat jullie de oude waren?

3 jaar geleden

Reactie op mommytobe23

Hoi dames, precies een week geleden ben ik bevallen van mijn dochter met 35 ...
De oude zijn duurt nog wel even vrees ik. Maar dat hebben de ouders van baby’s op de juiste termijn geboren ook. Alleen wij (ouders van premature) krijgen die eerste zware maanden er nog extra bij na het ziekenhuis. Daarom adviseert het personeel hier om soms een rust dag te nemen. Ik pak elke dag mijn rust momenten als papa bij de baby is. 1 ouder bij het kind is voldoende. Ik denk dat het de zorg delen hoort bij een goede moeder zijn zodat je niet te uitgeput raakt. Helaas mogen opa’s en oma’s door de corona regels niet langskomen in het ziekenhuis. Anders had ik op die momenten zelf ook mijn rust gepakt.

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

De oude zijn duurt nog wel even vrees ik. Maar dat hebben de ouders van bab ...
Mijn man en ik komen samen naar het ziekenhuis, omdat ik zelf ook van alles mankeer helaas... mijn man doet het meest, zowel voor onze dochter als voor mij. Soms voel ik me heel schuldig over, omdat ik degene was die thuis kookte, de was deed etc. En nu even niet in staat ben om dit op me te nemen. Ik hoop dat ik snel de oude word, ik heb niet kunnen genieten van de kraamtijd 😫

3 jaar geleden

Het doet ergens goed om hier te lezen dat jullie veel dingen op dezelfde manier ervaren als ik. De abrupt lege buik maar geen baby thuis. Uiteraard wel het intense geluk om je kleine bundeltje en het vieren van alle stapjes die worden gemaakt. Wij voelen ons ontzettend geleefd, maar wel dankbaar.

3 jaar geleden

Wat een pittige verhalen allemaal! Respect voor hoe jullie het doen. Daar mag je zeker trots op zijn. Hou vol 💪

3 jaar geleden

Mama’s van andere prematuur baby’s. Hoe gaat het bij jullie met de ademhalingspauzes en Brady’s? Na heel wat dagen zonder low flow en zuurstof wel met caffeine, gaat het nu ineens een stuk slechter. Als het zo door gaat wordt low flow weer opgestart. Hebben andere baby’s dit ook? Ze is nu 35+1

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Mama’s van andere prematuur baby’s. Hoe gaat het bij jullie met de ademhal ...
Hier zien we dat sinds we met de coffeïne gestopt zijn dat we weer wat meer dipjes zien. Wel trekt die van ons zich er zelf uit inmiddels, maar je ziet ook wel dat nu ze meer zelf moet doen er wat meer dipjes zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Lindaw85

Hier zien we dat sinds we met de coffeïne gestopt zijn dat we weer wat meer ...
Wij mogen nog niet stoppen met coffeine. Ze haalt zichzelf al dagen uit de dipjes alleen worden het er meer en ergere ipv minder. Het mogen stoppen met coffeine lijkt nog erg ver weg :(. Wat goed dat ze al zonder coffeine mag! Ik vind de dipjes zo moeilijk om te zien. Mochten jullie stoppen met coffeine toen de dipjes helemaal weg waren? Hoeveel weken is ze inmiddels?

3 jaar geleden

Lijkt me heel fijn om dit topic te volgen....❤ A.s. wordt ons kleintje geboren met 34+3 d.m.v. een geplande keizersnede omdat ik met 20 weken de diagnose borstkanker heb gehad en er snel verder gegaan moet worden met mijn behandeling.... Vandaag alvast aan de ctg gelegen en een longrijpingspuit gehad. Morgen weer en Dinsdag naar het Erasmus voor de bevalling.... Ik had 25 April uitgerekend geweest en ons mannetje weegt nu ongeveer 2500 gram.

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Wij mogen nog niet stoppen met coffeine. Ze haalt zichzelf al dagen uit de ...
Wat vervelend om te zien dat het meer dipjes worden. Bij ons moest ze 48 uur zonder dipjes zijn voordat ze van de coffeïne af mocht. De dipjes zijn inderdaad lastig om te zien. Zeker toen ze zich er nog niet zelf uit kon halen en ze daarvoor hulp nodig had vond ik ze heel griezelig. Bij ons zie je wel dat ook veranderingen als meer zelf drinken uit de fles/borst en bv de kap van de couveuse open/naar een wiegje veel invloed hadden op de hoeveelheid dipjes. Ava is nu 37+1 en ze weegt inmiddels 2400 gram. Hopelijk wordt het bij jullie toch weer snel beter. Geven de artsen informatie over de toename van de hoeveelheid dipjes?

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Lijkt me heel fijn om dit topic te volgen....❤ A.s. wordt ons kleintje gebo ...
Een spannende tijd voor jullie beide! Probeer aanstaande dinsdag te genieten van de geboorte. De kleine krijgt in elk geval alle hulp bij de start doordat hij zijn longrijpingskuur dan gehad heeft! En een mama die daarna weer de kans krijgt gezond te worden is super belangrijk. Ik hoor graag hoe het met jullie gaat na de bevalling.