18 Reacties

één jaar geleden

De ene dag eet ze mee, de andere dag weigert ze.

één jaar geleden

Onze dochter is wel erg gek op rijst maar derest weigert ze elke x

één jaar geleden

Hier is het wisselend.. Soms eet ze alsof ze nooit eten krijg en de andere keer kijkt ze ernaar of het vergif is🤣

één jaar geleden

Hier vooral pasta wat er goed in gaat, aardappels dan weer helemaal niet. Fruit en brood als ze er zin in heeft maar wel steeds beter! Ze krijgt naast ons eten ook nog Olvarit aangeboden, gewoon omdat ze nog niet genoeg met de pot mee eet en ook nog steeds geen volledige potjes leeg eet. 😜 Heb liever dat ze potjes eet dan dat we er een strijd van moeten maken aan tafel. Ze vindt ons eten wel heel interessant en gaat steeds meer van ons proeven dus het komt vanzelf wel.

één jaar geleden

Mijn dochter eet ook niet mee met de pot...

één jaar geleden

Reactie op Sacha30

Hier is het wisselend.. Soms eet ze alsof ze nooit eten krijg en de andere ...
Dit bij ons dus ook 😂

één jaar geleden

Reactie op First1

Dit bij ons dus ook 😂
Ben altijd heeeeeeel blij te lezen dat ik niet alleen ben🎉

één jaar geleden

Het enige dat er hier altijd wel in gaat zijn doperwten... Voor de rest altijd een raadsel of, wat en hoeveel er gegeten wordt... Ik geef voor het slapen gaan dan ook nog 180cc melk.... Gaat er tenminste nog iets in 🫣

één jaar geleden

Hier gaat het ook nog niet super. Ze pikt eruit wat ze wil (altijd het vlees, af en toe ook groentjes). Ik vind wel dat het beter gaat sinds ze haar leertoren heeft en soms mee kookt!

één jaar geleden

Hier ook, eten sowieso. Soms plots heel goed, maar dat is echt de uitzondering. Overdag als ik thuis ben probeer ik iig fruit uit te zoeken wat ze wil, krijgt ze daar de vitamientjes van. Is er ook geen fruit wat ze wil, dan heb ik nog fruitpapjes uit potje wat ze gelukkig altijd wel wil. Groente helaas niet. Avond begin ik nog steeds met groente. Want als ze andere dingen ziet dan wil ze de groente echt niet meer. Ze eet daarom altijd net even voor ons. Samen eten doet bij haar niet méér eten, hebben we ook een tijd gedaan. Met wat geluk eet ze een paar hapjes groente. En dan daarna misschien nog een paar hapjes van de dingen die erbij kwamen. Vlees is ze geen fan van, pasta, pannenkoek, rijst, aardappel e.d. vind ze wel ok. Iets speciaal voor haar maken heeft ook weinig zin. Eet ze nog niet. Eten is sowieso niet haar ding 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Cirche

Hier ook, eten sowieso. Soms plots heel goed, maar dat is echt de uitzonder ...
Hier ook echt een moeilijke eten kwa stukjes.. alles spuugt ze uit of zegt ze nee niet niet.. rijst gaat wel naar binnen. Bami eet ze op momenten ook. Kwa fruit eet ze banaan en verder wilt ze geen ene fruit want dan weigert ze meteen.

één jaar geleden

Och ja. Hier net zo. Rijst gaat er in. Pasta/bami. Maar wel kaal. Zonder saus/groente. Qua vlees vindt hij kip in reepjes, of runderburgers in repen wel prima. Heel af en toe halen we een frietje. En voor onze zoon dan zonder zout. Frietjes vindt ie ook lekker. Maar gekookte/gebakken aardappeltjes of in pure vorm weer niet. Het is echt een kunstige puzzel in hem fatsoenlijk te laten eten. We hebben al van alles geprobeerd om hem “ beter” te laten eten. Voor nu laten we het gewoon voor wat het is. Het duurt al te lang om iedere dag een drama van te maken. Dan maar alleen rijst, of alleen pasta. ( komkommer en rode paprika reepjes zijn de enige groente uitzondering) Het is alleen zo’n ellendige kwalitatief uitermate teleurstellende klus om die plakkende rijst en pasta overal uit te krijgen. Wel fijn om te lezen dat we dus bij lange na niet de enigen zijn 😅

één jaar geleden

Inderdaad, fijn om te lezen dat het bij meerdere kindjes nogal verschilt. Vind het zelf wel lastig omdat onze zoon vrij klein is (zo'n 80 cm). Vind het dan wel fijn dat hij lekker eet...

één jaar geleden

De ene x wel de andere x niet.... heel wisselend. Maar ook niet verbijsterend veel eet ze. Ze eet wel goed brood in de ochtend en middag. En fruit overdag en soepstengels volkoren versie.. Qua avondeten kan ik er geen vinger op leggen wat ze lekker vind of niet lekker want de ene x is spinazie heel lekker en d3 andere keren weigert ze te eten. Leuk die peuter puberteit. Ik probeer er vooral geen strijd van te maken. Eet je wel, prima. Eet je niet, net zo prima.

één jaar geleden

Onze kinderen eten het liefst ‘Hollandse pot’ groentjes, vlees, puree en saus. Wij eten graag andere dingen dus vaak wordt er 2x gekookt, eerst voor de kids en zodra zij slapen voor ons. Zodoende kunnen wij ook eens rustig eten en genieten van een glas wijn. We proberen ongeveer 3x per week met ze samen te eten. Ze zijn nu 2 jaar.

één jaar geleden

Ja herkenbaar... kindje ook al bijna 2...

één jaar geleden

Hier ook, hooguit 1 aardappel gaat erin als het een goede dag is en vlees pikt hij er als eerste uit. Maar groente wil hij niks van weten

één jaar geleden

Reactie op MKH92

Hier ook, hooguit 1 aardappel gaat erin als het een goede dag is en vlees p ...
Grappig hier is het juist pasta en rijst wat favoriet is net als groente en fruit, vlees moet ze niks van hebben tenzij het onzichtbaar door de rest heen zit 😜