11 Reacties

één jaar geleden

Jaa mijn kleine is gek op risotto en rijst. Maak bijvoorbeeld champignon risotto maar gebruik dan zoutloze bouillonblokjes. Of een curry en dan rustig aan met de kruiden. Is het toch wat te veel die ik wat yoghurt door de saus heen voor hem

één jaar geleden

Mijn zoontje is gek op Chili! Uiteraard niet met te veel pit er in… 500g Gehakt, 1 ui, 1 grote blik mais, 2 blikjes kidneybonen en 2 pakjes passata, Naar smaak paprikapoeder, komijn, chili en cayennepeper en nog rijst koken natuurlijk. Ik houd zoveel over dat er altijd wel potjes de vriezer in gaan voor dagen dat we even geen zin hebben om te koken 🙂

één jaar geleden

Kip tandoori is hier favoriet. Risotto, nasi, kip kerrie met rijst, bobotie omdat dat lekker zoet is met de rozijnen en appel, verder vind hij pasta met alle soorten saus lekker. Recepten met orzo doet het ook goed.

één jaar geleden

Hier is kip-kerrie (vaker met vis dan met kip) favoriet. Gewoon met kookzuivel en kerriepoeder, Hollandse groentemix en rijst. Of pasta pesto met broccoli en champignons, met saus van verse pesto en kookzuivel

één jaar geleden

Kip, look, champignon en zoete paprika bakken in de pan. Dan kokosmelk, curry (niet te pikant) en rijst toevoegen 😊.

één jaar geleden

Ik ben echt fan van de zoutloze kruidenpotjes!

één jaar geleden

Mac and cheese of spaghetti met rode saus en paprika is hier favoriet. Mac and cheese: Pompoen, ui en knoflook bakken, kookroom en zoutloos boulionblokje erdoor, gaar laten stoven, pureren, beetje (zoutartme) kaas erdoor. Macaroni koken ondertussen. Een zak wokgroenten even bakken. Alles door eelkaar, in ovenschaal, nog beetje kaas als topping evt., kwartiertje in de oven. Kan je zelf kiezen wel/geen vlees er nog door. Pastasaus doe ik gewoon wat verse tomaat gevombineerd met tomatenblokjes, kruiden er door. En dan lekker veel groenten. Volkoren pasta.

één jaar geleden

Nasi goreng is hier favoriet, net als lasagne, macaroni, risotto eten we hier ook echt met alles (van boerenkool tot bietjes tot venkel). Wil binnenkort nog eens jollof rice maken.

één jaar geleden

Gepureerde pompoen met kokosmelk. Daar doorheen komt bloemkool met paprika en kip. Rijst erbij voor de koolhydraten. Heerlijk gerecht en zacht van smaak.

één jaar geleden

Ik ben echt fan van de zoutloze kruidenpotjes!
Dat lijkt me ook fijn. Welke gebruik je?

één jaar geleden

Pasta met een saus van gepureerde broccoli & cashewnoten evt nog iets van een klein beetje kruidenkaas door de saus mengen.