20 Reacties

2 jaar geleden

Moe maken is mijn enige tip ik laat onze kleine ook altijd lekker rond scheuren in zijn loop stoel of op de speel mat dan is hij na 3 uur echt dood op en slaapt gelijk wel, als hij niet erg actief is overdag dan is dat ook te zien in zijn slaapjes. Zoontje is nu 10.5 maand en zit in sprong 7

2 jaar geleden

Reactie op MamaEP

Moe maken is mijn enige tip ik laat onze kleine ook altijd lekker rond sche ...
Jaa dat doe ik ook! Ze stapt wat af achter dr loop karretje en kruipt overal heen.. misschien moet ik haar nog meer laten lopen achter haar karretje! Word zo onzeker van die wakkertijden en de focus ligt dan ook de hele dag op die klok 😩

2 jaar geleden

Hoe gedraagt ze zich dan? Wil ze niet slapen en huilt ze? Want ik heb ook dat mijn dochter van 11maanden opeens helemaal niet meer wil slapen. Terwijl we een 3-3,5-4 ritme hadden. Ze krijst alles bijelkaar

2 jaar geleden

Reactie op Leyla68

Hoe gedraagt ze zich dan? Wil ze niet slapen en huilt ze? Want ik heb ook d ...
Ik volg de kleine gewoon als hij laat zien dat hij moe is doe ik hem op bed meestal na 3 uurtjes wakker is hij moe maar de laatste tijd lukt 4 uur wakker zijn ook wel dan vooral in de ochtend.

2 jaar geleden

Reactie op MamaEP

Ik volg de kleine gewoon als hij laat zien dat hij moe is doe ik hem op bed ...
Bij mij lukt helemaal niets😅 vandaag 7u opgestaan en rond 10u geprobeerd maar mevrouw laat niks toe😔 uiteindelijk rond 11u in de auto 30min geslapen. En in de middag weigerde ze weer. Pff

2 jaar geleden

Hier een ukkie (11maanden) dat nooit aan wakkertijd volgens het schema deed! Wij kijken dus altijd heel goed naar hoe hij zich voelt en herkennen de signalen van moeheid, de ene keer is dat na 2,5uur, de andere keer na 4,5 uur. Als ik hem niet moe genoeg in bed leg ben ik een uur bezig met hem in slaap krijgen, dan heb ik liever dat hij nog een poosje langer op blijft en speelt en dan naar bed gaat en binnen een paar minuten slaapt!

2 jaar geleden

amai hier kan ik m'n dochter v 10 mnd soms geen 3uur wakker houden. Moet wel zeggen dat ze zeer actief is´ het enigste moment dat ze stilzit is tijdens het eten en dan nog probeert ze te ontsnappen om op ontdekkingstocht te gaan. Dus misschien eens wat actiever bezig houden overdag?

2 jaar geleden

Hier is mevrouw (11 maanden) gewoon nooit moe volgens mij. Komt half 8 uit bed. Probeer het na 9 uur fles en na 13.00 uur maar weigert te gaan slapen. Soms valt ze even in slaap als we d'r zus uit school halen rond half 3 en dat was het. S nachts denkt ze ook vaak lekker een feestje te bouwen en wilt ze om 00.00 even een fles en rond 03 00 een uur lang spelen en weigeren om te slapen. Om gek van te worden

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 11mnd heeft nooit echt een strak wakkerschema aangehouden. Ik heb dit eerst geprobeerd maar merkte dat hij dan in zijn bedje ging jammeren. Ik heb echter gemerkt dat hij met ong 2,5uur slapen per dag (exclusief nacht natuurlijk;)) goed de dag doorloopt. Soms is dat in twee en soms in drie slaapjes. En eergisteren was het zelfs maar 1 slaapje. Ik kijk dan dus naar de signalen die hij afgeeft en volg hem. Ik probeer zoveel mogelijk slaapjes in zijn bedje te doen maar soms dus ook in de autostoel of kinderwagen.

2 jaar geleden

Ja herkenbaar. Onze man slaat zijn middagdutje nu regelmatig over, want hij is gewoon niet moe. We letten gewoon op slaapsignalen en of hij hangerig wordt :)

2 jaar geleden

Wij hebben een tijdje 234 gevolgd, maar ze was na het ochtendslaapje nog te wakker na drie uur, dus toen werd het 243 ongeveer. Nu zitten we al in de overgang naar 1 slaapje. Wij letten op haar en kijken met een half oog naar de klok, want ze geeft zelf niet duidelijk aan dat ze moe is. Ze blijft altijd heel actief spelen. Ik zou gewoon je dochtertje volgen. Wij zijn niet van het wakker maken, maar doen het soms wel als het net niet lekker uitkomt met de bedtijd. Het middagslaapje deed ze ook weleens van drie tot half vier, dus ook laat en kort, maar daar deed ze het prima op juist. Ze was dan wel weer moe om 19u voor de nacht. Allemaal niet volgens de schema's, maar het werkt hier. Misschien heeft je dochter zelf wel een beetje een schema als je haar volgt en anders gewoon per dag bekijken. Ene dag is ze hier al moe om tien uur, vandaag pas om twaalf uur.

2 jaar geleden

Reactie op Linde97

Wij hebben een tijdje 234 gevolgd, maar ze was na het ochtendslaapje nog te ...
Jaa hier dus hetzelfde wat er in resulteert dat bij een keer gapen, na 4 uur wakker in de middag ik haar erop doe maar ze na 20-25 min slaap valt en maar 30 min slaapt en de namiddag huilerig is… ik weet niet wat ik verkeerd doe 😖😖

2 jaar geleden

Hoi! Heel herkenbaar dit verhaal. Hier loopt ook de hele planning door de war! Ze kan langer wakker blijven maar het komt allemaal niet uit. Ik leg haar wakker in bed, vervolgens slaapt ze pas na 30min kletsen in bed en dan moet ik ze later wakker maken omdat ze anders te lang slaapt. Ik lees even alle tips mee!

2 jaar geleden

Reactie op wondertje_1989

Hoi! Heel herkenbaar dit verhaal. Hier loopt ook de hele planning door de w ...
Jaa onze meid slaapt dan dus maar 30 minuten 😩! Hoop dat dit een fase is en snel weer over gaat! Van een slaapcoah kreeg ik de tip om ipv wakkertijd > slaapsignalen te focussen en dan als het laat smiddags wordt voor het slaapje bijv pas 16:00 dan een powernap van Max 30 min zodat ze gewoon normale tijd naar bed kan!

2 jaar geleden

Reactie op mlebelle

Jaa hier dus hetzelfde wat er in resulteert dat bij een keer gapen, na 4 uu ...
Ik zou dan proberen om haar nog iets later naar bed doen. Dan slaapt ze wellicht ook maar 30min, maar wel genoeg om nog vrolijk te blijven in de namiddag. Wat een gepuzzel soms 😅

2 jaar geleden

Ons muppie heeft altijd zelf haar slaappatroon aangegeven. En ik vond het het handigste om hier in mee te gaan... Ik gaf de eerste 3-4 maanden borstvoeding. Na 1 maand sliep de jongedame door (lees: van 23u tot 5/6u). Tussen de 2de en de 6de maand overdag 2 dutjes en laatste fles om 23u. Tussen de 6de en de 8ste maand nog steeds 2 dutjes, maar laatste fles tussen 21u en 22u. Maand 8 en 9 wilde de jongedame ineens maar 1 dut per dag meer (+/- 2,5u) en laatste fles om 20u. Sinds een kleine maand is het nog steeds 1 dut per dag (tussen 12u30 en 15u meestal) en naar bed tussen 19u en 19u30. Wanneer ze lekker opgewekt is, alleen kan spelen en ondernemend is, weet ik dat ze nog niet moe is. Wanneer ze echter begint te 'hangen' aan me of begint te zeuren, of oortje grijpen, oogjes wrijven en geeuwen... Bed in. En als dat al om 11u30 is, dan is dat zo. De volgende dag is ze misschien pas moe om 12u50... Ik hou niet zo van schema's... En het lukt prima op deze manier.😊

2 jaar geleden

Hahaha zo herkenbaar sinds 2 dagen slaat onze meid het middag dutje over. En valt om half 4 om van de slaap. Heel irritant. Maar niets aan te doen. Hopelijk een fase en morgen als ze weer thuis is eens kijken of dat ochtenddutje weg kan 😂😇

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook het gevoel in de overgang te zitten naar 1 slaapje. Kan dat al zo vroeg? Ze is nu 11 maanden... maar echt inderdaad makkelijker langer wakker. Ligt ook wel aan de dag, ene keer makkelijker dan de andere keer.

2 jaar geleden

Wij houden nu vaste slaaptijden aan en kijken dus niet meer op de klok hoe laat ze wakker was. Het schema is: 7u wakker, 10.30 eerste dutje, 15u tweede dutje en 19u naar bed. De ene keer slaapt ze 3 kwartier de andere keer anderhalf uur. Hoewel ze niet gauw jammerig word, is 1 langer slaapje nog te vroeg.

2 jaar geleden

Reactie op Bananana

Wij houden nu vaste slaaptijden aan en kijken dus niet meer op de klok hoe ...
Is dit ook te doen? Wij hebben wel ongeveer tijden maar als we denken dat we een “vaste” tijd hebben lijkt dit opeens toch te lang. Vind het zo lastig met dingen plannen, meeste is flexibel maar een huisarts, tandarts etc is toch wel lastiger. Als het moet moet het natuurlijk, maar ik wil ook zoveel mogelijk rekening houden met de slaapjes, anders hebben we een erg humeurige dame ;)