9 Reacties

2 jaar geleden

Er zijn grofweg 2 verschillende types: de pocket luier (of inleg systeem), waar je een inlegger in doet (in the pocket), of een tweedelig systeem, waarbij je een absorberende luier hebt en erover een los waterdicht broekje. Dit laatste is betrouwbaarder, zeker voor langere periode (denk aan de nacht). Wij hebben veel gehad aan de uitleg van https://www.billenboetiek.nl/wasbare-luiers/ Veel winkels hebben ook voorlichting, op afspraak of eens in de maand bijvoorbeeld. Zeker een keer daar gebruik van maken! Verder moet je eens in de 2, max 3, dagen wassen. Zorg voor (ruim) voldoende luiers. Denk na over materiaal; bijvoorbeeld bamboe is super absorberend, maar droogt erg langzaam na het wassen. Wij hebben 's nachts een extra bamboe inlegger, die ook in de droger kan. Voordelen van wasbaar is verder geen spuitluiers, minder uitslag, goede houding van de beentjes, sneller zindelijk (zeggen ze, zelf nog niet ervaren 😉). Tip: gebruik in de vakantie wel wegwerp. Voor een dagje weg zijn er 'wetbags' om de gebruikte luiers in mee te kunnen nemen. Als je nog vragen hebt, stel gerust! 😃

2 jaar geleden

Dank je wel!!!!! 🙏🏼 Ik denk dat ik voor dat tweedelig systeem zal gaan! Hoeveel absorberende broekjes hebben julie liggen? En die mogen dan niet in de droogkast?

2 jaar geleden

We hebben 30 absorberende luiers, die mogen wel in de droger, maar dan slijten ze harder. En 6 waterdichte overbroekjes, die mogen niet in de droger maar zijn heel snel droog. Je gebruikt 2 overbroekjes: bij het verschonen doe je de andere om en kan de 1e droven/luchten. De volgende dag 2 schone.

2 jaar geleden

Je kunt het luierhuis volgen op Instagram! Zij legt echt heel veel uit! Wasbare luiers zijn echt heel fijn! Wij doen het niet met voorgevormde luiers maar met vouwluiers (https://www.nappys.nl/bamboe-inlegger-little-lamb) die je dubbel vouwt en dan een booster erop en een overbroekje (https://www.nappys.nl/pop-in-overbroekje-orangutan-klittenband) erover heen. Dat droogt sneller dan die voorgevormde luiers(die gebruiken we alleen voor de nacht).

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook een tweedelig systeem; bevalt ons super! Wel vinden we de versie met drukknopen handiger en duurzamer dan de versie met klittenband, omdat het klittenband in de praktijk bij ons sneller slijt/minder goed werkt.

2 jaar geleden

Bamboozles zijn heel fijn en de overbroekjes van popolini of little lamb. Ook de peenut pads zijn fijn, maar voor de nacht echt niet toereikend. Ook de katoenen en bamboe broekjes van little lamb zijn heel fijn en goedkoper dan bamboozles. Je kunt ze zelfs verven met Dylon als je het wit te saai vindt. Tip: mocht je een tripje naar UK op de planning hebben staan, koop ze daar! Je betaalt daar geen belasting op (wasbare) luiers. Voor de brexit had ik ze gelukkig allemaal al besteld, nu zit je dan met invoerrechten etc. Scheelt heel veel geld daardoor. Weekendje Londen boeken dus ;) Oh ik gooi alles op de overbroekjes na gewoon in de droger al bijna een jaar en gaat helemaal goed. Ze worden anders ook vrij hard en nu zijn ze heel zacht. In de zomer hang ik ze wel eens op het was rek buiten.

2 jaar geleden

Luierhuis volgen op Insta is inderdaad een aanrader! Wij gebruiken prefolds die we in drieën vouwen en als inlegger in een overbroekje doen. Relatief betaalbaar systeem en de luiers zijn sneller droog dan voorgevormde. We hebben ook wasbare billendoekjes.

2 jaar geleden

Luierhuis en Nappys geven hele goede info!! Je kan er ook een consult boeken met een consulent zodat alles goed wordt uitgelegd en je kan kijken wat bij jullie past. Wij zijn voor overdag vrijwel helemaal over op wasbaar sinds begin dit jaar. Eerst begonnen met 2 luiers 1x all in one en 1x overbroekje met inleggers beide beiden elskbar en dat snel uitgebreid naar 6 overbroekjes en verschillende soorten inleggers. Met nog 2a4 overbroekjes kan ik volledig wasbaar.

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook tweedelig. We wassen elke 3-4 dagen. We zijn helemaal fan. Zoveel fijner dan wegwerp!