20 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben 13+3 vandaag en heb precies t zelfde 🙈 stom hè! Ga donderdag even naar het inloopspreekuur om t hartje te luisteren, dan besef ik het weer even haha!

3 jaar geleden

Nu pas met de 2de echo kan ik het pas geloven en ben een super verliefd op me kleine spruit

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde! Het is dat ik al een buikje heb gekregen en dat me herinnerd.. bij ons is het ons 3e en dat kwam als een cadeautje

3 jaar geleden

Ik krijg donderdag mijn termijn echo.. hoop dat ik meer besef krijg 💗

3 jaar geleden

Same here 🙈

3 jaar geleden

Same! Sinds 8 weken bijna geen klachten meer. Wel al goede echo's gehad, dus alles gaat top maar inderdaad, daardoor vergeet je het soms wel even. 😊

3 jaar geleden

Herkenbaar, zelfs tijdens de echo voelde het onwerkelijk. Ben sinds week 5 elke dag ziek en tóch denk ik soms ohja, ik ben zwanger niet ziek 🤭🤣 denk dat het wel komt met de termijn echo en als mijn buik begint te groeien. Dit is trouwens mijn 1e zwangerschap en blijf het al met al een wonder vinden 😊💕

3 jaar geleden

Jaaah hier nog één, ik vergeet gewoon om er mee bezig te zijn. Hierdoor soms wel de schrik van; gaat alles wel goed daarbinnen? Maar onze peuter vraagt de nodige aandacht.. Gelukkig al wel twee goede echo’s gehad en ik ben bekaf, dus ik weet iig zeker dat het groeit :-)

3 jaar geleden

Hier ook hoor, laatste weken minder misselijk etc. Dus heb ook inderdaad vaak een besefmomentje. Waar ik tijdens de zwangerschap van m'n dochtertje elke week bijhield in zo'n boek en op meerdere websites keek wat er die week zou gebeuren, zo weinig lees ik er nu van 😂 Dinsdag 12 weken en zelfs nog niks gekocht! Was toen ook wel anders 🤩

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ik denk dat dat besef er meer komt als mensen om je heen op de hoogte zijn. Dan is het geen geheim meer;)

3 jaar geleden

Ik herken het ook, tweede zwangerschap. Mijn dochter is nu 9 maanden. Er gaat veel tijd en aandacht naar haar. Sta er soms helemaal niet bij stil. Eigenlijk wel fijn te lezen dat meerdere dat hebben. Ik voel me er soms ook een beetje schuldig over

3 jaar geleden

Ik geloof nog niet dat ik zwanger ben.. ookal ben ik al 10 weken!

3 jaar geleden

Dat heb ik ook .. ik geloof het ook niet hahaha

3 jaar geleden

Herkenbaar! Ook de tweede voor mij, merk dat er veel aandacht naar mijn zoontje gaat. Ergens vind ik het wel lekker dat de tijd zo snel gaat nu ten opzichte van de eerste keer. Maar soms voel ik me ook schuldig naar de tweede. Probeer ‘s avonds extra aandacht aan mijn buik te geven 😅. Nu mijn buik begint te groeien moet ik wel zeggen dat ik het minder snel vergeet en vaak even een hand op mijn buik leg ☺️

3 jaar geleden

Ja hier ook wel wat... toevallig! Ik heb ook een dochter van net 4! Ik ben nu 9+4... wij hebben in februari een miskraam gehad met 9+4 was het gestopt kwamen we met de 11 weken echo achter.... dus voel me nu juist het weekend wat onrustig omdat ik nu weet zo ver ben..... ik sta er nu ook zo anders in, eerst de 11 weken maar goed zijn.... met onze eerste had ik al dingen gekocht maar nu ben ik ook zo voorzichtig en ik blok het soms een beetje omdat ik nog niet super blij wil zijn ook om mezelf te beschermen..... maar soms heb ik dan weer wat een schuldgevoel naar de baby toe..... ik hoop zo dat alles nu goed is, en voel me best redelijk vandaag en dat maakt me ook wel weer wat gespannen! Maar er zijn ook zoveel die maar weinig klachten hebben, dus proberen positief te blijven!

3 jaar geleden

Ik kan hier alleen maar op zeggen dat Ik jaloers ben! Hoe raar dit ook klinkt; ik zou graag eventjes vergeten dat ik zwanger ben. Bij mijn eerste had ik last van extreme misselijkheid. Nu tijdens mijn 2de zwangerschap heb ik hier helaas terug last van. Er gaat geen minuut voorbij zonder dat ik misselijk ben. Met een actieve peuter in huis is dit zeker niet makkelijk! Ik kan alleen maar zeggen:prijs jezelf gelukkig dat je niet veel last hebt van al die zwangerschapskwaaltjes en dat je ervan kunt genieten. Dit is spijtig genoeg niet voor iedereen weggelegd.

3 jaar geleden

Reactie op Sovapo

Ik kan hier alleen maar op zeggen dat Ik jaloers ben! Hoe raar dit ook klin ...
Hier ook aanhoudende misselijkheid.. ben op zoek naar een beetje hoop dat het niet meer lang (zo heftig) aanhoudt. Had jij het de gehele zwangerschap of stopte het bij een bepaalde week? Ik kan gewoon niet meer functioneren, respect met nog een peuter erbij zeg

3 jaar geleden

Hier ook aanhoudende misselijkheid.. ben op zoek naar een beetje hoop dat h ...
Bij mijn eerste was ik misselijk tot bij de geboorte. Ik lag toen ook een tijdje in het ziekenhuis door de extreme misselijkheid. De vroedvrouwen zeiden dat ze het nog niet vaak zo erg geweten hadden 🙄.Hierdoor vrees ik dat het nu terug zo zal zijn. Hopelijk gaat het bij jou na 12 weken wel over zoals bij de meeste!

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat meer moeders dat hebben met de tweede! Ik voel me soms ook schuldig over het feit dat ik de baby af en toe gewoon vergeet, ondanks de misselijkheid, vermoeidheid en aanwezige buik. Na de termijnecho en als ik de kleine weer voel zal het vast aanweziger voelen.

3 jaar geleden

Reactie op Sovapo

Bij mijn eerste was ik misselijk tot bij de geboorte. Ik lag toen ook een t ...
Oh jeetje, aantal in de familie hadden het ook zolang en met de nodige ziekenhuis opnames 😓 laten we hopen dat het bij ons beiden niet lang zal aanhouden! Voor mij helpt het wel dat ik weet dat ik er iets moois voor terug krijg, neemt natuurlijk niet de misselijkheid weg maar is het gevoelsmatig niet voor niks. ♥️🤰