12 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben hier 3 weken geleden mee begonnen, ik kon haar voorheen niet laten huilen. Doordat ze m'n zoontje van 2 wakker maakte, ze krijst knetter hard en kon het heel lang vol houden en troosten in bed liet ze absoluut niet toe, uiteindelijk sliep ze dus voornamelijk bij mij in bed alleen smiddags in eigen bed maar dan wel in slaap vallen op mij. Ik ben begonnen door haar in eigen bed te laten terwijl ik naast haar lag op een kleedje zodat ze wel zonder mijn aanraking in slaap kwam, toen ben ik een paar weken geleden haar savonds gewoon in bed gaan leggen en in de kamer schuin tegenover haar gaan zitten. Ze kon me zo zien doordat alle deuren wijd open stonden maar ik was niet in haar kamer. Eerste paar avonden aantal keer bij d'r geweest maar boven verwachting ging dit na een week al goed, alleen snachts als ze wakker werd kwam ze wel weer bij mij te liggen. Toen ben ik vorige week haar smiddags ook meteen in bed gaan liggen en gewoon naar beneden gegaan, toen duurde het 1,5 uur voordat ze sliep met geregeld bij d'r komen troosten maar daarna bleef ze ook snachts zelf in haar bed liggen. Ze huilt nu geregeld nog wel als ze al even in bed ligt maar dan kom ik bij d'r kijken en is het weer goed en kan ik zo weer weglopen.
Heel veel succes! Volg vooral je eigen gevoel, er zijn naar mijn idee ongelooflijk veel manieren.
2 jaar geleden
Wij zitten ook met onze 19 maanden dreumes op schoot totdat ze in slaap valt. Zowel papa als mama. We genieten van de tijd die we samen hebben. Ze worden snel genoeg te groot hiervoor. In principe kan ze zelf in slaap vallen omdat ze dit ook op kdv of bij oma doet. Bij ons is ze anders gewend. Daardoor protesteert ze enorm mochten we haar achterlaten omdat het te lang duurt om in slaap te vallen. Natuurlijk gaan we hier niet lang meer mee door maar voor nu is het goed. Dus je bent niet alleen😉.
2 jaar geleden
Mijn zoontje valt overdag zelf in slaap, savonds vaak niet. Ik volg hem daar volledig in. Neem hem gewoon lekker op schoot en knuffel hem in slaap. Vind het (meestal😉) wel fijn juist. Wil je zelf graag dat ze zelf in slaapt valt? Want het is helemaal prima om haar daarin te volgen. Wellicht heeft ze het wél nodig. Ze zijn zo klein, ze kunnen ons nog niet vertellen wat ze voelen en denken ☺️
2 jaar geleden
Mijn meisje knuffel ik ook elke avond lekker in slaap 💜
Zodra ze ouder wordt komt er vanzelf een tijd dat ze dat niet meer wil, dus geniet ik er nu lekker van 😊
Ik wil haar ook niet laten huilen, maar dat ze zich geborgen en geliefd voelt.
Ik denk juist dat ik hier goed aan doe, wat je moedergevoel je zegt is nooit fout voor jou kindje hoor! 🌸
2 jaar geleden
Heb je gevraagd hoe ze het op het kdv doen? Blijkbaar werkt dat. Helemaal zonder huilen lijkt me niet realistisch. Verder denk ik duidelijk, consequent, maar wel iets gezelligs van maken.
2 jaar geleden
Bij mn oudste van drie hebben we de afspraak dat ik er 3 min. bij blijf, kus knuffel en dan niet weer terug kom. Werkt goed, maar mn man bv laat die 3 min. weg en doet het verhaaltje boven. Soms geven we haar de keuze, werkt goed als je ze zelf invloed geeft. 18m misschien wat jong hiervoor. Maar bij haar laten we haar knuffels kiezen en een vast slaapliedje.
2 jaar geleden
Voor ons heeft het veel geholpen om het onze dochter uit te leggen dat we kort bleven en dan zouden gaan. Uitleg dat we ook moesten slapen in ons eigen bed heeft uiteindelijk ook geholpen. In het begin drong het nog niet binnen maar gaande weg begreep ze het wel. Als ze huilde bij weggaan troostte we haar en legde we opnieuw uit dat we zouden gaan en dat ze het echt even zou moeten proberen. Zolang ze niet overstuur raakte lieten we dan even huilen (5 min). Meestal stopte het huilen binnen een paar min. Ik had zelf de regel niet te gaan zolang ze huilde maar haar even te geven als ze begon als ik de kamer al uit was.
Ik weet niet meer hoe oud ze toen was toen we begonnen (ze is nu 19 maanden) en buiten haar sprongetjes en als ze het ergens moeilijk mee had (ziekte, een van ons niet thuis s'avonds) gaat ze al een tijd zonder huilen slapen. We doen ons bedtijd ritueel, leggen haar op bed en ze vind het prima. Op moeilijke dagen is het meestal dat ze even moppert als we gaan.
Iets wat ook kan helpen is de aftand langzaam opbouwen bij bedtijd. Kunt naast haar bed gaan zitten of een matras ernaast. Volgende bij in de deur opening staan of tegenoverstaande kamer zoals iemand al aangaf. Andere kamer maar uitzicht, etc. Bij huilen lekker geruststellen en opnieuw uitleggen wat je doet.
Hoe dan ook, het is volgens mij altijd even zoeken wat goed bij jullie past. Succes samen!! 😊
één jaar geleden
Ik hielp haar in de avonden ook altijd om in slaap te vallen. Ik kon het huilen niet aan😅. Maar heel eerlijk vond ik het ook een mooi moment met m’n dochter en ik. Gezien ze wel zelf in slaap kan vallen, dit doet ze overdag namelijk en als ze uit gaat logeren ook, dus het ‘probleem’ lag meer bij mij en de gewoonte die ik haar heb aangeleerd. Ik heb haar vorige week in bed gelegd en steeds teruggekomen zodra ze echt begon te krijsen. Mijn tip is om haar niet uit bed te halen maar met woorden te troosten en te aaien. Ze heeft 1,5 uur liggen krijsen en ze werd echt boos op mij. Na 1,5 uur haar toch uit bed gehaald, ze viel binnen 1 minuut in slaap. Echter sinds die avond huilt ze heel even bij het naar bed gaan en hoef ik haar max 1 keer te troosten wegens krijsen (maar ook al avonden 0x). Hoe erg ik het huilen ook vind, dit had ik eerder moeten doen! Bij onze tweede gaan we het dan ook anders aanpakken. Ik wens je veel succes!🤗