5 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een klein flesje (max 100ml) warme halfvolle melk wel aangelengd met wat water (70ml melk+30ml water).
Maar een beetje warme thee kan ook of gewoon warm water. Is maar net wat ze pakt.
En respect dat jullie al bijna 1,5jr dit avontuur samen beleven. Ik ben na 13 maanden gestopt maar mis het soms toch wel.
2 jaar geleden
Mocht je willen blijven geven, dan is het normaal dat het wat terugloopt in de eerste periode als je weer zwanger bent. De productie komt weer meer op gang na het eerste trimester lees ik regelmatig.
Als je een alternatief zoekt, dan is er van alles mogelijk natuurlijk. Wellicht kan je inspiratie halen uit wat ik doe:
Tegen de 13 maanden heb ik de voeding van overdag vervangen door 'groeimelk' van alpro haver of soja variant. Tot en met 16 maanden borstvoeding gegeven, nu alweer meer dan een maand helemaal geen borstvoeding meer.😔
Ik geef savonds een fles plantaardige melk, inmiddels wissel ik af tussen de groeimelk en alpro no sugars haver en soja vanwege de eiwitten. Altijd hetzelfde geven lijkt mij beter, eet zelf ook altijd gevarieerd.
Snachts nog 1 keer wakker en dan krijgt die een halve fles / rond de 120 ml van dezelfde melk. Of een beetje water in de fles, maar net wat uitkomt. Vanacht overigens maar een paar slokjes water genomen en dat was al prima 😄.
Om het verhaal kort te maken, doe waar jij jezelf goed bij voelt en wat je denkt dat je kindje aan kan.
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op SvSS
Hier ook een klein flesje (max 100ml) warme halfvolle melk wel aangelengd m ...
Bedankt voor je lieve reactie! We gaan het gewoon proberen met warme halfvolle melk en water eerst. Goede tip om het met water te combineren. En anders inderdaad thee. Vind ze ook wel vaak interessant als ik het drink.
Lief van je! Ben stiekem ook wel trots, maar geniet er zelf ook nog teveel van.
Alleen nu komt er (bijna) niks meer uit. Het is meer het kroelen en sabbelen wat ze fijn vind. En dat is ook prima.
13 maanden is ook een tijd waar je trots op mag zijn. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Nicole___
Mocht je willen blijven geven, dan is het normaal dat het wat terugloopt in ...
Bedankt voor je fijne reactie! Klopt hoor wat je zegt. Echter zit ik al een tijdje in het 2e trimester en er gebeurt hier niet veel meer. Maar ze dronk voor de zwangerschap ook zelf al minder lang, dus het kan ook ermee te maken hebben dat ze zelf al een beetje aan het ‘afbouwen’ was. Ze vind nu vooral het sabbelen en kroelen gewoon fijn en dat is prima.
Bedankt voor je uitgebreide tip. Heel fijn te lezen! We zijn begonnen met melk. Dat gaat tot nu toe goed. Ook de nacht door haalt ze. Dat is fijn. Ik neem je berichtje mee. Kunnen we nog afwisselen 😊
Me gevoel zal ik zeker volgen, maar wat tips te krijgen is altijd fijn. Dank je wel! 🥰