7 Reacties

één jaar geleden

Is denk ik deels karakter. Heeft ze er last van, denk je? Ga eens na hoeveel leuke volwassenen zeggen dat ze vroeger verlegen waren. Ons zoontje was super eenkennig en is nu wat opener, maar hij kijkt nog steeds de kat uit de boom.

één jaar geleden

Hoe oud is je dochter? Hoe is ze met andere kinderen? Gaan jullie wel wens naar plekken waar veel mensen of kinderen zijn zoals een indoor speeltuin en hoe reageert ze daar? Op zich is verlegenheid iets wat bij veel kindjes voorkomt en een fase kan zijn.

één jaar geleden

Deels karakter denk ik, ik heb mijn mannetje vanaf week 1 overal mee naartoe genomen. Ook carnaval. Nooit verlegen geweest. Nu heeft hij een periode waar hij wat verlegen is naar vreemde toe, wat soms fijn is want hij neemt niks aan van vreemden hierdoor! Maar ik heb hem altijd wel wat los gelaten in zijn doen en laten en toch is hij nu verlegen. Waait wel over!

één jaar geleden

Is normaal. Doe vooral niet alsof het niet normaal is. Voordat ze de stempel verlegen over gaat nemen. Ze mag best even de kat uit de boom kijken. Op school gaat ze het ook heus wel leren, stapje voor stapje. Laat het woordje verlegen los, zeg tegen mensen in de omgeving dat ze haar niet zo moeten noemen. En werk aan haar zelfvertrouwen, gewoon af en toe een complimentje als ze initiatief neemt.

één jaar geleden

1 jaar 10 maand? Nou dan kan het heel goed de fase zijn! Dacht dat je het over een kindje had dat bijna naar school gaat. Ja, je bent te veel aan het bemoederen. Een dreumes kan nog niet eens volzinnen maken ;)

één jaar geleden

Leer haar vanaf schoot gewoon met andere communiceren. Zodat ze zich veilig voelt en het zo kan leren. Gewoon kijken, lachen en zwaaien is genoeg

één jaar geleden

Hier ook! Ik maakte me daar ook zorgen om, maar nu denk ik: zo is hij nu eenmaal, een fase of al zit het in zijn karakter, het is allebei goed. Niet proberen het anders te willen, hem dus anders te laten zijn dan dat hij nu is. Het zou leuk zijn om hem vrij te zien spelen, maar heb vertrouwen dat het vanzelf gaat komen! (In de hij-vorm over mijn zoon).