12 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een etertje! Fruit doet t altijd goed, banaan mandarijn kiwi peer aardbei en zeker druiven is altijd een hit! Als hij verder nog ergens trek heeft pak ik indd vaak een soepstengel, knijpfruitje of een heerlijk droog mariakoekje 🙈 Wat hij ook erg lekker vind zijn de cheese dippers, bijkomend voordeel: geen toegevoegde suikers!

2 jaar geleden

Frambozen, aardbeien, mango, blauwe bes, ananas, banaan, appel.. eigenlijk is al het fruit hier populair. Als andere tussendoortjes geven wij; Rozijntjes, gedroogd fruit, maïs stengels in alle soorten en smaken, van die groente chipjes, rijstwafel. Soms een chocolade biscuitje, Soepstengel en soms kwark 😁

2 jaar geleden

Hier ook 2 soms wel 3x fruit op een dag. Avocado, mango, aardbeien, kiwi, peer, bessen, ananas eigenlijk alles wel. Ik haal ook vaker diepvries fruit savonds haal ik dan eruit voor de volgende dag scheelt vooral met mango en Avocado wel in prijs. Verder tussen door rozijntjes of cranberrys, soepstengels, eierkoek, droog mariakoekje ect.

2 jaar geleden

Thanks voor de reacties! En hoeveel momenten op een dag krijgen ze dan bij jullie die tussendoortjes?

2 jaar geleden

Reactie op anin

Thanks voor de reacties! En hoeveel momenten op een dag krijgen ze dan bij ...
Ligt net aan de honger bij ons.. soms 2 keer soms wel 4 keer. Ik ben er van overtuigd dat kinderen op deze leeftijd zich niet over kunnen eten en heel goed zelf kunnen aangeven als ze genoeg hebben gehad. Of juist niet 😁

2 jaar geleden

Reactie op Mirthe89

Ligt net aan de honger bij ons.. soms 2 keer soms wel 4 keer. Ik ben er va ...
Same!

2 jaar geleden

Reactie op anin

Als ik denk hij jengelt om niets dan is bij mij 1+1 en heeft ie trek, of hij gaat zelf al bij de kast staan die die! Zolang het niet binnen een half uur tot het eten is, geef ik m wel wat!

2 jaar geleden

Ik probeer altijd een beetje in te schatten of ze een tussendoortje wil omdat ze iets wil knabbelen of dat ze echt honger heeft. In het geval van dat laatste zorg ik dat het tussendoortje lekker vetten en eiwitten bevat zodat het ook echt vult. Geen droge maiswafel maar met pindakaas erop bijvoorbeeld. Vaak kan ze het ook prima zelf aangeven wat ze wil, en zolang het een beetje voedzaam is krijgt ze dat dan. Soms is dat dus ook gerust 3 stuks fruit achter elkaar ofzo.

2 jaar geleden

Hier mag er tijdens het koken meegesnackt worden van de groente die gesneden wordt. Paprika en komkommer zijn altijd een hit. Verder geef ik veel fruit, appels en peren worden met huid en haar opgegeten 😅 In het weekend bakken we vaak samen wat: cakejes, brownies pepernoten, wafels. Als het even kan zoek ik een suikervrij recept.

2 jaar geleden

Hier als tussendoortje in de ochtend vaak 1,5 stuk fruit ongeveer. In de middag een koekje van de Kleine Keuken bijvoorbeeld, of rozijntjes, of omdat we in dorp lopen een korstje bij de bakker, of wat maispuffs, etc. etc. Hij eet daarnaast ook 3 boterhammen (1 ochtend / 2 middag) en een echt goede portie avondeten. Na ‘t eten magere yoghurt of Griekse yoghurt 0% met een half stuk fruit zodat hij dus op 2 stuks fruit komt op een dag. Daarnaast ook nog 2 kleine flesjes in de ochtend en avond (totaal 300ml), gewoon halfvolle melk.

2 jaar geleden

Reactie op anin

3 maaltijden en daarnaast 2 tussendoortjes. Soms vlak voor ‘t eten nog rauwkost omdat hij al trek heeft.

2 jaar geleden

Mijn zoontje ochtend veel boterham En 1/2 geeft ik hem fruit 2/3 ligt eraan hoeveel honger hij heeft Na middagdutje wilt hij ook boterham Avond eten Daarna toetje Soms wilt hij weer boterham