8 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben ook een 'voeten op tafel' man. Ik blijf 'nee' zeggen en ze wegduwen. Maar voorlopig zonder resultaat.
2 jaar geleden
Onze dochter doet ook het liefst de voeten omhoog. In de kinderwagen, in de autostoel, en dus ook in de kinderstoel aan tafel wat ik ook onwijs onhygiënisch vind. Maar ook hier is er niks wat tot nu toe werkt, terugduwen of nee zeggen heeft geen werking. Gister begonnen met dat ze geen hap eten krijgt als ze d'r voeten omhoog heeft maar of dit nou echt gaat werken geen idee 😅
2 jaar geleden
Nou, het zo laten zou ik niet doen. Probeer het geduld op te brengen om zo consequent te blijven corrigeren. Desnoods het eten wegzetten zodat de voetjes daar niet in komen. Opzich doe je het goed, kwestie van volhouden.
2 jaar geleden
Oh wat fijn om te lezen dat we niet de enige zijn! Leuk ook om te lezen dat de aanpak van iedereen weer net wat anders is. Zo zie je maar; er is niet één goede manier van opvoeden.
Ik denk dat wij gewoon door blijven gaan met vriendelijk vertellen dat dit niet de bedoeling is/zachtjes terugduwen tot de nieuwigheid er hopelijk vanaf is voor hem. Maar als we toch voor iets anders kiezen, dan voel ik me gesteund door al die andere ouders van kinderen die het liefst met de voeten op tafel eten. 😂
2 jaar geleden
Hier doet mijn zoontje dat al erg lang. Toevallig bleek mijn gastouder dezelfde regel te hebben als ik: voeten op tafel is geen eten. Voetjes omlaag dan krijg je weer een hap.
Mijn zoontje doet het nog maar heel weinig. En als hij het doet dan doet hij het bewust en doet hij ze gauw naar beneden om eten te krijgen.