13 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op LiesjevH
Ongeveer 3 a 4 uur over het algemeen totaal
Dat is niet heel weinig... Ik heb een slaapgids gekocht en daar adviseren ze 2 tot 2,5 uur overdag om voldoende slaapschuld te hebben voor de nacht. Nu is ieder kindje natuurlijk anders... maar het zou er mee te maken kunnen hebben?
Ik moet zeggen dat het ons heel erg helpt!
2 jaar geleden
Misschien is ze zo langzamerhand toe aan de overstap naar 1 dut? Hier ook 16 maanden en we zitten momenteel in de overgang van 2 naar 1, met wisselend succes. Ze is altijd (sinds we ferber methode hebben gedaan iig) een goede slaper geweest, maar als ze niet moe genoeg is, heeft ze er gewoon echt geen zin in.
Ik probeer dan max 3 keer haar rustig te krijgen en haar dan 5 minuten te geven om in slaap te komen (wel enigszins afhankelijk van de paniek/volume gekrijs). Als dat dan nog niet geholpen heeft, dan haal ik haar er weer uit om nog even een half uurtje te spelen (rustige activiteit), te knuffelen, of een boekje te lezen en dan probeer ik het daarna weer op nieuw. Het is nog nooit voorgekomen dat ik haar vaker dan 1 keer dat extra halfuurtje moest geven.
2 jaar geleden
Dat was hier precies hetzelfde voor een week of 2. Ik bleef er toch maar gewoon bij zitten en uiteindelijk gaf ze het dan wel op en ging slapen. Kostte wel veel energie om elke avond daar te zitten. Maar ineens was het ook weer over en nu valt ze weer zelf in slaap. Hopelijk gaat het bij jullie ook vanzelf voorbij
2 jaar geleden
Hebben wij ook gehad. Drama en alleen nog maar willen spelen. Ochtenddut eraf deed wonderen.
Vervolgens na een maand of 2 weer hetzelfde verhaal, nu laten we hem max 2 uur slapen overdag (12-14) zodat meneer om 19 moe genoeg is.
Zeg niet dat hij altijd zonder morren gaat slapen maar mocht hij af en toe nog eens hysterisch worden dan is hij ook binnen 3 minuten weer stil en gaat hij alsnog slapen.
En natuurlijk voldoende laten bewegen!
2 jaar geleden
Voor het middagdutje, ben ik al zo’n 3 kwartier bezig om hem in slaap te krijgen ( en moe is hij echt!) daarna slaapt ie dan wel een uur of 3…
Maar.. de avonden zijn echt te erg…
Al inmiddels 5 a 6 weken gaande, dat hij niet meer zelfstandig in slaap kan vallen. Exact zoals TS omschrijft..
Gisteren duurde het ook al weer langer. Maar vandaag is het ongekend.
Het is nu 23:33 uur.
Vanaf 20:00 bezig… ik heb het logeerbed gepakt en ben er maar gewoon naast gaan liggen.
Hij slaapt net.
Van de kamer weglopen = huilen.
Op de kamer zijn = lol maken
Onze avonden zijn op deze manier stiekem best wel waardeloos.. ( als ik dat mag zeggen)
Ben bang dat we van een slaapregressie, zo sprong 10 in zijn gerold.
En wanneer hier een eind aan komt? Ik hoop snel. Zelf raak ik alleen maar dieper in mijn PD zo…
Het lijkt een grote cirkel van drama en slaaptekort waar we maar niet uit geraken..
Hoop dat het bij jullie niet zo erg is 😅
Maar ergens zou herkenning ook wel stiekem fijn zijn..
2 jaar geleden
Reactie op MvM2021
Voor het middagdutje, ben ik al zo’n 3 kwartier bezig om hem in slaap te kr ...
Intens pittig!!!
Het lijkt alsof het ook een soort slaapassociatie is geworden, gewenning.
Wij hebben (muv de moeite met de middagslaap) dezelfde ellende gehad een paar weken geleden.
Ik zou er toch cold turkey mee stoppen met het bij hem slapen. Ook: 3 uur slaap is echt te lang overdag als je het mij vraagt en dat is misschien een reden voor het overschot aan energie savonds.
Ik heb op een gegeven moment constant gefluisterd “ gaat nu slapen, mama ook naar bed” continu, continu, continu.
Niet steeds uit bed halen, verder niet praten, geen licht aan. Als hij ging zitten/staan rustig neerleggen. Wel honderd keer. Als meneer rustig lag langzaam weglopen, steeds een stapje verder. En uiteindelijk gewoon (want dat hiel op een gegeven moment ook niet meer dat langzaam wegstappen), even (5 minuutjes) laten huilen (kriisen). Daarna weer terug en zelfde ritueel herhalen….
Is slopend maar uiteindelijk hebben we het hier doorbroken.
En dus sochtends ook gewoon om 7 uur uit bed halen ook al was hij nog hartstikke moe.
En was hier heel belangrijk: écht minder slaap overdag en tot uiterlijk 14 uur, plus voor het slapengaan nog even een half uur echt volle aandacht met hem spelen en het ‘naar bed gaan’ op tijd aankondigen hielp hier ook.
Misschien heb je er niks aan, misschien wel. Ik wens je in elk geval heel veel succes en sterkte. Hou vol!