7 Reacties
2 jaar geleden
Misschien verlatingsangst? Dat schijnt te pieken tussen 15-18 maanden las ik laatst ergens. Hier gaat t slapen ook zeer wisselend, maar een nacht doorslapen is zeldzaam. Nu, in sprong 10, slaapt ze enorm onrustig met idd ook meermaals huilen/wakker in de nacht. De laatste paar nachten ligt ze te huilen zonder dat ze echt wakker is (heb hier ook een topic over geopend omdat ik dacht aan nachtmerries oid).
Daarnaast, wat je schrijft over papa-mama verschil is hier ook duidelijk: bij mama veel meer verlatingsangst en daardoor moeilijk kunnen in- en doorslapen als ik erbij ben. Daarom brengt papa haar nu al wekenlang naar bed (t laatste stukje dan, verder doen we t hele ritueel zo veel mogelijk samen).
Tot slot, in mijn ogen slaapt je kleine misschien wat lang overdag, maarja, we hebben hier eentje die vaak maximaal een uurtje slaapt overdag🤦♀️ dat is t andere uiterste…
Dus geen tips helaas, maar wel herkenning en heel veel sterkte gewenst🍀
2 jaar geleden
Reactie op Poppyflower
Misschien verlatingsangst? Dat schijnt te pieken tussen 15-18 maanden las i ...
Dankjewel voor je reactie! Verlatingsangst kan het zeker zijn. Met sprongetjes weet ik nooit hoe dat werkt en wanneer dat is enzo dus dat kan ook mee spelen dat ze daarin zit🤭 overdag is ze ook wat meer hangerig, huilerig en wilt het liefst op schoot en als ze haar zin niet krijgt, krijgt ze een driftbui😅 ik zal haar eens wat minder laten slapen, kijken hoe dat uitpakt. Ben dan alleen zo bang dat ze dan veel te weinig slaapt omdat ze snachts ook zoveel wakker is. Ik las je topic net, heel sneu dat je dochter ook steeds huilend wakker wordt. Hopelijk zijn ze er gauw doorheen🙏
2 jaar geleden
Reactie op MamaMandy2021
Dankjewel voor je reactie! Verlatingsangst kan het zeker zijn. Met spronget ...
Thnx! Ja hoop ook snel op beterschap, hard werken voor ons mama’s! En zeker als je alleenstaand bent, RESPECT!
2 jaar geleden
Reactie op Poppyflower
Thnx! Ja hoop ook snel op beterschap, hard werken voor ons mama’s! En zeker ...
😊🤗
2 jaar geleden
Als onze dochter in de avond zo verdrietig wordt neem ik haar even mee naar beneden. Even rustig worden, boekje lezen of samen spelen. En dan na een kwartier leg ik haar weer op bed en slaapt ze gelijk verder. Misschien helpt het jou ook!
2 jaar geleden
Als onze dochter in de avond zo verdrietig wordt neem ik haar even mee naar ...
Dat is het proberen waard ja. Ben alleen zo bang dat ze er dan een spelletje van gaat maken.. ik haal haar wel al steeds uit bed en dan ga met haar wiegen op de arm of op haar kamer in de stoel zitten met haar op schoot
2 jaar geleden
Reactie op MamaMandy2021
Dat is het proberen waard ja. Ben alleen zo bang dat ze er dan een spelletj ...
Snap ik. Onze dochter doet dat gelukkig (nog) niet 😅 Dit werkt hier het snelst en zorgt voor de minste tranen