Hoi! Onze dochter van 1,5 vind tandenpoetsen dus echt niet leuk! Ze eet de tandpasta ervan af en zuigt lekker op de borstel maar daarmee is het voor haar klaar. Zelden doet ze ons na en poets ze echt tijdens het tanden poets liedje. Als we dan willen na poetsen stribbelt ze heel erg tegen en komen we niet bij de kiezen etc. Ervaren meer ouders problemen hiermee en hebben jullie al tips gevonden? Alles is welkom en alvast bedankt! 😁
Zoek eens op YouTube naar het tandenpoets lied. Wij poetsen met Jokie zijn liedje/filmpje aan. Werkt hier stuk beter. Hij is daar naar aan het kijken en ondertussen zijn we de tanden aan het poetsen samen. Hij een borstel en ik een borstel
Hier is het even een dilemma geweest. Nu af en toe nog en heeft ze er geen zin in en draait ze haar hoofd weg. Ze vind het leuk om mijn tanden te poetsen en dat mag als ik haar tanden mag poetsen. Misschien helpt dit?
Hier precies het zelfde verhaal. Ik heb er maar bij neergelegd. soms zet ik een flimpje op en dan mag het iets langer, maar dan alsnog kan ik het niet echt tandenpoetsen noemen. Mijn tandenpoetsen daarin tegen vind ze wel erg leuk om te doen.
Thanks voor alle reacties! We hebben inderdaad de houdgreep maar toegepast zodat we kort en snel even goed konden poetsen. Electrische tandenborstel gaan we ook naar op zoek😁
Ik had dit kunnen schrijven, inderdaad tandpasta snel eraf zuigen en verder kaken stijf op elkaar en anders de hele buurt bij elkaar schreeuwen. Al verschillende filmpjes van tanden poetsende kindjes gekeken, spiegel erbij, samen tanden poetsen, niks helpt...
M'n dochter zegt bij leeuw/beer/nijlpaard 'waahhh' (met mond wijd open) als je vraagt wat dat dier zegt. Dus dit vraag ik gewoon heeeeeel vaak achter elkaar tijdens het tandenpoetsen haha
Heel herkenbaar!! Hier moeten we hem zo’n beetje in een houdgreep houden om de tanden te poetsen. Wat nu wel lijkt te werken is dat ik zelf in zijn zicht in de ochtend en de avond mijn tandenpoets en hem dan een oefentandenborstel geef zodat hij ook mee kan doen. Hij vindt het heel interessant om dat mij te zien doen en doet me dan na. Het lijkt daardoor beter te worden..
Van de week was ik alleen thuis met douchen en tandenpoetsen. Ik heb haar ook in de houtgreep gehouden km de tandjes te poetsen. Ze werd in de avond 4 keer gillend wakker en was ontroostbaar. S’nachts ook een paar keer. Voelde me erg schuldig. De elektrische tandenborstels zijn voor 2+ of 3+. Denk dat ik toch naar op zoek ga. Tanden niet poetsen is geen optie toch??!!
Hier ook drama geweest. Wat hier werkt is elkaars tanden poetsen. Dus ik laat haar mijn tanden poetsen, terwijl ik haar tanden poets. (Uiteraard poets ik daarna m'n eigen tanden wel nog zelf 🤣)