10 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg graag

2 jaar geleden

Voorkomen is lastig denk ik, zeker als je hem al zo snel als mogelijk verschoont. Wanneer ons zoontje een poepluier heeft, haal ik het overtollige weg met billendoekjes. Maar omdat ik het idee heb dat deze prikken ( ondanks de 99% water belofte) maak ik altijd een teiltje met lauwwarm water + wat druppels badolie. Washandje en voorzichtig deppend schoonmaken. Daarna goed droogdeppen en wat crème ( naar eigen wens) + een beetje poeder er op. Na een paar keer verschonen op deze manier zijn de rode billetjes en balletjes ☺️; verleden tijd. Succes 🍀

2 jaar geleden

Hier is dat op z’n ergste als er tanden doorkomen. Is dat misschien het geval? Daarnaast gebruik ik echt alleen Pampers Aqua Pure billendoekjes (best duur maar bij andere doekjes wordt het veel erger) en Weleda Billenzalf. Sinds ik dat gebruik ipv Sudo gaat het ook zoveel beter! Succes.

2 jaar geleden

Voorkomen lukt denk ik niet. Wij gebruiken naast weleda billen creme bij heftige roodheid of zelfs kapotte billen de billenzalf van Dr Leenarts. Is het met een nacht dicht. Nog een dagje door smeren en de billen zien er weer normaal uit en stap ik weer terug naar weleda. En ook hier enkel de Pampers aqua pure doekjes

2 jaar geleden

Dun laagje vaseline als extra barrière om de huid te beschermen, over de zink/billenzalf. Ik doe het preventief als we de dag ervoor kruidig of zurig eten hebben gehad. Tijdens het eten doe ik dan ook vaak een laagje vaseline op de wangen, werkt uitstekend 👌

2 jaar geleden

Ik gebruik preventief en bij roodheid lanoline, dat is wolvet. Werkt super goed. Soms ook een extra plukje wol in de luier 's nachts. https://www.greenjump.nl/Product/Verschonen/Verzorging-babybilletjes/Naturwolle-Biologische-Wol-bij-Luieruitslag?gclid=Cj0KCQjwkt6aBhDKARIsAAyeLJ1iT5UO8GqLGO2mTXv1sUVr7HazQJc1Hr-Yk7QMBYYnIg6r3CLYFAEaAlH8EALw_wcB

2 jaar geleden

Sudo creme hielp hier niet. Overgestapt op Weleda billen zalf en dat werkt erg goed.

2 jaar geleden

Wij zweren bij Weleda Billenbalsem. Als ze last heeft van luier uitslag is het met dik aanbrengen snel weer vanaf en anders preventief een dun laagje bij elke verschoning

2 jaar geleden

Er valt soms gewoon niet tegenop te smeren. Heeft vaak te maken met tandjes en zure poep die er dan uitkomt. Wij gebruiken sudocreme maar ja soms is er gewoon niets aan te doen.

2 jaar geleden

Preventief iedere keer insmeren met crème, dat ze ook een bescherm laagje hebben als de poepluier arriveert, werkt hier heel goed.