9 Reacties

één jaar geleden

Hier gaat ze op de billen de trap af. Lopen lukt haar nog niet, maar dit vindt ze fantastisch

één jaar geleden

Hier hoe die omhoog gaat gaat die ook omlaag hij kan het al heel goed

één jaar geleden

Hier gaat ie de trap ook heel goed op en af. Af gaat hij achterstevoren, dus eigenlijk hoe hij ook omhoog gaat. Op de billetjes geeft meer kans om naar beneden te vallen, zeker met onze stunter 🙈 maar achterstevoren gaat prima, hij kijkt ondertussen ook al goed waar zijn voet neergezet moet worden. Ik denk dat hij het er af klimmen ineens doorhad vanwege het spelen op zijn pikler klimrek. Voorheen wilde hij liever vooruit de trap af, maar dat stond ik niet toe.. en ineens had hij door dat het zo ook ging en draaide hij zich bovenaan de trap al om, om er af te klimmen. Hoe laat jij hem de trap af gaan? Is het achterstevoren misschien minder eng voor hem?

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Hier gaat ie de trap ook heel goed op en af. Af gaat hij achterstevoren, du ...
Ik heb eigenlijk beide manier die ik ken geprobeerd. Op dezelfde manier als erop en op de billen. Hij begint echter bij beiden te huilen en z’n armpjes naar mij uit te strekken. Vind het dan ook zo wat om te forceren en til hem dan maar weer :p

één jaar geleden

Reactie op Baby2023april

Ik heb eigenlijk beide manier die ik ken geprobeerd. Op dezelfde manier als ...
Neee, forceren werkt juist averechts inderdaad! Ik zou het blijven aanbieden en hopen dat hij ineens denkt “hey, dat kan ik zelf ook wel!” 😬 Als hij hier een beetje hulp nodig heeft om van of op de trap te willen, dan zeg ik vaak wat we gaan doen beneden en vraag ik of hij mee komt en dan wilt ie wel gaan.. dat kan eten zijn of naar buiten of katten eten geven (dat vind hij fantastisch om te doen) en zo gaan we naar boven ook meestal wie het eerste boven is of op zoek naar knuffels of boekjes en dan gaat ie al snel naar de trap.

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Neee, forceren werkt juist averechts inderdaad! Ik zou het blijven aanbiede ...
Ja idd! Nou dan blijven we het idd maar aanbieden en hopen dat het kwartje snel valt :) leuk maken is nog wel iets om te proberen! Als we een bal meenemen, weet hij niet hoe snel hij naar boven moet klimmen xd

één jaar geleden

Is het wat glad misschien? Je kan ook eens op de trap gaan spelen samen. Misschien raakt ie zo vertrouwd en gaat het vanzelf

één jaar geleden

Is het wat glad misschien? Je kan ook eens op de trap gaan spelen samen. Mi ...
Dank voor de tip! Gelukkig doet hij het inmiddels! De oplossing bleek papa en voor te laten doen ipv mama. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Baby2023april

Dank voor de tip! Gelukkig doet hij het inmiddels! De oplossing bleek papa ...
Kinderen en hun logica… 🫣😂 Fijn dat hij het nu wel doet!!