7 Reacties
één jaar geleden
Ik ben ermee begonnen zodra ze hun peuterbed kregen. M'n zoon is nooit van de dekens geweest dus hij schopte het altijd af (nu nog steeds als ruim 3-jarige). Mijn dochter is een wildere slaper dus bij haar heb ik haar deken net over d'r billen heen gelegd, als ze dan gaat draaien en doen dan komt de deken niet over haar hoofd, is in ieder geval tot nu toe nooit gebeurd en ze ligt nu 3 kwart jaar al in haar peuterbed.
één jaar geleden
Wij zijn hier 1 maand geleden mee begonnen. Hij is nu 2 jaar en 5 maanden. Hij blijft nog niet liggen onder de deken maar hij heeft wel een lekkere pyjama dus koud is het niet. En als ik wakker ben af en toe check ik zijn dekentje, soms doe ik nog even de deken goed over hem heen. Voor de winter hebben we een dikke pyjama (slaapzak met benen eigenlijk) en dan nog een dunne deken erover heen. Hij gaf zelf aan dat hij geen slaapzak meer wilde en wou hem ook echt uit doen dus vandaar dat we zijn overgestapt op een deken
één jaar geleden
Wij zijn nu een week geleden er mee begonnen. Ze heeft nu een peuterbedje waar ze zelf uit kan en een slaapzak is dan niet meer zo veilig. Ik worstel er wel mee dat ze heel snel al “bloot” ligt. Ze heeft natuurlijk wel een pyjama aan maar bij elk slaapje doet ze met haar beetjes het dekentje naar beneden duwen en dan roept ze “helpen dekentje”. Maar als ik steeds de kamer op ga dan pakt ze moeilijker slaap.
één jaar geleden
Hier sinds 2 maanden onder een dekentje. Gaat best goed, hij woelt zich er wel onder vandaan maar ik ben regelmatig wakker om te plassen ofzo snachts dus dan check ik altijd even hoe hij erbij ligt en trek ik de deken weer over hem heen. En doe inderdaad een pyjama aan zodat hij niet helemaal bloot ligt.
één jaar geleden
4 jaar, toen paste de slaapzak niet meer. Onze dochter kruipt namelijk met haar hoofd onder de deken, niet zo veilig. Die van 2,5 heeft wel graag een deken, dus die heeft een gehaakte gekregen en draagt daaronder een dunnere slaapzak.