4 Reacties

één jaar geleden

Misschien een kleine sticker voor op het potje zitten en een grote sticker voor echt iets doen? Als een soort van participation trophy 😅

één jaar geleden

Misschien uitleggen dat er iets in het potje moet komen voor er een sticker geplakt mag worden? Dat moet hij wel begrijpen denk ik? Misschien gaat hij dan expres de hele dag zitten tot er iets in komt en stimuleert dat het zindelijk woorden ook nog? 😂

één jaar geleden

https://www.zindelijkheidsbox.nl/product/zindelijkheidsbox-jongen/?gad=1&gclid=CjwKCAjw0ZiiBhBKEiwA4PT9z2KEh6kYuPwvqRMQX4XHsFn1VqspwXwGdzGwJgF5Z6uaEg5BhG40QxoCUF0QAvD_BwE Ik heb gehoord over deze box Misschien is dat wat

één jaar geleden

Ja dat is zeker een dilemma. Wil je belonen op resultaat of is iedere vorm van inzet je een sticker waard? Het duidelijkst is als je de regels voor het plakken van een sticker voor beide gelijk houdt. En dan zou ik uitgaan van het niveau van je oudste, omdat er bij je jongste nog geen enkele tijdsdruk achter zit. Hoe wil je het met hem aanpakken? Dat kan alleen jij inschatten. Wordt hij gemotiveerd door inzet te belonen of neemt hij dan een loopje met het stickervel (wat overigens ook prima kan werken om de boel leuk en enthousiast te houden). Waarschijnlijk heb je al een bepaalde aanpak geprobeerd en was hij er niet aan toe. Zie het als een kans dat ze elkaar ook kunnen motiveren, voor elkaar klappen, elkaar helpen met de stickers. Probeer alleen nooit te vergelijken of er een wedstrijd van de maken, daar zijn ze beide nog veel te jong voor. Wat je ook nog zou kunnen doen dat ze ook voor elkaar mogen plakken. Dus als zij een plasje presteert, mag hij haar ook met een sticker belonen. Gewoon 1 groot vel en er teamwork van maken om hem vol te krijgen. Verder zou ik je oudste lekker boekjes over het onderwerp voor gaan lezen, mee naar de wc nemen als je zelf gaat, peuterspeelzaal eventueel betrekken, maar bovenal: positiviteit uitstralen naar hem en het potje plassen. Met enthousiasme en ongelukjes negeren kom je het verst. Nog wat tips die in van de bekkenfysio heb meegekregen: kinderen moeten vaak plassen nadat ze even op de stoel zitten, dus als je 2 min. aan tafel zit, neem hem nog even mee naar het potje. Ze vergeten het als ze spelen, zet het spel op 'pauze' loop naar het potje en laat hem eerst even nadenken/voelen of hij moet plassen. Succes!