10 Reacties

één jaar geleden

We gaan in de zomervakantie starten. Maar zo af en toe gaat Greetje al wel op de pot zitten die in de kamer staat. Ik laat haar nu ook zelf haar broek uittrekken ter voorbereiding.

één jaar geleden

Ongeveer een week geleden wilde ons zoontje voor het eerst op zn potje. Na er meerdere keren op en af te gaan, heeft hij er een plasje op gedaan. We vragen hem nu telkens of hij op het potje wil. Als hij wel wil, mag hij erop. En als hij niet wil is het ook goed. De keren dat hij erop gaat, plast hij bijna altijd ook wel op het potje. We zien wel hoe t verder gaat, maar dwingen hem niet.

één jaar geleden

Ongeveer een week geleden wilde ons zoontje voor het eerst op zn potje. Na ...
Doe je nog iets specifieks om hem te laten gaan wanneer hij op het potje zit? Onze dochter wil al regelmatig op het potje zitten, maar ze heeft nog nooit wat gedaan.

één jaar geleden

Hier gaat ze er ook op zitten, maar ze wacht dus mooi tot de pamper aan is voor dat ze iets doet. Ik weet nu niet wat te doen.. doorzetten of idd afwachten tot de zomer?

één jaar geleden

Hier gaat de kleine dame al een tijdje naar de wc, wij zijn gewoon begonnen met haar voor en na het slapen (verschoon momenten) op het potje te zetten en haar geprezen toen ze een plasje deed... Aangegeven op het kdv dat ze op het potje plaste maar daar mogen ze ivm hygiëne alleen maar de wc gebruiken... Dus we hebben bij de Ikea een wc verkleiner gekocht en nu gaat ze op de wc... Ze plast ook nog regelmatig in haar luier maar ja ze is ook nog geen 2.... 🤷 Poepen geeft ze nu ook aan maar dat durft ze nog niet op de wc... Maar dat wil ze ook niet in een vieze luier doen 😅 dus dan vraagt ze voor een schone broek en vervolgens poept ze hem vol 🙃

één jaar geleden

Reactie op Lelijke_heks

Hier gaat de kleine dame al een tijdje naar de wc, wij zijn gewoon begonnen ...
Haha, geweldig typetje heb je 🤣

één jaar geleden

Wij eens begonnen omdat onze dochter altijd zei "pipi daan" (pipi gedaan). 's morgens en 's avonds gaat ze sowieso op het wc met een verkleiner, ze wil er steeds wel een boekje lezen ook. Soms doet ze ook "bruine pipi" en zegt ze zelf bravo! De rest van de dag afhankelijk van hoe het loopt. Nog steeds wel altijd pamper aan en als ze geen zin heeft om te zeggen plast ze nog steeds in de pamper. We laten haar wat doen en eens warmer gaan we actiever beginnen met echte potjestraining

één jaar geleden

Greetje heeft gisteravond voor het eerst geplast op het potje 🎉🎉 De dames bij de opvang wisten niet wat ze hoorden vanochtend. Blijkbaar is het nog ontzettend vroeg, dus ik hoop dat jullie nog geen druk voelen om je kind al zindelijk te krijgen 😘

één jaar geleden

Reactie op Gea93

Greetje heeft gisteravond voor het eerst geplast op het potje 🎉🎉 De dame ...
Ze ging uiteraard wel meteen met de handen erin 🤣

één jaar geleden

Reactie op Gea93

Doe je nog iets specifieks om hem te laten gaan wanneer hij op het potje zi ...
We tellen samen van 1 tot 10😊 en dan gaat hij ervan af en als hij er weer op wil is dat prima. Of als ik vraag of hij klaar is en weer een luier om wil, is dat ook prima. En super enthousiast reageren werkt ook motiverend merk ik. Ook al zit er maar een druppeltje in