16 Reacties

茅茅n jaar geleden

Dat is afhankelijk van kind tot kind dacht ik..? Onze dochter ligt s avonds nu ook telkens lang wakker, vaak 1,5u ligt ze nog te brabbelen. Ze doet nog een dutje van meestal 2u. Vroeg me hierdoor ook af wanneer stoppen met dutje.

茅茅n jaar geleden

Hier ook een beetje in dubbio. Het duurt s avonds vaak een uur voordat ze slaapt, ze heeft er zelf geen last van, ze brabbelt wat en slaapt vervolgens meer dan het klokje rond. Normaal gesproken slaapt ze 2 uur 's middags, een paar dagen hebben we het slaapje geprobeerd in te korten naar 1.5 uur. Maar dan werd ze echt boos wakker, we haalden haar dan waarschijnlijk uit een hele diepe slaap. Dus we zijn weer terug gegaan naar 2 uur slaap. Helemaal niet slapen redt ze echt niet, met het middagdutje is ze zo vertrokken...

茅茅n jaar geleden

Reactie op Happyme1989

Hier ook een beetje in dubbio. Het duurt s avonds vaak een uur voordat ze s ...
Bij ons exact zo! In het kinderdagverblijf slaapt ze wel minder, en op een rustbedje.

茅茅n jaar geleden

Ik zou m niet weghalen gelijk,maar eerst vervroegen met steeds een kwartiertje

茅茅n jaar geleden

Reactie op Happyme1989

Hier ook een beetje in dubbio. Het duurt s avonds vaak een uur voordat ze s ...
Wij doen na ruim een uur de gordijnen open. Als hij dan uit een cyclus komt, wordt hij wakker ipv door te slapen. Wel ingekort dutje, geen chagrijnig kind 馃槉

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lidwine

Wij doen na ruim een uur de gordijnen open. Als hij dan uit een cyclus komt ...
Wat een goede tip! Ik ga het uitproberen, ik ben alleen bang dat ze wakker wordt als ik de deur open doe.. hoe doe jij dat?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Happyme1989

Wat een goede tip! Ik ga het uitproberen, ik ben alleen bang dat ze wakker ...
Als ze diep in slaap is, zal ze niet wakker worden, maar pas als ze uit haar slaapcyclus komt. Als ze wakker wordt, zit ze blijkbaar in een stukje minder diepe slaap en is ze waarschijnlijk toe aan wakker worden. Hier gebeurt het ook wel eens dat hij wakker wordt als we binnen komen, maar dan is hij eigenlijk nooit chagrijnig 馃槉

茅茅n jaar geleden

Pfff ik denk dat we hier echt het middagdutje weg moeten laten binnenkort. Ik baalde altijd dat hij overdag zo slecht sliep. Nu baal ik als hij overdag zo goed slaapt, want dat betekent dat hij er 's avonds uren over doet om in slaap te vallen.

茅茅n jaar geleden

Bij ons wil ze niet meer in de middag slapen. Ze heeft net aan nog een uurtje eigenlijk nodig om te slapen want ze kakt om half 6 vaak in. Tis niet anders.

茅茅n jaar geleden

Hier was het laatst ook een 2 weken even rommelig met zn middagslaapje. We brengen hem nu een uur later in de middag naar bed. En hij slaapt meestal wel binnen een kwartier in slaap. We laten hem wel max 1,5uur slapen anders is het in de avond weer drama.

茅茅n jaar geleden

Volgens mij is er rond de 2 jaar ook weer een slaapregregressie die invloed kan hebben op het slapen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lidwine

Als ze diep in slaap is, zal ze niet wakker worden, maar pas als ze uit haa ...
Hier is het goed gegaan, ik heb zachtjes de deur open gezet en ze is na een kwartier wakker geworden. Nu kijken of ze vanavond eerder slaapt!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lidwine

Wij doen na ruim een uur de gordijnen open. Als hij dan uit een cyclus komt ...
Het werkt hier nu ook! We maakten haar denk ik net in haar volgende slaapcyclus weer wakker, nu na een uur en 20 min zet ik de deur open en dan wordt ze langzaam wakker. S avonds slapen gaat nu ook gewoon weer goed. Ze slaapt binnen een kwartier, bedankt voor de tip!

茅茅n jaar geleden

Hier ook, wil helemaal niet meer slapen overdag. Heeft het nog net aan nodig... heb me erbij neergelegd, 2 is echt nee xD

茅茅n jaar geleden

Hier een meisje van 2 jaar en 2 maand en slaapt met gemak 3 a 4 uur tussen de middag. Vervolgens slaapt ze van half 8 tot half 8 (klokje rond) zonder s nachts wakker te worden. Als ze wakker is, staat ze ook echt aan. Kan geen seconde stil zitten 馃ぃ Zolang ze zo goed slaapt s nachts houden wij de middagdutjes erin

茅茅n jaar geleden

Ik zou hem na drie kwartier/uurtje eruit halen, als ie niet gaat slapen. Het kan ook gewoon een rustmomentje zijn. Mijn oudste heeft dat van 1,5-2,5 zo gedaan. Als ze het dan nodig had viel ze wel al snel in slaap, denk 1 op de 4 keren. Toen ze naar de peuterspeelzaal ging zijn we ermee gestopt en werd het boekje lezen op de bank of kleuren, als rustmomentje.