12 Reacties

één jaar geleden

Ik heb geen nieuwe tips behalve wat je zelf al bedacht hebt. Ik ben zelf als kind zijnde meerdere keren verhuisd en ik was altijd een weekje bij mijn opa en oma, dat was voor mij en m'n zussen altijd een groot feest om zo lang bij ze te logeren en ondertussen hadden mijn ouders alle ruimte om te klussen en te doen. Als de week dan om was mijn slaapkamer (en van m'n zussen) en de woonkamer altijd gereed zodat het voor ons rustig oogde en gewoon konden spelen. Ik zou zelf daarom denken even een dagje bij opa en oma, haar laten meebeslissen voor haar kamer en vaak kijken samen vind ik ook een hele goeie voorbereiding.

één jaar geleden

Wat leuk dat jullie gaan verhuizen. Wij zijn verhuisd toen onze oudste nog net geen 2 was. Ik was toen heel benieuwd hoe ze zou reageren. Van te voren was ze al regelmatig in het huis wezen kijken als we bijvoorbeeld alvast spulletjes gingen brengen. Ze is niet bij de verhuizing zelf geweest. Ze heeft het nooit meer over het oude huis gehad. Had het gevoel dat waar papa en mama zijn gewoon haar thuis is en de plek dus niet uit maakt. We gaan over een paar maanden weer verhuizen. Inmiddels is de oudste bijna 4 en de jongste 2. Hoop dat het nu weer zo soepel loopt 😀

één jaar geleden

Onze oudste was wel iets ouder toen wij gingen verhuizen (4jaar). Ik had een boekje gekocht 'cas gaat verhuizen' ter voorbereiding. De tips die je opnoemt zijn eigenlijk al prima naar mijn mening. Ik zou echter bij de grote verhuis ze een dagje bij opa en oma laten spelen, dat zijn zoveel prikkels. Succes 🍀

één jaar geleden

Wij zijn in november verhuisd, hebben er toen veel over gepraat en eigenlijk alles samen gedaan. Papa was aan het klussen en wij gingen elke dag even naar het nieuwe huis om te kijken. Samen inpakken en uitpakken in het nieuwe huis. Wij namen elke dag iets mee van haar speelgoed, maar ook dingen uit de keuken die we niet meer nodig dachten te hebben, konden dan in de nieuwe keuken weer uitgepakt worden diezelfde dag. Helpen met schoonmaken etc, zo kon ik ook nog helpen en zij was er ook veel bij betrokken en mee bezig. Meubeltjes uit haar kamer uit elkaar halen en in elkaar zetten in het nieuwe huis. Dag van verhuizen samen het bed uit elkaar gehaald, en een uur voor iedereen kwam samen vooruit gereden met de katten naar het nieuwe huis. We lieten toevallig een paar weken geleden een foto zien van de versiering toen ze net geboren was en toen zei ze wel huis, maar al een week nadat we hier woonde riep ze thuis toen we voor het huis parkeerde. We zeggen altijd waar we zijn als we de auto stil zetten, zo bij de winkel/bij oma/thuis etc. Ook veel oude en nieuwe huis gebruikt, of ze het begreep weet ik niet maar zo kwam er een verschil. Komt vast goed! Ze is nog wat ouder dan dat onze dochter was dus begrijpt nog beter wat er gebeurt. Wij hebben ook veel uitgelegd wat leuker en mooier was in dit huis, grote woonkamer waar ze lekker kan rennen, keuken in de woonkamer als we dan koken zijn we toch nog allemaal samen ipv 1 alleen in de keuken. Hele grote keuken waar ze kan helpen met een opstapje wat in het oude huis niet kon. Haar eigen kastje met bekers en borden die ze zelf mag opruimen etc. Grote oven waar ze in kan kijken als we koekjes bakken ipv de hoge combi magnetron waarbij ze nooit wat kon zien tenzij we haar optilde etc.

één jaar geleden

En een aftel kalender maken! Dag sleutel overdracht, verhuisdag, oude sleutel inleveren etc. Elke dag een dag wegstrepen en samen tellen hoeveel nachtjes nog tot het volgende plaatje (ik had een sleutel getekend, een huis en een sleutel met een zwaaiend handje). Kregen we opmerkingen dat we haar teveel erbij betrokken maar dit voelde voor ons oké en we hebben wel het idee dat dit wel positief heeft gewerkt voor haar. 🥰

één jaar geleden

Wij hebben altijd kinderen bij opa en oma gedaan Dat is juist fijn met verhuizen anders lopen in weg ik heb ervaren mee

één jaar geleden

Reactie op jolly1989

Wij hebben altijd kinderen bij opa en oma gedaan Dat is juist fijn met ver ...
Is maar net wat je wil als ouders, zo te zien wil TS haar er juist veel bij betrekken. Dit zou voor de jongste misschien wel handig kunnen zijn aangezien je die er niet echt bij kan betrekken op zijn leeftijd.

één jaar geleden

Wat onwijs veel bruikbare tips allemaal dankjewel! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Is maar net wat je wil als ouders, zo te zien wil TS haar er juist veel bij ...
Dat moet mevrouw weten ik zegt alleen mij ervaren is . Als groot meubels mee heb is niks kind erbij . We zijn 3 verhuist met kinderen!

één jaar geleden

Reactie op jolly1989

Dat moet mevrouw weten ik zegt alleen mij ervaren is . Als groot meubels m ...
Ze heeft het niet alleen over de verhuisdag zelf toch? Ze heeft het ook over betrekken bij kiezen van behang etc, dus vooral de voorbereidingen. Ze begrijpt vast dat de verhuisdag zelf idd minder handig is. En daarbij moet je ook maar net de luxe hebben dat je je kind ergens kan brengen.

één jaar geleden

Wij zijn 1 maart verhuisd, zoontje was toen bijna 2. Grote verbouwing achter de rug, dus hem steeds meegenomen (we woonden toen nog in ‘t oude huis). Toen het behang op zijn kamer klaar was hebben we dit laten zien. Verteld dat ‘t z’n kamer werd, waar wij gingen slapen, etc. Op de verhuisdag was hij bij opa en oma en sliep die avond meteen in z’n nieuwe kamer. ‘S avonds wat verdrietig en even mee naar beneden genomen, vervolgens weer naar bed gebracht na even troosten. Ging prima! Werd de eerste dagen wat ‘vervelend’, lees: druk, uitdagend… hebben ‘m toen uitgelegd dat er een nieuw kindje in het oude huis woonde, en toen was het goed. Ook al dachten wij van tevoren dat hij dit helemaal niet zou begrijpen. Daarna eigenlijk nooit meer gedoe gehad. Hij zag de lol er ook wel van in! Succes voor jullie en veel plezier in jullie nieuwe woning. Gaat helemaal goed komen!

één jaar geleden

Wij hebben hem een koffertje met eigen spulletjes in de verhuiswagen laten doen en er bij het nieuwe huis weer uit laten halen door hem.