24 Reacties
één jaar geleden
Hier zijn we in januari overgestapt naar een peuterbed met dekbed, ze sliep namelijk zo slecht in haar ledikant.
Vanaf dat moment slaapt ze heerlijk.
Ze slaapt nog wel in een slaapzak omdat ze haar dekens weg schopt. Als het weer warmer word willen we daar ook mee stoppen.
Ze slaapt wel zonder kussen nog
één jaar geleden
Hier ook een dame die in april 2 wordt, ze past nog goed in haar ledikantje en maakt ook geen aanstalten om er uit te klimmen dus voorlopig willen we haar daar in laten.... Slaapzak wil ik ook graag zo lang mogelijk aanhouden want de dame heeft ontdekt dat broek en romper uit/open kunnen en trek dan haar luier uit en gaat lekker in bed plassen.... 🙄
Hier wordt dus hard gewerkt aan de zindelijkheid en bij voorkeur gaat ze pas om naar een bed en dekbed wanneer ze zindelijk is....
Nu is onze gup wel klein van formaat waardoor ze makkelijk ik slaapzak en ledikant past (ze slaapt opgerold op ongeveer 1/3 van haar ledikantje)
één jaar geleden
Mijn dochter heeft sinds 2 weken nu een peuterbed met dekbed, 30 maart word ze 2 jaar. Ze klom iedere middag en avond in het peuterbed van haar broer en lag meteen in slaaphouding, toen ze ook begon te klimmen bij haar ledikant ben ik peuterbedden gaan bekijken, ze sliep wel al lange tijd onder een dekentje. Het was wel even wennen ze ging er vaak uit en ook geregeld wakker snachts maar na 2 dagen heb ik eens haar deur dichtgedaan en toen sliep ze heerlijk en is ze binnen een week al helemaal gewend. Ik heb wel vanwege de onrust de eerste nacht haar ledikant ook op d'r kamer gelaten zodat ze zelf kon kiezen en kon wennen aan het idee van het grote bed maar ze wou haar ledikant ook echt niet meer in.
één jaar geleden
Ohh dames meeste van jullie zijn zo snel overgestapt van ledikant naar peuterbed
Mijndochter wordt 1 april 2 jaar ik zou niet durven om haar op een normale bed te laten slapen, ze slaapt nauwelijks normaal..
Ze slaapt met alle houdingen ene keer op buik andere keer echt aan de rand van haar ledikant
één jaar geleden
Nadat wij drie weken slechte nachten hadden hebben we uit wanhoop een peuterbed gekocht. Ik had ergens gelezen dat het zou kunnen helpen voor slechte nachten😂
Wij zijn dan ook 2 maanden geleden al overgestapt naar een peuter (meegroei) bed. Ze slaapt onder een dekentje en met een vrij plat aerosleepkussen. Ze heeft nog wel een zomer slaapzak aan omdat ze soms snachts de deken wegtrapt. Maar ze slaapt al een roosje in haar nieuwe bedje… ze vindt het vooral heel stoer dus nu een bed heeft zoals de rest van ons gezin🥰 Ze wordt over 2 weken 2. Mijn oudste twee zoontje heb ik rond hun 2e verjaardag in een éénpersoonsbed gelegd en dat ging ook meteen goed😊
één jaar geleden
Bij onze oudste (nu 10) ging hij pas over toen hij 3 was. Toen begon hij te klimmen. Onze dochter 17 april 2 is er voorlopig ook nog niet aan toe. Nog alle ruimte in het ledikant en ook nog geen klimgedrag. Ze slaapt altijd prima gelukkig. Maar zodra ze klimgedrag vertoont gaat ze ook over.
één jaar geleden
Reactie op Meraalh
Ohh dames meeste van jullie zijn zo snel overgestapt van ledikant naar peut ...
Neehoor, wij stappen pas op dr vierde ofzo over. Zou niet weten waarom eerder..
één jaar geleden
Reactie op Lelijke_heks
Hier ook een dame die in april 2 wordt, ze past nog goed in haar ledikantje ...
Pas een dekbed als ze snachts zindelijk is? Die snap ik niet? Dat is gemiddeld bij vijf/zes jaar.
één jaar geleden
Pas een dekbed als ze snachts zindelijk is? Die snap ik niet? Dat is gemidd ...
Als je kind al 3x de slaapzak, pyjama en luier heeft uitgedaan om de behoefte vervolgens op de matras te deponeren dan begrijp je het misschien beter 🫣😅
Daarnaast gaat onze dame nu al op het toilet en begint ze steeds beter aan te geven wanneer ze moet plassen... Vaak haal ik haar na een middagdut met een droge luier uit bed en doet ze daarna een grote plas op het toilet... Dus ik verwacht niet dat ze pas met 6 jaar zindelijk is 🙈
één jaar geleden
Ons zoontje word 3 april 2 en we hebben net een peuterbed (autobed met hoge randen) besteld omdat het ledikantje kapot gaat en dus nodig aan vervanging toe is. We gaan het gewoon proberen en als het te vroeg is voor hem krijgt hij gewoon zijn ledikantje terug. Ook hebben we een aerosleep kussen aangeschaft. Hij slaapt dan nog wel in een slaapzak. Dekbed vind ik hem nog iets te wild voor😆
één jaar geleden
Reactie op jolly1989
Dankjewel zo bed was ook kijken maar mijn moeder zei dat de bed niet stevig ...
Dat weet ik nog niet krijg hem vandaag of maandag binnen, als hij niet stevig is stuur ik hem zo weer retour maar lijkt mij wel dat het stevig is. Ze hebben allemaal verschillende auto's trouwens
één jaar geleden
Reactie op MKH92
Dat weet ik nog niet krijg hem vandaag of maandag binnen, als hij niet stev ...
Oké dan is effe afwachten.
Ik was aan het kijken als die andere winkels het hebben zodat ik het in het echt kan zien. Heb nog geen andere winkels gevonden.
Ja dat heb ik gezien
één jaar geleden
Reactie op Lelijke_heks
Als je kind al 3x de slaapzak, pyjama en luier heeft uitgedaan om de behoef ...
Overdag zindelijk is iets heel anders dan snachts zindelijk. Overdag: tussen de 2 en 4 jaar gemiddeld. Snachts: tussen de 4 en 6 jaar gemiddeld. Heeft te maken met dat ze wakker moeten worden van het signaaltje dat ze moeten plassen. De hersenen moeten zover zijn. En of ze nou een bende maken of niet, dat verschilt per kind wanneer dat is. Verwachten dat dit vlak na 2 jaar lukt snachts vind ik erg hoopvol.
één jaar geleden
Overdag zindelijk is iets heel anders dan snachts zindelijk. Overdag: tusse ...
Ik denk dat ieder kind het op zijn eigen tijd doet en dat vind ik helemaal prima! Onze dochter roept snachts ook minimaal 1x om te plassen (en ook al wil ik soms liever verder slapen) we proberen dit wel te stimuleren...
Binnenkort zal ik bevallen van haar broertje en ik verwacht op dat moment ook wel een terugval...
En nogmaals onze dochter is klein van stuk (maatje 80/86) en past dus nog prima in haar ledikant, doet geen aanstalten om er uit te komen en slaapt er heerlijk in... Daarnaast rolt ze tijdens de nacht haar hele bed door en wordt ze meestal met haar hoofd op het voeteneind wakker.... Ik vind het voor haar daarom nog te vroeg om te beginnen aan een bed en dekens maar met de zindelijkheid die ze zelf aangeeft gaan we wel aan de slag... En we verwachten niks.... Het is alleen fijn als het lukt 🤷
één jaar geleden
Overdag zindelijk is iets heel anders dan snachts zindelijk. Overdag: tusse ...
Ik heb ze juist aan de ‘vroege kant’ met hun 2e verjaardag in een groot bed gedaan met oog op de zindelijkheid. Zodra ze dan zindelijk werden konden ze snachts ook gewoon zelf naar het toilet gaan. Toen ze met 2,5 en 3 zindelijk werden hoefden ze niet ook nog eens te gaan wennen aan een andere slaapsituatie, er veranderd dan al genoeg. Dat ze al gewend waren aan een groot bed en zelf eruit konden gaan voor een plasje gaf juist rust. Ze waren ook meteen snachts zindelijk, misschien wel juist omdat ze al gewend waren zelf makkelijk uit bed te kunnen gaan.
En een zindelijk kindje in een ledikant lijkt mij toch ook niet echt wenselijk? Dan wordt je steeds voor elk plasje wakker geroepen?
één jaar geleden
Reactie op MKH92
Ik heb hem inmiddels binnen en is een prima stevig bed😊 nu eerste nachtje ...
Oké dat is mooi .
Bed ziet er leuk uit.
Dat is goed meteen slapen erin.
Onze zoontje helemaal gek op auto’s daar heeft meestal altijd over.
Ik ben twijfelen als hij nu grote bed wilt slapen