16 Reacties

2 jaar geleden

Wat slaapt hij overdag?

2 jaar geleden

Is het altijd zo geweest dat hij na 00:00 om de 2/3 uur wakker wordt voor een fles? Als niet, dan kan dit ook een fase zijn. Mijn dochter van 16 maanden had 2 weken geleden ook een periode (2 weken lang!), dat ze 2 keer in de nacht wakker werd en dat ik haar alleen met een flesje in slaap kon krijgen. Nu slaapt ze wel weer een week door zonder tussendoor wakker te worden voor een fles. Daarnaast wat bij mij ook heeft geholpen, is om in de avond voor het slapen gaan, haar na haar flesje goed te knuffelen en alle dieren op der kamer welterusten te wensen en dat ze moe is en gaat slapen. Dat goed knuffelen heeft haar ook goed gedaan. Hopelijk heb je er iets aan, en zet door want deze fases gaan gelukkig ook ooit voorbij 😅😂.

2 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

Wat slaapt hij overdag?
Van 12.30 tot 14.00/14.30

2 jaar geleden

Reactie op Nisaa

Is het altijd zo geweest dat hij na 00:00 om de 2/3 uur wakker wordt voor e ...
Nou het gaat steeds met fases.. maar hij heeft nog nooit doorgeslapen (ja sporadisch een nachtje).. maar eigenlijk altijd wel een flesje ‘s nachts. Maar afgelopen nacht kwamen we dus op 3 uit.. Hij hoeft van mij ook zeker niet 12uur door te slapen.. maar 3 flesjes vind ik wel een beetje te op deze leeftijd haha

2 jaar geleden

Heb je al eens een papfles voor de nacht geprobeerd? Dat was hier een oplossing. Soms nog wel eens een rot nacht en dan wil hij ook melk.. maar liever niet. En sinds de papfles voor het slapen gaan , gaat het eigenlijk een stuk beter!

2 jaar geleden

Heb je al eens een papfles voor de nacht geprobeerd? Dat was hier een oplo ...
Ahhh ja hè? Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar hij moet er echt van kokhalzen 😂 hij houdt echt niet van pap

2 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ahhh ja hè? Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar hij moet er echt ...
Hahah ooo, jaa nee dan is dat geen optie idd haha..

2 jaar geleden

Soooo Sarah, wat een uitdaging 😅 en wat vermoeiend voor jullie. Wat doet hij dan precies? Is hij aan het spelen? Schreeuwen? Huilen? Neemt hij een speentje? Hoeveel speentjes hebben jullie in bed? Krijgt hij nog een flesje voordat hij naar bed gaat? Heeft hij een avond ritueel welke afwijkt van een mogelijk ritueel voordat hij smiddags gaat slapen? Eet hij savonds goed of juist in de ochtend? Krijgt hij echt iedere keer als hij wakker wordt een flesje melk? Veel vragen hè? 🙂🙂

2 jaar geleden

Reactie op Delie & Lou

Soooo Sarah, wat een uitdaging 😅 en wat vermoeiend voor jullie. Wat doet h ...
Door merg en been aan het krijsen.. ☹️ Speentje wil hij helaas al vanaf de geboorte niet.. hij krijgt idd nog een flesje voordat hij naar bed (180ml) en hij slaapt ‘s avonds wel gewoon zelf in. Dan heeft hij niet die associatie met de fles.. ‘S middags hebben we een verkort ritueel van de avond. Hij heet ‘s avonds goed.. soms zelfs vreten 🤣 Nee ik probeer hem eerst in slaap te krijgen door hem te kalmeren door over zijn hoofdje te aaien etc. En als dat niet lukt over op een flesje.. Geen probleem hoor dat je zoveel vragen stelt haha. Hopelijk heb ik ze allemaal beantwoord 😁

2 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Door merg en been aan het krijsen.. ☹️ Speentje wil hij helaas al vanaf de ...
Oo best wat typfouten. Oeps 😂 maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel!

2 jaar geleden

Ik heb hier precies het zelfde met me dochter, overdag 2 uur slaapt ze top, vooravond ook prima, en de nacht wilt ze melk, en ze stopt niet met krijsen tot ze het heeft. En dat is idd tussen 23.00 en 05.00 sochtens slaapt ze ook rustig. Ze heeft ook geen speen, met 8 maand was ze der klaar mee toen ze corona had

2 jaar geleden

Reactie op Thari13

Ik heb hier precies het zelfde met me dochter, overdag 2 uur slaapt ze top, ...
Ohhh!! Ja hier net zo idd. Toch gek hè 😱

2 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ohhh!! Ja hier net zo idd. Toch gek hè 😱
Het is verschrikkelijk kan er tussen 3 en 8 keer per nacht uit, ze heeft pas 5 nachten in 17 maand doorgeslapen. Ik gaf de eerste 6 maand borst, en als ze dan huilde hup tepel der in, dus denk dat ik haar zo die associatie heb aangeleerd 😑 maar der vanaf komen heb ook geen idee, ik denk alleen maar als we elkaar goed begrijpen hoop ik dat ik het der uit krijg

2 jaar geleden

En misschien s'nachts tussen jullie in nemen? Net zolang tot hij van de fles af is of geminderd. En dan rustig weer proberen om in zijn eigen bedje te laten slapen maar dat je dan in ieder geval niet meer helemaal een flesje moet gaan klaar maken.

2 jaar geleden

Reactie op BloemenBij

En misschien s'nachts tussen jullie in nemen? Net zolang tot hij van de fle ...
Toevallig dit vannacht geprobeerd.. maar hij snapt niet dat hij dan moet gaan slapen bij ons in bed.. het werd 1 grote party 😂

2 jaar geleden

Hier ook, we hadden de fles afgebouwd maar nu komt ze weer 2-3 x per nacht. Ik geef liever geen fles maar ik wil ook graag weer slapen dus geef meestal wel toe 🙈 Speen heeft ze ook, zonder slaapt ze ook niet maar ze bijt ze wel al stuk. Ik ga er nog vanuit dat het een fase is en ik weer af kan bouwen als voorheen 🤞