35 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 3,5 en destijds in de zwangerschap gekozen voor di wo do. Geen moment spijt van gehad, lekker na het weekend nog een dagje en vroeg weekend, nu met de tweede zwangerschap hou ik dit aan.

3 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

Winkels dicht? Is dat op sommige plekken nog steeds zo? 😳
Er is wel iets open. Supermarkten en grote ketens zijn open. Maar veel leuke boutiques / kleine winkels / restaurants zijn dicht. Dan vind ik winkelen minder leuk.

3 jaar geleden

Ik doe di/woe/do maar achteraf gezien had ik liever een dag ertussen gehad. Rustiger voor mijn zoon en voor mij ook. Hoewel veel basisscholen niet meer vrij zijn op woensdagmiddag, zijn sommige dat nog wel en dan is het wel fijn om thuis te zijn. Dan heb je die dag maar vast geclaimd 😉. Aan de andere kant is het even drie dagen aanpoten maar dan heb je ook 4 dagen rust.

3 jaar geleden

Zijn er andere moeders to be die in de zorg werken en dus een onregelmatig rooster hebben? Hoe doen jullie dit met oppas?

3 jaar geleden

Reactie op mama kramer

Zijn er andere moeders to be die in de zorg werken en dus een onregelmatig ...
Ik werk 20 uur onregelmatig in de zorg. Wij hebben een super flexibele gastouder aan huis. De ideale oplossing voor ons. Wij betalen handje contantje, dus krijgen geen toeslag terug. Maar door ons lage uurtarief en geen extra kosten houden we geld over...

3 jaar geleden

Eerste optie is soms beter voor het kindje, minder lang thuis door spreiding waardoor aanpassing makkelijker verloopt. Dit hangt echt af van ieder kind natuurlijk

3 jaar geleden

Reactie op Marietje-25

Ik werk 20 uur onregelmatig in de zorg. Wij hebben een super flexibele gast ...
Oh dat is ideaal!

3 jaar geleden

Ligt er aan of je borstvoeding geeft. Als je kolft, is het vaak wel fijn als de dag erna je kindje zelf drinkt. Ik heb bewust dus een dag vrij tussen het werken.

3 jaar geleden

Reactie op Denisefl

Ligt er aan of je borstvoeding geeft. Als je kolft, is het vaak wel fijn al ...
Oeh dat is ook een goeie inderdaad! Mijn intentie is wel om borstvoeding te geven. Kan me inderdaad voorstellen dat 3 dagen achter elkaar kolven geen goed doet voor je productie..

3 jaar geleden

Ik werk maandag, dinsdag en vrijdag. Heb altijd tussenweekend 😁. Ik vind vrijdag de leukste dag om te werken!

3 jaar geleden

Wat een goede vraag. Ik werk zelf in het onderwijs. Zie voornamelijk de scheiding, ma-di-woe en de duo heeft de andere dagen. Merk dat collega's vaak moeten terugkomen voor bijzonderheden aan het einde van de week. Ik ben er zelf nog niet uit. Zijn hier meer mensen uit het onderwijs? Hoe hebben jullie het aangepakt?

3 jaar geleden

Ik ben dinsdag vrij. Best een lekkere dag, aangezien maandag meestal een intensieve dag is met veel meetings. Maandag wil ik sowieso geen vrij, omdat je dan standaard ieder jaar 2 vaste vrije dagen mist 😆 maar goed, sommige branches hebben dat probleem niet, omdat je dan gewoon een vast aantal vrije dagen per jaar krijgt op basis van het aantal uren dat je werkt.

3 jaar geleden

Ik heb de woensdag vrij! Lekker om m'n maar steeds 2 dagen te moeten missen. Mijn vriend heeft de vrijdag vrij.

3 jaar geleden

Reactie op Fliebeltje

Ik heb de woensdag vrij! Lekker om m'n maar steeds 2 dagen te moeten missen ...
M'n kind met daar staan :)

3 jaar geleden

Reactie op Marietje-25

Ik werk 20 uur onregelmatig in de zorg. Wij hebben een super flexibele gast ...
Dat klinkt wel goed. Werk zelf ook onregelmatig en in de zorg. Hoe heb jij een flexibele gastouder gevonden?