21 Reacties

één jaar geleden

Ja hoor.. hier ook zo een puzzelkampioen :-) en ze doet het heel graag

één jaar geleden

Jeetje! Ons zoontje vind het alleen leuk om met puzzelstukken te gooien 🤣 veel meer doet hij er nog niet mee

één jaar geleden

Reactie op Babyontheway86

Hier ook nu, en zodra ze klaar is legt ze alle dezelfde dieren bij elkaar.. krokodillen bij elkaar, alle katten, konijnen. 😅 Soms het idee dat ze veel meer kan en snapt dan ik denk. Ze legt ook opeens zomaar houten treinbaan stukken aan elkaar, Toet Toet auto legt ze ook hele meters die ze vervolgens heen en weer rijdt met de auto’s. 😅 Ze zijn pas net geboren dit kan toch nog helemaal niet! 🫣😭

één jaar geleden

Reactie op Babyontheway86

Maakt ze ook vooral dit soort puzzels of lukken legpuzzels ook al?

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Maakt ze ook vooral dit soort puzzels of lukken legpuzzels ook al?
Vooral deze, maar dan ook de heel grote van over de 20 stuks.. de legpuzzels heb ik nog niet geprobeerd 🙈

één jaar geleden

Prachtig! Ik zat eraan te denken om na de tweede verjaardag met de eerste legpuzzels te starten. Mijn dochter kan er ook zo lekker lang mee bezig zijn 🥰

één jaar geleden

Hier ook een kleine slimmerik en alle dieren worden benoemd inclusief bijbehorend geluid... Kroko - haphap (en dan happen met de handjes) Mambie (hert) - soort brul Fant (olifant) toet! Eeuw (leeuw) grrrr Arke (varken) knor knor Ze kan er zo een hele dag mee bezig zijn en een dag later denkt ze pfffff ga heen met je puzzel ik ga vandaag klimmen 😅🤣

één jaar geleden

Reactie op Lelijke_heks

Hier ook een kleine slimmerik en alle dieren worden benoemd inclusief bijbe ...
Olifant is hier lollifant (winnie the Pooh fan) 🥰😂 Wel leuk en vooral herkenbaar, hier is de ene dag iets helemaal geweldig en de volgende dag kijkt ze er niet naar om

één jaar geleden

Reactie op Gea93

Prachtig! Ik zat eraan te denken om na de tweede verjaardag met de eerste l ...
Ik heb net een setje besteld 3,6,9 en 12 stukjes, dacht aan zo’n 4 in 1 omdat die vierkant zijn en makkelijker maar als Winnie the Pooh fan is deze vast ook erg leuk. 😜

één jaar geleden

Ja dat soort puzzels doet onze dochter ook :) Je kunt eens kijken naar Nijntje 'my first puzzle' of Nijntje 'wat hort bij elkaar', legpuzzels van 4 stukjes. Straks is loco bambino ook leuk, weer eens wat anders dan puzzelen. En Haba spellen. 'Mijn eerste boomgaard' snapt ze al aardig en doet ze mee.

één jaar geleden

Het is trouwens wel snel inderdaad. Mijn oudste deed het met nog geen anderhalf, gastouder met jarenlange ervaring zei 'zij spant de kroon hier qua fijne motoriek'. Qua begrip en opdrachtjes, werd ze bij de peuterspeelzaal na 1 dag bij de groep oudste kindjes gezet. Reken er dus maar op dat je kindje extra uitdaging nodig gaat hebben. Vergeet niet ook de grove motoriek te stimuleren, daar ging mijn dochter op een gegeven moment in achterlopen.

één jaar geleden

Hier doet ze dat ook al vrij goed en veel. Wil voor haar tweede verjaardag graag ook een legpuzzel of zo’n 4 in 1 puzzel, krijgt ze nu van familie. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaat doen.

één jaar geleden

Ja hoor, hier ook een puzzelkampioentje. Ik geef mijn dochter puzzels met 4 puzzel stukjes tot maximaal 10 stukjes kan ze nu al leggen zelf

één jaar geleden

Het is trouwens wel snel inderdaad. Mijn oudste deed het met nog geen ander ...
We hebben ons aangemeld voor een proefles peutergym dus ik hoop dat de grove motoriek daar ook van gaat groeien, naast het contact met andere kindjes natuurlijk. Vind het loslaten erg moeilijk en dit is ouder-kind gym dus hopelijk ga ik daar ook ervaren dat ze zich zonder mij ook best wel redt. 🙈

één jaar geleden

Ik wacht even af wat ze met de bestelde puzzel doet en waarschijnlijk daarna toch maar wat moeilijkers bestellen. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

We hebben ons aangemeld voor een proefles peutergym dus ik hoop dat de grov ...
Super leuk, én goed voor de sociale en motorische ontwikkeling. Het loslaten komt vanzelf wel. Heerlijk deze jaren nu plezier maken nog het enige doel is :)

één jaar geleden

Jahoor. Wij hebben nu extra van deze grote gekocht voor ons zoontje. Echt fascinerend hoesnel hij het puzzelen onder de knie heeft. Hij gaat van boven naar onder zoeken waar het puzzelstukje hoort🙈

één jaar geleden

Ja dat soort puzzels doet onze dochter ook :) Je kunt eens kijken naar Nijn ...
Wat hoort bij elkaar heeft ze van little Dutch maar dat ziet ze nog niet helemaal. De Nijntje (bedoelde je die van de foto?) is net binnen en die maakt ze zo nadat we een keer voor gedaan hebben hoe het moet. 🙈 Ook een doos met puzzels van 2,4,6,8 stukjes besteld en daar waren de eerste 2 zo van klaar, de 3e met moeite maar helemaal zelf en de laatste hebben we een klein stukje voor moeten leggen (rest pakte ze een begin stukje en legde de rest er zelf aan). Voorlopig kan ze even oefenen 🥰

één jaar geleden

Zijn ook met mozaïek begonnen dat is ook erg leuk! En ja, natuurlijk alleen onder begeleiding van mij of papa 😜

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Wat hoort bij elkaar heeft ze van little Dutch maar dat ziet ze nog niet he ...
Yes die op de foto is inderdaad wat ik bedoelde! Maar als ik het zo lees wordt dat ook al makkelijk. Dan zou ik voor legpuzzels gaan. 'Wat hoort bij elkaar' kan je ook eerst 2 paren aanbieden, want ik denk dat de hele stapel wat overweldigend is, dat overzicht hebben ze nog niet. Little dutch vind ik qua kleuren ook wel wat onduidelijker dan de duidelijke lijnen en contrasten van Nijntje. Domino en Memory zijn ook nog leuk!