16 Reacties

vor 2 Jahren

Ik hoor vaak dat mijn zoontje te druk is 😜 hij zit niet eens 5 minuten😀

vor 2 Jahren

Wij horen vaak “ wat een lief tevreden mannetje hebben jullie, zo rustig spelen, hij vind alles best” Of “wat een mooi mannetje zeg, hij vind alles wel prima” 🙈

vor 2 Jahren

Onze oudste van 5 vinden mensen vooral heel lief en zorgzaam voor iedereen, de jongste (1,5) zeggen ze vooral dat het 2 druppels water haar zus is die enorm veel ondeugd uit straalt😆 en dan benoemt de oudste ook wel dat haar zusje de heks van de familie is😂 uiterlijk zijn precies hetzelfde, karakter totaal anders.

vor 2 Jahren

Hihi bij ons kind precies datzelfde. Dat ze zo rustig is en zo goed alles doorheeft. Ze hoort een vliegtuig bijvoorbeeld van veraf en vind hem dan ook direct in de lucht. Of in de verte een hond, heeft ze door voor wij hebben gezien dat er 1 loopt. En dat rustige zie ik ook wel, niet dat ik haar rustig vind, maar andere kindjes van haar leeftijd zijn allemaal veel meer bezig en druk en aan het doen. Zij kan heel lang observeren of gwn lekker bezig zijn in haar hoekje. Verder wordt ze ook wel een enorme kletskous genoemd, temperamentvol (door de crèche en onszelf), dat ze ontzettend ondeugend kan kijken, en dat knuffelig/ lief is. Ik merk dat de crèche haar karakter echt al doorhad toen ze nog maar 4 maanden oud was ofzo. Leuk om te zien, en geeft me vertrouwen in hun zorg 😉

vor 2 Jahren

Oooooh, hier heb ik meningen over 😬 Mijn dochter (16 maanden) wordt vaak omschreven als lief en vrolijk. Mijn nichtje (4 jaar) als lief en vrolijk. Mijn neefje (2.5 jaar) als pienter en uitdagend. Mijn neefje (8 maanden) als stoer en avontuurlijk. Ik heb Childhood Unlimited gelezen van Virginia Mendez en dit soort dingen vallen me nu gewoon op 😬

vor 2 Jahren

Wij horen vaak dat hij heel vrolijk en sociaal is. Hij hangt vaak de clown uit en lacht en zwaait altijd naar iedereen. Dus heel herkenbaar.

vor 2 Jahren

Oooooh, hier heb ik meningen over 😬 Mijn dochter (16 maanden) wordt vaak ...
Heel interessant! Wij verwachten nu een meisje en willen onze kinderen ook liever geen karaktereigenschappen toeschrijven op basis van gender. Ook benieuwd of we hierin verschil gaan merken. Schijnt dat ik al verschil maak in hoe ik over de bewegingen van de foetus spreek. Dus daar probeer ik op te letten.

vor 2 Jahren

Oh die opmerkingen moeten mensen eens voor zich houden, hoevaak ik niet hoor: zo die is druk, daar heb je je handen wel vol aan! Ik hoorde dat zijn nichtje (3 weken ouder) veeeeel rustiger was. Oftewel, nichtje is lief want = rustig en die van mij een lastpak want heel druk. Ik zeg dan altijd, hij is niet druk maar nieuwschierig en ondernemend, hij is lekker de wereld aan het ontdekken!

vor 2 Jahren

Hier 2 kindjes, de oudste van 2,5 m'n zoontje is heel rustig en echt een kat uit de boom kijker en m'n dochter van bijna 1,5 is een stuk actiever. Ze hebben zeker overeenkomsten maar de verschillen worden ook opgemerkt door familie. Wat voorbijgangrrs wel vaak denken is dat het een tweeling is, ze hebben dezelfde donkere ogen en bijna dezelfde lengte aangezien m'n zoontje klein is voor z'n leeftijd. Van m'n zoontje word op de speelzaal nu vaak gezegd dat ze er daar wel 10 van kunnen hebben zo rustig is ie en ze merken nu al dat m'n dochter toch wel een ander karakter heeft haha.

vor 2 Jahren

Dat het een blij ei is en sociaal, omdat hij zoveel "praat".

vor 2 Jahren

Onze dochter is 'alert', 'ondernemend' en 'heeft geen zittend gat' (Belgische uitspraak dat ze niet vaak stil zit maar altijd bezig is). Ik vind het eigenlijk hele mooie eigenschappen en het omschrijft haar best goed! Ze is echt een ontdekker en altijd op zoek naar actie, dan vind ik 'ondernemend' wel mooi. Nichtje even oud is 'vrolijk en sociaal'. Valt dan idd wel op dat dit niet over mijn dochter gezegd wordt. Maar ik zie het zelf ook wel, het verschil... Ik zie er voorlopig geen kwaad in!

vor 2 Jahren

Onze oudste wordt in december 3 , jongste is in april 1 geworden. Totaal verschillend. Oudste is kat uit de boom, voorzichtig, observerend, maar weet wel de aandacht te krijgen wanneer hij wil. Dan is hij echt een clown en wil hij alle ogen op hem. Hij was jong geïnteresseerd in auto, bus en trein. Gefocust op kleine details en geluidjes (vooral vogels). Op de grond liggen en met een auto rijden om naar de wielen te kijken. Hij zat met 10 maanden al makkelijk een half uur naar alle auto's en bussen te kijken vanuit het raam (drukke straat). De jongste niet. Die was vooral bezig met de oudste storen in zijn spel. Hij walst overal doorheen en overheen. Ziet nergens gevaar. Altijd in beweging. Als ik hem voor het raam zette kroop hij meteen weg. Begint nu langzaam wat interesse te ontwikkelen voor bepaald speelgoed. Hij was eerst vooral bezig met staan en lopen. Vanaf 1 loopt hij dus ook al. Kruipen amper gedaan. Ik denk deels karakter, maar ook willen doen wat zijn broer doet. Hij is heel attent, als hij speelgoed pakt en zijn broer vindt daar wat van geeft hij het. Hij brengt zijn broer zijn fiep, knuffel, schoenen alles. Wat je normaal hoort dat de oudste voor de jongste doet. Ik zie zo voor me dat ze bij een boom staan. De oudste denkt nog na en de jongste zit er al in. Op de opvang zijn het beide gangmakers en makkelijk om erbij te hebben. Ook kunnen ze beide zichzelf prima vermaken. Thuis zitten ze elkaar af en toe aardig in de weg, pfoe. Hoort er nou eenmaal bij, maar wel pittig soms.

vor 2 Jahren

Reactie op MerieV

Onze oudste wordt in december 3 , jongste is in april 1 geworden. Totaal ve ...
Haha, klinkt als mijn man (de rustige, voorzichtige) en zijn broertje. Onze oudste is dus ook rustig en heel voorzichtig en observerend. Benieuwd hoe onze tweede wordt. En tegelijkertijd wil ik ze niet teveel labelen.

vor 2 Jahren

Reactie op Josepha

Haha, klinkt als mijn man (de rustige, voorzichtige) en zijn broertje. Onze ...
Vooral heel leuk om te zien hoe ze zijn en hoe ze doen. Ik herken zowel mijn man als mijzelf in beide. Niks mis met kijken naar karakter, gedrag en interesse van je kind Zo bepaal je grotendeels ook wat je kind nodig heeft om te ontwikkelen en te groeien. Een label kan ook tijdelijk zijn. De mens is instaat tot verandering ;-). Geniet van je zwangerschap en de tijd met zijn 3 nog nu.

vor 2 Jahren

Reactie op MerieV

Vooral heel leuk om te zien hoe ze zijn en hoe ze doen. Ik herken zowel mij ...
Daar heb je gelijk in; het is zeker ook mooi om in te spelen op zijn karakter en interesses. Dank je voor je lieve wensen!

vor 2 Jahren

Dat word ook veel over onze kindjes gezegd. Ik ging ervan uit dat het gewoon positief en aardig is, en niet perse uitzonderlijk. Tot de juf van de peuterspeelzaal bij de evaluatie aangaf dat mn oudste opdrachtjes van de kleuters nodig heeft en haar begrip uitzonderlijk vindt. Op andere vlakken had ze wat meer ondersteuning nodig, sociale zelfstandigheid. Daar maakt ze nu sprongen in. Nu komen de andere kindjes weer dichterbij met het tellen etc. En zij dichterbij met andere kindjes communiceren. Ik denk dat kindjes in verschillende volgordes dingen leren. En sommigen gewoon pienterder zijn dan anderen. Kijk maar eens naar het opleidingsniveau van de ouders, dat bepaald al veel.