5 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook alleen met middagdut en de nacht. Maar durf het zelf nog niet denk ik🫣… erg ziek geweest met dubbele oorontsteking en nu kiezen erbij… moet ergens de knoop hakken. Ik lees mee!

2 jaar geleden

Hier deed hij hem uit toen hij verkouden was. Toen weg gehaald. En gaat goed sindsdien.

één jaar geleden

Hi mama! Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Wij zijn gisteren begonnen zonder speen en de eerste nacht ging verassend goed. Slechts 1 keer huilen en om 6 uur wakker.

één jaar geleden

Onze dochter slaapt alleen met de speen om in slaap te komen, daarna valt die uit. Helaas als ze wakker wordt in de nacht, zoekt ze hem. Ik krijg haar niet in slaap zonder, mijn man wel. Wij hebben zonder speen geprobeerd met de overdag dutjes. Ik durf helaas nog niet snachts omdat wij erg vermoeid zijn. Onze dochter slaapt namelijk nog niet de nacht door.

één jaar geleden

Wij hebben net de speen afgebouwd bij 21 maanden. Ze gebruikte hem alleen nog bij slapen. We waren eerder al geleidelijk gestopt met de speen geven in de auto en kinderwagen. Ze heeft hem zelf weggegooid en leek te snappen waarom het nodig was (uitgelegd dat het slecht was voor dr tandjes en dat een speen voor een baby is), maar had toch wel veel moeite er afscheid van te nemen. Veel wakker snachts en huilen. Twee pittige weken verder zijn we er helemaal vanaf, maar wordt ze wel wat eerder wakker. Blij dat we het hebben gedaan, maar geen makkelijke leeftijd.