15 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 2,5 en ik hoor heel verschillende verhalen. Vaak als je kindje uit het ledikant kan klimmen is het de hoogste tijd voor een peuterbed o.i.d. En voor de wat grotere kindjes is het vaak ook eerder fijn dan voor de kleintjes. Mijn zoontje is klein voor z'n leeftijd en ligt nu nog steeds in z'n ledikant net als m'n dochter van 17 maanden. Ik zou zelf dan voor een meegroei ledikant gaan, het ziet er uit als een bed met hele goeie overstap naar een groot bed.
2 jaar geleden
Hoi 😁
Slaapt ze nog goed ik haar bedje?dan is de stap nog te groot meestal geven ze zelf aan wanneer ze er klaar voor zijn dan slapen ze onrustig en willen ze echt niet meer slapen dan kan je overwegen voor een ander bedje meestal is dit met 2 jaar.
Maar ieder kind is anders succes😊👍
2 jaar geleden
Wij denken nog helemaal niet aan een peuterbed. Zolang ze nog niet uit bed kan klimmen en ze nog niet zindelijk is, zie ik geen reden om te wisselen.
Ik moet wel zeggen dat een nieuwe kamer én een nieuw bed wel een heel grote verandering is. Persoonlijk zou ik één van die twee veranderingen eerst doen om te kijken hoe dat gaat, voordat ik de tweede verandering zou toevoegen.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft nooit echt laten zien dat hij toe was aan een nieuw bed tot een paar weken terug. Hij zei ineens mama ik ben een grote jongen dan mag ik een groot bed toch? Dus met bijna 3,5 jaar ligt de oudste nu in een 1 persoons bed en dit ging meteen goed. Niet 1 keer eruit gevallen.
Een vriendin van mij heeft juist haar kinderen al heel snel ik een peuterbedje gelegd denk met 1,5 jaar ofzo en dit ging ook goed. Dus ja ik weet niet waar je goed en fout aan doet.
Als je voor een groot bed gaat kun je ook altijd nog zo'n val rekje kopen deze zijn niet zo duur en vallen ze niet uit het grote bed. Succes ermee
2 jaar geleden
Reactie op roontje1989
Hoi 😁
Slaapt ze nog goed ik haar bedje?dan is de stap nog te groot meestal ...
Ik heb helemaal geen klagen als het om haar nacht gaat. Ze slaapt hartstikke goed van 7 tot 6. Hoor haar alleen als er iets aan de hand is zoals, tandjes, ziek zijn of als ze haar speentje echt niet kan vinden.
2 jaar geleden
Hier staat dat je best echt niet te snel de overgang maakt: https://snugglesanddreams.com/peuters-kleuters/overgang-ledikant-naar-groot-bed/
Wij zijn er in elk geval absoluut nog niet aan toe. Mijn dochter zou volgens mij de hele nacht spelen ! :)
2 jaar geleden
Hier met 2,5 de oudste net een juniorbedje gegeven.... let wel de eerste weken wilde hij hier niet in. Zijn ledikant hadden we gelukkig nog. Dus daar heeft hij geslapen. Na de vakantie zei hij opeens dat hij in het grote bed ging slapen en was het goed. Zijn ledikant is opgehaald door mensen die hun dochter een nieuwe kamer hadden gegeven en ze wilde ook niet in haar nieuwe bed.
Misschien helpt het juist dat hij wat jonger is heeft hij het minder door. Onze kinderen hebben ongeveer zelfde verschil en ik vond het wel fijn dat de oudste met die leeftijd en een baby in huis gewoon niet uit bed kon. Zeker met middagslaapjes enzo.