Hallo,
Mijn dreumes is nu 16 maanden en krijgt nog iedere ochtend en avond een flesje halfvolle melk (180ml). Vaak gaat dit op, soms niet.
Ik ben zelf helemaal klaar met de flessen (vooral dat schoonmaken 🙃) en wil er mee stoppen. Het probleem is dat hij geen melk uit open beker, 360 beker of rietjesbeker drinkt. Enkel en alleen uit z’n vertrouwde fles; of het nu opgewarmd is of niet.
Omdat er wordt aangeraden dat een dreumes toch nog voldoende melk binnenkrijgt twijfel ik dus of ik wel kan stoppen.
Heeft er iemand tips of ervaringen?
Ik vind ze ook reuze irritant die flessen. Na bijna anderhalf jaar zo’n afdruiprekje op het aanrecht te hebben staan, mag die fase van mij ook voorbij zijn. Pesthekel gekregen ook aan die krengen schoonmaken. Maarrrr… bij ons dus hetzelfde als bij jullie. En ik heb mezelf maar voorgenomen er niet te veel aan te storen. Zolang hij het nog nodig heeft en enkel uit die speenflesjes wil drinken. Tja. Een keer zal het klaar zijn. ( en daar kijk ik dan wel naar uit 😌 - net als het moment dat er geen luiers meer nodig zijn…)
Dus geen tips! ( behalve: houd nog even vol) maar wel ervaring.
Wellicht pap/havermout gaan aanbieden? Wij maken dit met 150 ml melk soms 200, zodat ze wel haar melk binnen krijgt.. hier heeft ze dan wel nooit melk uit een fles gedronken vind ze niet lekker 🙈
Vaatwasser? Mijn oudste heeft tot 2 jaar een flesje melk gedronken, vond ze gewoon fijn. Met de jongste met 1 jaar gestopt, ze krijgt de melk uit een rietjesbeker of in de vorm van pap.
Drinkt hij wel andere dingen uit open beker of tuitbeker zoals water of sap ofzo? Dan is 't een kwestie van telkens opnieuw aanbieden denk ik... Zit dan tussen de oren fzo: melk hoort in fles met speen. 😊
Drinkt hij wel andere dingen uit open beker of tuitbeker zoals water of sap ...
Ja, hij drinkt al vanaf hij 6 maanden is uit een open beker en eigenlijk alleen maar water. Melk weigert die dus. Ga proberen het te blijven aanbieden! 👌🏻
Wij hebben de vaatwasser gewoon op t automatische programma, geen idee hoe heet eigenlijk. Maar je kunt flessen ook uitkoken dus lijkt me niet zo’n probleem?
Wij hebben de avond fles afgebouwd met steeds minder melk en dan water erbij tot het bijna water was en toen was hij er klaar mee. De ochtendfles geven we nog steeds maar dan met pap. Als het een schappelijke tijd is als hij wakker wordt (na half 7) krijgt hij het uit een kom anders uit de fles. Misschien werkt die tip voor jullie?