11 Reacties
één jaar geleden
Mijn zoontje is gek op Chili!
Uiteraard niet met te veel pit er in…
500g Gehakt, 1 ui, 1 grote blik mais, 2 blikjes kidneybonen en 2 pakjes passata, Naar smaak paprikapoeder, komijn, chili en cayennepeper en nog rijst koken natuurlijk.
Ik houd zoveel over dat er altijd wel potjes de vriezer in gaan voor dagen dat we even geen zin hebben om te koken 🙂
één jaar geleden
Kip tandoori is hier favoriet. Risotto, nasi, kip kerrie met rijst, bobotie omdat dat lekker zoet is met de rozijnen en appel, verder vind hij pasta met alle soorten saus lekker. Recepten met orzo doet het ook goed.
één jaar geleden
Mac and cheese of spaghetti met rode saus en paprika is hier favoriet.
Mac and cheese:
Pompoen, ui en knoflook bakken, kookroom en zoutloos boulionblokje erdoor, gaar laten stoven, pureren, beetje (zoutartme) kaas erdoor. Macaroni koken ondertussen. Een zak wokgroenten even bakken. Alles door eelkaar, in ovenschaal, nog beetje kaas als topping evt., kwartiertje in de oven. Kan je zelf kiezen wel/geen vlees er nog door.
Pastasaus doe ik gewoon wat verse tomaat gevombineerd met tomatenblokjes, kruiden er door. En dan lekker veel groenten. Volkoren pasta.
één jaar geleden
Gepureerde pompoen met kokosmelk. Daar doorheen komt bloemkool met paprika en kip. Rijst erbij voor de koolhydraten. Heerlijk gerecht en zacht van smaak.