4 Reacties
2 jaar geleden
Hey mama. Het lijkt net alsof je mijn verhaal beschrijft😅😫.
Hier precies hetzelfde helaas.. sliep door tot aan begin september en sindsdien moeten we er bij blijven en wordt ze meerdere keren wakker. Iedere keer dat ze wakker wordt wilt ze even wat drinken of dat we bij haar blijven tot ze weer in slaap valt..
2 jaar geleden
Hier ook herkenning, hoewel onze kleine altijd al een rommelige slaper is geweest. Rond deze leeftijd zitten ze in de verlatingsangstfase (zijn meerdere piekmomenten in t leven van een kindje, rond 18 maanden is weer een piek). Hier is dat heel goed te merken aan haar gedrag, ook overdag moeten we weer meer in de buurt blijven dan eerst, anders raakt ze overstuur.
Zou dit bij jullie ook het geval kunnen zijn?
Zo ja, dan zie ik het als heel goed en gezond gedrag, dat ze wat vaker haar ouders nodig heeft, op welk moment dan ook. En hoe fijn is het dan dat je je kindje leert dat papa of mama er voor haar is als ze het nodig heeft💜
Ik heb gemerkt dat ik me vaak zorgen kon maken tijdens zo’n periode of het niet gewenning werd, maar merk dat het tot nu toe ook altijd vanzelf - het zij na een paar dagen, weken of zelfs maanden - weer rustiger wordt.
Sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Poppyflower
Hier ook herkenning, hoewel onze kleine altijd al een rommelige slaper is g ...
Ja wij merken ook dat ze overdag wat aanhankelijker is, maar bij wegbrengen naar de opvang of dergelijk heeft ze (gelukkig) weinig moeite.
Fijn om soms even te lezen dat we niet alleen zijn en het weer allemaal goed komt.
2 jaar geleden
Hier sinds sprong 10 afgelopen is ook wat slaapproblemen. Meestal accepteert ze het bed savonds wel maar gooit ze na een half uur haar knuffel express uit bed en begint ze keihard te huilen. Ik probeer haar dan altijd wel weer rustig te krijgen, maar vaak moet ik haar er uit halen en het een half uurtje later opnieuw proberen omdat ze zo in de paniek zit. Snachts heeft ze het ook wel eens, wij vermoeden nachtmerries of zo. Dan wordt ze min of meer krijsend wakker en leggen we haar even bij ons in bed om te kalmeren. Ze geeft dan zelf aan wanneer ze weer in haar bed wil, meestal na een kwartiertje of zo.