24 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn er een beetje mee bezig, als in vragen of ze ook net als papa en mama op de wc/potje wil plassen, af en toe op het potje zitten. Maar meer nog speels want ze vindt het zelf nog eng. Ze geeft wel al een hele tijd aan dat ze geen luier wil en poepen doet ze ook al een hele tijd duidelijk, ze pakt ook als ze klaar is zelf een luier of zegt mama poep. Ze kan het dus denk ik wel al, alleen is het nog spannend.

één jaar geleden

Hier zijn we een beetje net als Kruimel bezig. Ze vind het alleen bij ons niet eng, maar super leuk haha. Snapt er nog niets van, waar een wc voor bedoeld is. Maar zit er graag op 😅 Poep geeft ze hier ook duidelijk aan, plas de laatste tijd ook af en toe. Ze heeft af en toe een fase dat ze de luier niet aan wil. Maar dat gaat ook weer over 🤷‍♀️ We gaan van de zomer echt beginnen. In de tuin zonder luier aan. Nu nog speels voor de leuk af en toe op de wc.

één jaar geleden

Ik heb een zindelijkheidsbox gekocht. Dit is een 4dagen plan en ze garanderen dat je kindje daarna zindelijk is. Hier ga ik over een maandje mee aan de gang en dan zullen we zien 🤞🏼 ben benieuwd! Denk wel dat ze er aan toe is. Zelf vind ik de luiers wel chill. Al die vieze openbare toiletten, bah 😂 maar oke wordt wel tijd denk ik

één jaar geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik heb een zindelijkheidsbox gekocht. Dit is een 4dagen plan en ze garander ...
Idd en wat als je in een winkel bent of onderweg.. Van mij hoeft het ook nog niet, als het lukt prima maar geen druk, volgend jaar weer een kans als ze maar zindelijk naar school gaat 🤞

één jaar geleden

Mijn oudste was met 20 maand zindelijk. Mijn jongste nu met 24 maand niet, plassen gaat soms goed, maar niet altijd en ze durft niet op het potje te poepen. We laten het even, luiertje weer aan. Waarschijnlijk is ze erg bezig met haar spraak ontwikkelen. 1 ding tegelijk

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Idd en wat als je in een winkel bent of onderweg.. Van mij hoeft het ook no ...
Ff luiertje ondervouwen en laten plassen, luier weer af

één jaar geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik heb een zindelijkheidsbox gekocht. Dit is een 4dagen plan en ze garander ...
Ben heel benieuwd of dit echt zo goed werkt😊

één jaar geleden

Hier enkele dagen de pamper uit en op 1 week tijd zindelijk. (Wel sinds 20 maanden het potje in de living en haar laten wennen) mijn raad, pamper uit en niet meer aandoen overdag! Ze is van 15 april 2021

één jaar geleden

Wij zijn gister begonnen met een zindelijkheidstraining box. Eerste dag 21 ongelukjes en 9 gelukjes! Vandaag tot nu toe 9 gelukjes en 8 ongelukjes. Gaat beter dan gister 😁 bij deze box zeggen ze binnen een week zindelijk.

één jaar geleden

Hier 2 maand geleden gestart samen met opvang. Op regelmatige tijden op potje, uitgelegd dat grote jongens op potje gaan. In begin enkele toevalstreffer op potje, wat ongelukjes waarbij hij wijst waar hij pipi/Kaka gedaan heeft. Hier vooral in vm geoefend in begin. Na 3 dagen eerste bewust plasje en nog enkele dagen later droog. Ook enkele dagen geconstipeerd maar dat was Na 1.5 week volledig over. Na start ook snel s nachts droog (met wat slechtere nachten). Nu 1 ongelukje per week (meestal combinatie moe en heel actief aan het spelen) en 1 natte luier in de nacht/week. In auto in begin wel nog luier, nu gebruiken we onderlegger (maar nog nooit nodig gehad). Bij pipi of Kaka op potje een klein applausje, hij super fier. Potje stond hier al een tijdje in het zich, regelmatig eens boekje op gelezen.

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Wij zijn er een beetje mee bezig, als in vragen of ze ook net als papa en m ...
Hier precies hetzelfde. Ze vind het super spannen en eng. We zijn nu op vakantie in Italië. Ik begin er in de zomer mee en denk indd aan zo'n zindelelijkheidsbox te kopen. Ben benieuwd.

één jaar geleden

Vind het onwijs fijn om al jullie ervaringen en plannen te lezen! Dankjewel hiervoor :) Ons meisje plast nu regelmatig op het toilet met de bril verkleiner. Merk vooral dat ze het erg leuk vind en zelf goed aan geeft als het die dag al een keer is gelukt. Wanneer het haar niet lukt is de plezier en voor de hele dag voor haar al snel vanaf. Nu is er 10 weken geleden een broertje bij gekomen en zijn we een kleine 3 weken geleden verhuisd. Al genoeg grote spannende dingen lijkt mij zo. Dus misschien dat wij over een maand er nog wat actiever mee aan de slag gaan.

één jaar geleden

Reactie op Ifk8899

Wij zijn gister begonnen met een zindelijkheidstraining box. Eerste dag 21 ...
Ooo ben super benieuwd of het dan inderdaad binnen een week lukt. In een dag vooruitgang is echt al super goed!

één jaar geleden

Reactie op Loesje678

Ooo ben super benieuwd of het dan inderdaad binnen een week lukt. In een da ...
Vandaag was het wat minder hoor. Ze stond 2x gewoon bij tafel te plassen en toen ze klaar was zei ze “sticker plakken”😅 ik moet er dan stiekem ook nog wel om lachen. Ik weet niet of ze het helemaal goed begrijpt. We houden nog even vol tot vrijdag en als er dan geen verbetering is dan stoppen we er eerst weer mee en proberen we het later nog een keer.

één jaar geleden

Ben langzaam aan het beginnen, vragen of ze op potje wil. Ze wil vooral papa en mama nadoen. En dat doet ze goed. Best vlug bewust geplast, maar de interesse om op potje te zitten is zeer sporadisch. Wilde zodra het weer warmer wordt echt gaan oefenen met gewoon kleren/luier uit en laten rondlopen. Nu vooral aan het inlezen, ook de reacties hier haha.

één jaar geleden

Hier ook spelenderwijs aan het wennen. Ze vind op de wc zitten leuk en associeert poep al met de wc, ze geeft duidelijk aan als ze gepoept heeft. Maar ze vind t vooral leuk op de wc even zitten en dan roept ze klaaaar 😂 Wilde inderdaad nog even wachten en gewoon zonder luier gaan overdag bij mooi weer. Momenteel 26 weken zwanger en even te druk op dit er nu bij te gaan doen. Die peuter puberteit valt me toch even zo zwaar 😂 Ga over 2 weken minder werken en dan hoop ik er mee aan de slag te gaan met haar 🥰 Op de opvang nemen ze haar nu ook mee naar de gezamenlijke wc momenten dat ze mag zitten of kijken, net wat ze wilt.

één jaar geleden

Hier op de opvang gaat ze heel de dag netjes op het potje. Kreeg complimenten van een invaller van andere groep. Stond ervan te kijken wist wel dat ze af en toe ging haha. Maar thuis zo goed als niet of af en toe

één jaar geleden

Wij hebben dit weekend voor het eerst écht geoefend, lekker in de tuin. En het ging super goed! De eerste dag natuurlijk veel ongelukjes. Echt leren dat dat nou plassen was. Dat het idee is dat dit op het potje moet begreep ze direct. Eerste keer gewoon plassen en wow wat is dat, oh dat is plas. Tweede keer halverwege het plasje naar het potje gerend, maar niet gelukt daar verder te plassen. Ook keer in het badje geplast, ze was even vergeten dat ze nu geen luier meer aan had, enz. Maar na de eerste keren niets meer fout gegaan, gister hele dag en alles goed gegaan. Ze gaat wel een miljoen keer gewoon op het potje zonder iets te doen. Spelletje? Of dat ze iets voelt maar dan toch nog niet moet. Dan gaat ze zitten, zegt direct 'klaar' en gaat ze er af en weer verder spelen. Maar dan als ze echt moet zit ze er op heel geconcentreerd te kijken haha, en doet een mooie plas. Af en toe zegt ze dat ze de luier weer aan wil, nou ook prima. Binnen hebben we sowieso nu nog de luier aan. We willen het rustig aan doen, en het verschil met en zonder luier begrijpt ze goed. We merken dat hoe relaxter wij zijn, hoe meer zij het ook is. Als wij gespannen raken dan vraagt ze om de luier, dan durft ze niet goed meer. Vooral op momenten dat ze zegt oh poepie (is voor haar plas), maar niet op het potje wil, dan gaan wij teveel aandringen denk k en gaat ze met de kont tegen de krib, en dan wil ze niet meer. Maar goed, dan doen we luier, en het komt wel uiteindelijk. Heel blij met deze eerste ronde. Ik zag er best tegenop, maar dit viel me nog alles mee 😊

één jaar geleden

Reactie op Ifk8899

Vandaag was het wat minder hoor. Ze stond 2x gewoon bij tafel te plassen en ...
En hoe gaat het nu met het zindelijk worden?

één jaar geleden

Hier is ons meisje ondertussen van de een op andere dag geheel zindelijk met uitzondering van de nachten. Geen ongelukjes gehad, niks 😨😍 We doen wel een luier aan als we de deur uit gaan, voor de zekerheid. Thuis loopt ze de hele dag in d’r blote billetjes en staat er een potje altijd in het zicht. Ben heel benieuwd hoe dit nu op de kinderopvang gaat. Want daar loopt ze wel in kleding ook en staat het potje niet midden in de speelzaal natuurlijk. Maar goed ook prima als ze die dag wel een luier draagt en gebruikt. Vind dit al onwijs knap zo ineens 🥹