9 Reacties

2 jaar geleden

Als hier het avondeten wordt geweigerd, dan heeft ze pech. Ik ga niet terug de keuken in om wat anders te pakken. Het klinkt hard, maar als je dat doet werk je het kieskeurige eten alleen maar in de hand. Meestal besluit ze wat later toch te beginnen met eten. Soms heeft ze bijna niks op, maar slaapt ze er verder wel gewoon goed op. Ik probeer wel de maaltijden enigszins aan te passen zodat er in ieder geval iets is wat ze zal eten. Dus bijvoorbeeld naast sperziebonen ook wortel als groente, omdat ik weet dat ze in ieder geval iets zal eten. Ik doe dan wel zo'n hoeveelheid wortel dat ze niet compleet vol zit en eigenlijk ook de sperziebonen nodig heeft om vol te zitten.

2 jaar geleden

En als je je zelfgemaakte eten in n potje doet? Dit heb bij mijn jong toen wel gewerkt, moest zien dak t potje opwarmde en open deed en dan at ie t. Potje in n schaaltje doen wou m ook ni eten toen, was dus puur t idee van n potje🤔🤨😅

2 jaar geleden

Proeft ze het ook echt of is het puur het uit het potje eten? Wij geven onze dochter altijd uit een baby bordje, speciaal voor haar en ze ziet niet wanneer het uit een potje komt of niet. 🙈 Beide is hier oké, nou ja soms valt het even niet in de smaak maar het ligt altijd op 1 van haar bordjes. Wij eten van een bord dus zij ook (of fruit ofzo uit 1 van haar schaaltjes), wij eten ook niet uit een pot (nou ja oké stiekem wel eens een dikke lepel Nutella als ze even niet kijkt 😜🫣).

2 jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Proeft ze het ook echt of is het puur het uit het potje eten? Wij geven onz ...
Ja ze eet altijd uit hetzelfde bakje, of het nu uit potje komt of zelf gekookt, dus dat zou het niet kunnen zijn. En zo'n beroerde kok ben ik nou ook weer niet haha. Hopelijk is het een fase. Voor nu denk ik beter iets dan niets en blijf het wel gewoon aanbieden anders went ze helemaal aan die potjes smaak. Zit toch bepaalde smaak altijd aan vind ik.

2 jaar geleden

Als hier het avondeten wordt geweigerd, dan heeft ze pech. Ik ga niet terug ...
Ja ik snap je punt. Aan ene kant denk ik dat ook maar ze is al te licht voor haar leeftijd, dus heb dan ook zoiets van beter iets dan niets. Lastig.

2 jaar geleden

Reactie op Gina38

Ja ik snap je punt. Aan ene kant denk ik dat ook maar ze is al te licht voo ...
Ja, snap ik, maar je zult ooit deze cirkel moeten doorbreken. Ik denk niet dat ze veel zal aankomen als ze alleen maar potjes blijft eten. Ik zou een klein deel van het potje als soort dipsaus gaan gebruiken en vooral haar lekker zelf laten klooien. (Dus niet haar voeren.) Sperziebonen, wortel, broccoli, bloemkool, courgette, het leent zich allemaal mooi om mee te dippen. Waarschijnlijk zal ze het eerst gewoon van de groente aflikken, maar het aanraken en op die manier proeven is al een hele overwinning. Als je (heel overdreven) voordoet wat de bedoeling is, zal ze het snel genoeg door hebben en stukjes gaan afbijten. Het kan ook helpen als je haar jou laat voeren. Wat eet ze verder op een dag, wat betreft ontbijt, lunch en snacks? Je kunt ervoor kiezen om deze maaltijden wat groter/vetter te maken, zodat je savonds wat meer speelruimte hebt. Volle zuivelproducten, avocado, pindakaas, oliën als kokosolie, zijn allemaal ingrediënten met lekker veel calorieën.

2 jaar geleden

Yb ik j8 ui u6knnbhvjj nkbnj

2 jaar geleden

Heyy ik weet toevallig dat tijdens sprongetjes sommige kindjes vaker slechter eten of soms niks meer willen eten wat ze normaal wel eten. Dus hopelijk is het snel voorbij, ik zou intussentijd gewoon blijven aanbieden

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde, zelfs hem foppen met een potje waar ik het gekookte eten in doe werkt niet, potje mengen met gekookt eten ook niet. De laatste paar dagen wil hij bijna niks 's avonds eten, zelfs potje niet😅 zal wel met het sprongetje te maken hebben